Dani199764 schreef:Ik heb ook heel erg moeite met doorzitten! ik kan het gewoon niet ik probeer t elke keer een stukje nu al maanden lang maar het wil gewoon niet. heb al veel tips geprobeerd maar het probleem is.. ik heb een heel smal volbloedje die heel erg gevoelig is, dit is fijn op zich maar hierdoor kan ik niet zonder zadel of beugels rijden om het doorzitten te oefenen omdat mijn houding nog niet goed is en als ik als een gek loop te stuiteren op haar aan alle kanten op ga (ook omdat ik neiging heb mn benen te klemmen en je hoeft bij haar maar heel ligt te drijven en ze gaat al) vind ze dit heel vervelend de oren gaan in de nek en stuiteren maar, dit word gegarandeerd vliegles voor mij.
Het is goed voor je houding om zonder zadel te kunnen rijden en vind het ook heel leuk om te doen maar met mijn eigen paard word dit gewoon lastig en heb geen ander paard tot m'n beschikking.
Weet iemand hoe ik mijn paard en mezelf kan leren zonder zadel te rijden?
btw: ik rijd zonder tuig op mijn pony (l)
Tip 1: Stap er op
Tip 2: Stap eerst is een rondje door de bak met iemand ernaast ( geloof me; voor een paard kan het best eng zijn dat de ruiter er zonder zadel opzit(heb ervaring) )
Tip 3: Als je het vertrouwt, doe dan een rondje alleen
Tip 4: Na z'n ongeveer 20 rondjes stappen(of meer moet je zelf bepalen) kan je een klein stukje draven.
Tip 5: ONTHOUD altijd dat je met het draven er ook af kan vallen!! Houd jezelf dus goed vast aan de manen & beweeg mee met je pony
Tip 6: Als je dat een paar keer heb gedaan( dus niet meteen na 1x rijden) kan je de galop proberen. Dat is echt heel makkelijk
Succes!!
.