Ik krijg geen les.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Re: Ik krijg geen les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:33

Goed, het is nu wel duidelijk dat ik mijn lessen zat kan betalen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:34

Wat ook zou kunnen :
- als je jarig bent krijgt je vast pakjes ... in plaats daarvan vraag je wat euro's en kan je daarmee doen wat je wil
- of je vraagt als je jarig bent een waardebon van je favoriete kledingwinkel. Dat bedrag hoeft dan weer niet van je 200 euro per 3 maand af en daar kan je weer andere dingen mee betalen zoals je les.
- onze dochter van 12 j bv gaat hier en daar gras maaien bij de buren, ook een paar straten verder. Zo verdient ze ook een aardige cent bij.
- Je kan ook spullen waar je niets meer mee doet fotograferen en op marktplaats of kapaza of een andere verkoopsite te koop zetten. Denk ik aan beeldjes die op je kamer staan, boeken die je toch al 2 x gelezen hebt, speelgoed dat hier of daar nog rondslingert van toen je ukkie was. Zo ook met nog leuke kleding die jij niet meer aan wil doen of die je te klein is. Een ander vind het vast nog wel iets en zo verdien je snel een paar eurootjes.
- Je zou op de manege zelf ook kunnen vragen om te helpen tegen korting op je lessen. Hier in de manege is dat mogelijk en hebben de kinderen een beurtrol om bv drollen te rapen tijdens de lessen of om te helpen met stallen schoonmaken en pony's buiten en binnen doen. Ze helpen ook met het opzadelen van de pony's voor de kleinere ruitertjes die nog wat onzeker zijn. Tegelijkertijd ook weer een leuke job :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:51

Bedankt voor je bericht! Ik zag dat ik ook nog 30,- op mijn spaar rekening had staan. Ik ga uitrekenen hoeveel ik nou per maand over kan houden, en dat reken ik vanuit het maximale

Steffie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:58

Ik snap best dat je niet al je geld aan lessen wilt uitgeven hoor. Ik zou inderdaad even goed uitreken wat je maximaal kunt en wilt uitgeven aan lessen. En dan op zoek naar goede instructie. Beter 1 keer per maand een goede priveles, dan iedere week een 'slechte' les. Als je een goede les hebt gehad, dan kun je daar zelf ook weer een tijd mee vooruit oefenen

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:01

Ik vind 200 euro in de 3 maanden om alles te betalen niet veel hoor.

Daar moet ze kleding, schoenen, en een jas (een beetje warme en waterdichte voor in de winter is al snel 100 euro of meer...), cadeautjes voor verjaardagen, misschien een shampoo en andere haar spullen.
Misschien moet ze zelfs een rijbroek en rijschoenen kopen.
Je hebt dan niet iedere maand kleding nodig. Maar als je dan een keer een warme jas wil, moet je wel al een paar maanden sparen...

En een bijbaantje op die leeftijd heb je ook niet snel hoor. Mijn stiefzusje (15 jaar) werd bij niet een supermarkt aangenomen, omdat ze eigenlijk nog niks mag doen en alleen overdag mag werken. Uiteindelijk wel de McDonalds, maar daar mag ze nog maar max 10 uur per week werken. Oppassen en grasmaaien kan dan weer wel met die leeftijd.

Ik zou zeggen, bekijk hoeveel geld je nodig hebt voor je kleding en andere spullen.
Ga op zoek naar klusjes die je kan doen. Bekijk hoeveel je overhoudt in de maand
En dan kan je opzoek naar een goede(!) instructeur. :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 21:02

Steffie82 schreef:
Ik snap best dat je niet al je geld aan lessen wilt uitgeven hoor. Ik zou inderdaad even goed uitreken wat je maximaal kunt en wilt uitgeven aan lessen. En dan op zoek naar goede instructie. Beter 1 keer per maand een goede priveles, dan iedere week een 'slechte' les. Als je een goede les hebt gehad, dan kun je daar zelf ook weer een tijd mee vooruit oefenen

Bedankt voor je reactie. Ja ik heb goede les gehad. Hij gaf les op manege's en mensen die al in de Z reden. We waren net begonnen met wijken maar toen was het lessen helaas gestopt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:11

Ik zou wel proberen om te blijven lessen, er sluipen anders idd fouten in en je leert op een gegeven moment niets meer bij als je zelf aanmoddert.

Je kunt klusjes doen en je zakgeld opsparen. Verder kun je kijken of er iemand in de buurt mss samen wil lessen zodat jullie de kosten kunnen delen. Dan kom je al een heel eind.

