eerste B wedstrijd met grote Hackney

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

michelle3112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:58

Ziet er best leuk uit. Ik weet niet hoe je hem thuis rijd of dat dit is door de spanning. Maar probeer hem voorwaarts neerwaarts te gaan rijden, hij moet zijn juiste spieren gaan gebruiken, maar dit kan natuurlijk ook zo lijken aangezien het de eerste keer is op wedstrijd! Knap paard verder! Succes hier mee. :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: eerste B wedstrijd met grote Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:51

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:03

Vind dat je hem met halsstrekken echt meer lengte moet geven.

Voltes en halve voltes niet de hoeken in rijden als ze bij a of c gereden moeten worden.
Dan zijn ze niet rond namelijk.

Spanning eruit zien te krijgen en vooral ook de oefeningen netjes proberen te rijden.
Dan kom je er vanzelf.

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:18

ik vind het er netjes uit zien hoor. Let wel op dat je met het hals strekken meer lengte geeft en dat je je handen niet tever naar achter gaat houden, en ze dus dragend voor je houd, ;)

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:25

Leuke combinatie! De spanning straalt er vanaf haha, maar voor de eerste mag dat ook. De rest geeft ook al veel aan, en lekker blijven starten!

In het filmpje valt mij op dat je niet veel contact hebt met de mond, probeer je teugels wat korter te pakken en je handen meer voor je te houden. Over de rug lopen komt denk ik wel met meer ontspanning ;)! En dan is het ook nog een hackney die van nature daar heerlijk loopt bovenin, petje af voor de eerste keer!

EDIT; in de profiel staat al een mooie foto waarin hij meer over de rug loopt :D
Laatst bijgewerkt door meliss1812 op 25-02-14 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:27

Er zit enooorm veel spanning in maar dat snap ik haha!
Voor de rest vind ik het een enoooorm (haha) leuk paard en hier ga je heel ver mee komen!!

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 12:14

bedankt allemaal.

@joviManoe, klopt ik heb inderdaad de neiging om mijn handen ver naar achter 'vast' te zetten. ik ben hier al heel hard op aant oefenen, bedankt :)

@mellis1812, jaa we kunnen inderdaad wel heel ontspannen zijn, thuis, als er niks engs gebeurt, en alles bekend en rustig is... dit is inderdaad gewoon een kwestie van veel doen en gewend raken op wedstrijd terrein, dan komt die ontspanning vanzelf.

bedankt voor de complimenten. ook hier heb ik een hoop aan. dit geeft mij namelijk het gevoel dat we op de goede weg zijn en lekker door moeten gaan

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:58

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:16

Ten eerste vind ik het echt een paard met een hoog WAUW factor, maar aangezien ik ook iets onder bouwends moet neerzetten ga ik dat ook even doen.

Ik weet niet of hij tijdens het rijden buiten wedstrijd om ook erg gespannen is en een opgewonden standje, want het ziet eruit als een paard met een hoop power.
Als dit het geval is kun je beter even kijken of je zijn voer kan worden aangepast.
Minder krachtvoer bv of een andere samenstelling van brokken.
Dat kan ook al een hoop schelen.
Iig succes en hopelijk zien we meer van jullie!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:20

Wat een enorm verschil zeg, de spanning die jullie in de proef laten zien en die je thuis ziet. Thuis loopt ze inderdaad al veel fijner en losser. Vooral lekker meenemen naar andere terreinen zodat ze daar aan kan wennen. Als jij meer durft te gaan zitten op die momenten, kom je bij haar ook beter door. Vind het overigens super hoe rustig je nu al rijdt :j Misschien fijn om, net voordat je de ring in gaat, nog even wat ontspanningsoefeningen te doen en bewust je schouders, nek en armen los te maken. En (als je daar aan toekomt in de proef) dat ook af en toe even te voelen en bewust weer los te laten.

Succes, jullie komen er wel! Ben benieuwd naar een vervolg!