Warming up voor jezelf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loveies

Re: Warming up voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:33

Ik heb nooit gedaan aan een bewuste warming-up.
Voor het rijden poets ik altijd en wordt daar wel goed warm van, voor mij telt dat dan als warming-up.
Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een ruiter een warming-up zien doen voordat hij/zij te paard ging.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:36

Armen los zwaaien? Shouders draaien? Geen idee XD doe het nooit..

brenda2208

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:38

stretchen, veel knuffels geven, poetsen, zo weten jij en je pony waar jullie aan toe zijn, en wen je vast aan elkaar

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:40

Dan ben ik al super uitgeput en dan moet ik nog paardrijden slechte conditie kuch
maar me armspieren maak ik wel los met het poetsen :P

Olympico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:59

nee, ik doe het nooit.. ik heb ook niet echt het gevoel dat dat nodig is ofzo ;)

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:02

Sinds ik pilates ben beginnen doen ben ik veel sneller opgewarmd, dus ik ga mijn paard halen, poetsen, zadelen en da's voldoende. Bewust oefeningen doen om op te warmen voor een training doe ik nooit, ik zou nogal raar bekeken worden op een manege.
Ik denk wel dat ruiters er goed aan doen op nog iets te hebben zoals pilates of yoga, stalwerk is vaak vrij zwaar en gebaseerd op spierkracht en niet zozeer lenigheid, kunnen blessures van komen als je geen 'algemene onderhouds' oefeningen doet. De mens is nogal een teer wezentje :Y) .

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:31

Ik doe altijd eerst even wat grondwerk. Bij een volledig beleerd paard bestaat dat meestal uit even kort ernaast lopen en instappen (terwijl ik langzaam aansingel), paar rondjes lopen, rennen, wat overgangen, wat zijwaarts.

Niet alleen fijn voor de mentale en fysieke opwarming van het paard, maar dan heb je gelijk zelf je opwarming, beetje rennen, beetje pootje over :D

Als ik net zit, zijn er een aantal specifieke oefeningen die ik vaak doe om mijn zit gelijk fijn te krijgen. Tijdens het instappen draai ik een tijdje rondjes met m'n armen om m'n schouder goed los, beweeglijk en "open" te krijgen. Ik zit namelijk nogal snel met kromme schouders.

DanonePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:27

Aangezien ik pijn heb in me enkel altijd doe ik eerst wat oefening van te voren, ook een soort van warming-up.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:13

Nooit gehoord en gezien dat iemand dat deed, dus ik zelf heb het ook nooit gedaan...
Heb nooit problemen gehad zonder het te doen..

Tinneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:35

Ik stretch toch wel even voor ik op me paard kruip dan voel ik het achteraf veel minder in m'n spieren. Kan ook alleen aan mij liggen. :')