En wat maakt het in godsnaam uit waar je kleren vandaan komen? Als je het aan hebt zie je waarschijnlijk niet eens waar het vandaan komt en aldi heeft verder wel kwalitatief goed spul. Ik heb ook een snowboardhelm van zo'n soort winkel. Net zo veilig als een dure merkhelm (heb hem alleen wel mooi matzwart gespoten, rood met racestrepen staat me niet zo :') )

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:28

Maar je kunt er mss tips uithalen om je kledingkosten naar beneden te krijgen? Het is wel een goed idee om een boekje bij te houden van je inkomsten en uitgaven. Als je dat weet zie je wellicht nog wat dingen waar je op kunt bezuinigen.

Is het een optie om iemand in de buurt te zoeken die samen met jou kan gaan lessen? Mss iemand bij je in het dorp die dan bij jou in de bak wil komen rijden? Kun je de kosten door 2 delen. Gemiddeld ben je voor een (half) uur priveles zo rond de 15/20 euro kwijt. Dan zou je per les maar 7,50/10 euro betalen.

Edit: Is er een mod bezig geweest? Ik reageerde op een bericht maar dat is weg?
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 22-10-13 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:28

Even een boel offtopic verwijderd ;)
Graag weer terug naar de vraag van TS :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 10:31

capopjekop schreef:
Maar je kunt er mss tips uithalen om je kledingkosten naar beneden te krijgen? Het is wel een goed idee om een boekje bij te houden van je inkomsten en uitgaven. Als je dat weet zie je wellicht nog wat dingen waar je op kunt bezuinigen.

Is het een optie om iemand in de buurt te zoeken die samen met jou kan gaan lessen? Mss iemand bij je in het dorp die dan bij jou in de bak wil komen rijden? Kun je de kosten door 2 delen. Gemiddeld ben je voor een (half) uur priveles zo rond de 15/20 euro kwijt. Dan zou je per les maar 7,50/10 euro betalen.

Als ik hier weer zou antwoorden zullen jullie weer denken dat ik de lessen niet wil betalen.
Maar goed, nee er is niet iemand bij ons in de buurt, het is ook dat ik mijn vz niet mag vervoeren. Terwijl ik dat graag zou willen..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:32

Sindykaya, kan je ''stief''vader niet meer komen om les te komen geven? Misschien tegen een kleine vergoeding voor de benzine, maar dit is toch ook zonde? Als jij zegt dat het er niet af kan, dan moet je een andere oplossing bedenken. Het is idd noodzakelijk dat je nu nog les krijgt, want ja, je leert je anders verkeerde dingen aan. Al is het maar een keer in de maand, 2 weken, dat is beter dan niets.

Niet voor je les wil betalen, kom op meid, je bent 14 jaar. De meeste bokkers (hier en daar uitzonderingen daargelaten.) weten heus wel dat jij er moeite voor wil doen :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 10:35

eclair98 schreef:
Sindykaya, kan je ''stief''vader niet meer komen om les te komen geven? Misschien tegen een kleine vergoeding voor de benzine, maar dit is toch ook zonde? Als jij zegt dat het er niet af kan, dan moet je een andere oplossing bedenken. Het is idd noodzakelijk dat je nu nog les krijgt, want ja, je leert je anders verkeerde dingen aan. Al is het maar een keer in de maand, 2 weken, dat is beter dan niets.

Niet voor je les wil betalen, kom op meid, je bent 14 jaar. De meeste bokkers (hier en daar uitzonderingen daargelaten.) weten heus wel dat jij er moeite voor wil doen :j

Waarom haakjes tussen "stief"?
Nee hij wil in geen ene mogelijkheid meer contact met ons.. Hij wilt zelfs zijn cap terug die ik mocht hebben.

Nouja, er zijn bokkers die denken dat ik mijn lessen niet wil betalen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:37

SindyKaya schreef:
capopjekop schreef:

Als ik hier weer zou antwoorden zullen jullie weer denken dat ik de lessen niet wil betalen.
Maar goed, nee er is niet iemand bij ons in de buurt, het is ook dat ik mijn vz niet mag vervoeren. Terwijl ik dat graag zou willen..

Maar heb je al rondgevraagd dan?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 10:40

Ja ik heb het al rondgevraagt, dat is ook de reden dat ik dit topic open.
Ben ik vergeten om in de OP te zetten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:41

SindyKaya schreef:
eclair98 schreef:

Waarom haakjes tussen "stief"?
Nee hij wil in geen ene mogelijkheid meer contact met ons.. Hij wilt zelfs zijn cap terug die ik mocht hebben.

