Galop aanleren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:43

Ik wist al dat zulke reacties zouden komen. Oordelen vanaf de pc is ook zo makkelijk. Ik heb de hele training gevolgd van dit paard en ik heb nog nooit iemand gezien die op zo'n vriendelijke manier een paard traint. Er is nog nooit een spoortje aan te pas gekomen, wordt alleen maar met trensje gereden, reageert op de lichtste hulpen. Wordt max vier keer per week gereden.
Is een tijd geleden vier keer meegeweest op wedstrijd in de L1 en heeft daarbij bij elke proef twee winstpunten gehaald. Verder is er niet mee gestart. De dierenarts , fysio en zadelmaker hebben allemaal gezegd dat ze een paard zien dat super goed in de bespiering zit en ontzettend los is in het lichaam. Daar kan menig recreatieruiter een voorbeeld aan nemen.
Maar goed..ga lekker galopperen als je dat meteen wilt aanleren.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 12:15

Supervixen schreef:
Ik wist al dat zulke reacties zouden komen. Oordelen vanaf de pc is ook zo makkelijk. Ik heb de hele training gevolgd van dit paard en ik heb nog nooit iemand gezien die op zo'n vriendelijke manier een paard traint. Er is nog nooit een spoortje aan te pas gekomen, wordt alleen maar met trensje gereden, reageert op de lichtste hulpen. Wordt max vier keer per week gereden.
Is een tijd geleden vier keer meegeweest op wedstrijd in de L1 en heeft daarbij bij elke proef twee winstpunten gehaald. Verder is er niet mee gestart. De dierenarts , fysio en zadelmaker hebben allemaal gezegd dat ze een paard zien dat super goed in de bespiering zit en ontzettend los is in het lichaam. Daar kan menig recreatieruiter een voorbeeld aan nemen.
Maar goed..ga lekker galopperen als je dat meteen wilt aanleren.

Het is best wel grappig dat je het op mij afreageert, terwijl ik er geen discussie over begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:29

midgie schreef:
Ja ik zou ook eerst met de basis aan de gang gaan en sorry dat ik het zeg, als jij niet weet hoe je een paard de hulpen van de galop kan leren dan vraag ik me af of jij de juiste ruiter ben voor dit momnet op dit paard, je kan al wel 8 jaar rijden maar wat heb je in die 8 jaar geleerd,

Werk aan de basis , werk aan de longe, als het dier aan de longe gaat rennen is daar al heel veel winst te behalen, neem les b.v ?

Geef het dier de tijd, leer het dier reageren op de travers hulpen , dat maakt de galop ook vele malen makkelijker, maar wees eerlijk, als jij het al niet weet en het dier gaat rennen als je iets vraagt wat hij niet snapt, hoe denk je dan dat het dier de hulpen kan gaan leren, dat moet met rust en geduld gedaan en vooral kunde van de ruiter en die kunde leer je niet op bokt maar door les te nemen op een paard wat het al kan en na 8 jaar rijden zou je moeten weten hoe een paard te trainen, dus het probleem ligt niet bij het paard maar bij jouzelf , sorry !!

Ik vindt dit een beetje een banketstaaf opmerking. Ik snap je insteek maar je moet paarden en hun ruiters wel de tijd geven. Ik heb ongeveer het zelfde met mijn paard, alleen ik heb geen jong dier van 3 maar een paard van 12, die altijd voor de kar heeft gelopen en nog amper een B proefje kan lopen en ik amper een B proefje kan rijden, laat staan galopperen. Het is heel moeilijk en het kost veel tijd, en het is echt vallen en opstaan maar het kan wel.

En echt heel veel basis doen, vergeet die galop eerst maar even en zorg er voor dat de stap en draf voor 200 % is bevestigd. Dan zal de galop ook makkelijker gaan. Ik les nu bij een instructrice die ook zegt dat de basis goed moet zijn voor je verder kunt, dus wij hebben eerst gewoon alleen maar basis gedaan, nu nog steeds. En mijn paard kon amper fatsoenlijk galopperen. De rechtergalop is extreem moeilijk, maar met de dag wordt het beter. Nu de basis in stap en draf stukken verbeterd is zijn we met de galop aan de longe bezig, dat kost ook heel veel tijd en dat moet je je ook realiseren en niet denken dat je paard over een week vloeiend galoppeert en positief denken.
En jezelf en het paard een kans geven om te leren.

Zertab

Re: Galop aanleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 20:41

Dit is een oud topic en mag gesloten worden. ;)

Paard is niet meer onder mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:52

Zertab schreef:

Hebben jullie de galop nog kunnen aanleren?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 20:09

AmoorM schreef:
Zertab schreef:

Hebben jullie de galop nog kunnen aanleren?

Er kwam een nieuwe (betere) ruiter en die is met haar verder gegaan. Ik heb geen idee of ze de galop kent, ik heb haar niet meer onder het zadel gezien. Wel gehoord dat ze best vervelend was, terwijl ze dat bij mij nooit was. Die ruiter is er vanaf gestapt, wegens geen tijd hebben en nu rijd er weer iemand anders op die ik niet ken.