Bandiet zijn 1ste HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koetje89

Re: Bandiet zijn 1ste HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:56

Mooi paardje!! Leuke combi ook!
Wat jij nu krijgt als feedback, heb ik ook gehad een tijdje terug ;). Bij mij liep ze ook te opgekropt, nam verkeerde houding aan, achterhand niet goed actief etc. Ik weet dat het niet leuk is om te horen, je krijgt liever te horen dat het perfect is , mar ach.. We heten geen Anky . Maar uit mijn ervaring, doe wat met de tips! Heeft mij ook geholpen.

Mij heeft het geholpen door zelf eerst een goede houding aan te nemen ( die nog niet perfect is hoor) zelf ontspannen te gaan zitten. En niet te veel met d'r mond bezig te zijn. Veel figuren rijden en veel overgangen. Hierdoor zal ze achter ook actiever gaan worden. Van achter naar voren rijden. Wanneer je hier een tijdje mee bezig bent, zal ze van zelf meer gaan nageven omdat ze dan d'r rug gaat gebruiken. Lekker lang en laag laten lopen. Met je lesgever even goed de basis doornemen. Dit heeft bij mij geholpen!

En over dat je paardje mager is, je kan hem slobber bijgeven.. Hierdoor is ons andere paard goed van aangekomen toen zij te mager was. Weet niet of ze tanden controle krijgt? Want wanneer een paard iets mankeert aan de tanden, kunnen ze dat minder goed verteren en kunnen ze ook mager worden. Gewoon goed in de gaten houden!

Heel veel succes samen! Gewoon lekker trainen samen en aan bepaalde dingen werken, dan komen jullie er wel!

xSanneE_98O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:58

De laatste foto is de enige foto die er fijn uitziet, het paard stat hier namelijk lekker ontspannen hooi te knabbelen.

Ga werken aan de ontspanning, sporen af, zweep weg en lekker terug naar het begin. Reactie op been, overgangen, wendingen, volte's, controle. Hiervoor heb je echt geen 1000 hulpmiddelen nodig. Ga je paard over de rug rijden, actieve achterhand, voorwaarts neerwaarts en van die mond afblijven! Beter een tijdje langer trainen en alles met ontspanning dan jaren hem met geweld in de kruk trekken. Het lijkt qua bouw wel een wat 'fijner' paardje, maar hij is aan de slappe en dunne kant. Er zit niet veel bespiering op en hij oogt echt mager. Trainen met balkjes, balansoefeningen en iets meer hooi doet wonderen!

Dit alles is echt niet om je af te kraken, maar alleen maar om je te helpen.

Succes en veel plezier met je paardje, jullie worden vast een super combinatie!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:24

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Anne_Huizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:48

Het zadel ligt inderdaad te ver naar voren, misschien toch nog even een dubbel check met de zadelmaker? Verder zou ik inderdaad wat hier boven ook al vaker word genoemd terug gaan naar de basis en eerst maar is wat rechterop en meer ontspannen gaan zitten, succes! :)

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:36

Misschien wat minder achterover en zoals meerdere zeggen zou ik sporen wegdoen en eventueel zweepje nemen;)