Nouja, er zijn bokkers die denken dat ik mijn lessen niet wil betalen.

Omdat je moeder en hij uit elkaar zijn. Maar ik heb dat nergens kunnen lezen, sorry hoor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:42

Ik begrijp wel dat het op jouw leeftijd niet gemakkelijk is om te beslissen om les te nemen. Trek je niets aan van anderen die je verwijten maken, op die leeftijd wil je graag genoeg ook aan andere dingen geld uitgeven. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Je hoeft, zoals sommigen zeggen, niet elke week les te nemen. Een keer per maand kan voldoende zijn en dan heb je wel nog geld genoeg over voor je kledij en dergelijke. Ik denk dat je vooral goed moet zoeken naar een instructrice/instructeur die je goed lesgeeft voor niet te veel geld. Privéles kost nu eenmaal wat, maar als het een goede les is, kan je ook wel een maand verder oefenen.
De tip van iemand te zoeken om samen mee te lessen, is een goeie, dat kan je de helft al besparen! Gewoon vragen aan mensen die je kent, is niet genoeg. Ga eens actief op Bokt op zoek naar mensen uit jouw dorp bijvoorbeeld, wie weet zit er hier zelfs een goeie en niet al te dure instructeur!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 10:43

Het was maar gewoon een vraag? Maar hij is niet mijn echte vader, nooit geweest. Daarom is het een gewoonte voormij om hem stiefvader te noemen

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 10:46

Tieneke schreef:
Ik begrijp wel dat het op jouw leeftijd niet gemakkelijk is om te beslissen om les te nemen. Trek je niets aan van anderen die je verwijten maken, op die leeftijd wil je graag genoeg ook aan andere dingen geld uitgeven. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Je hoeft, zoals sommigen zeggen, niet elke week les te nemen. Een keer per maand kan voldoende zijn en dan heb je wel nog geld genoeg over voor je kledij en dergelijke. Ik denk dat je vooral goed moet zoeken naar een instructrice/instructeur die je goed lesgeeft voor niet te veel geld. Privéles kost nu eenmaal wat, maar als het een goede les is, kan je ook wel een maand verder oefenen.
De tip van iemand te zoeken om samen mee te lessen, is een goeie, dat kan je de helft al besparen! Gewoon vragen aan mensen die je kent, is niet genoeg. Ga eens actief op Bokt op zoek naar mensen uit jouw dorp bijvoorbeeld, wie weet zit er hier zelfs een goeie en niet al te dure instructeur!

Ik ben vandaag ook van plan om een advertentie op bokt te zetten en marktplaats. En als daar niks uitkomt zal ik wel weer rond gaan vragen. En misschien weer contact opnemen met mijn stiefpa

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:51

Ik ben van mening, of je nou hoge dressuur rijdt of recreant bent. Les is altijd noodzakelijk.

Dus ja, je hebt les nodig.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:51

Daarom zorg ik er voor dat ik elk jaar naar de primark ga.
Lekker opsparen, 200 euro mee nemen, en ik kan een jaar verder.
Geen merk kleding, maar wel 4 nieuwe broeken, denk wel 5 nieuwe truien, 10 nieuwe shirts, een jas en soms nog wel schoenen er bij ook!

Meid, ga op koopjes jacht.
Want een trui van 57 euro komt hier niet eens in huis....als is het voor 57 jaar!!

Broeken hier, 2 x 20 euro.... 40 euro voor 2 broeken.
Shirts 5 euro.
Truien 15 euro...

Jas....20 euro, winterjas van de welkoop! GEwoon in de uitverkoop gekocht.

Geloof me, stel een budget plan op, ga met maar 20 euro per keer naar de winkel om te shoppen, en je opend je ogen met wat je overhoud!

Ik doe nu elke week boodschappen voor 12.50 (woon niet meer thuis)
En elke maand maar 30 euro aan kleding. Overige geld wat ik over kan houden zet ik appart, voor als ik het echt nodig ben.
Ben nu weer nieuwe werkschoenen nodig. Ik koop ze over 2 weken, ruil mijn oude werkschoenen in en krijg 20% korting.

Je moet je slim voortbewegen in deze maatschappij, en ook al ben je nog maar 14...Jij kan het ook!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:52

Wat soms goedkoper is, is bijvoorbeeld kijken of je via een advertentie aan een instructrice kan komen die nu (of komend jaar) gaat beginnen aan de ORUN cursus. Ze zijn dan nog in opleiding, maar kunnen dan bij jou ook oefenen. Zo heb jij begeleiding en hun extra oefening.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:54

super handig inderdaad princesj.

Hier betaal je tussen de 10 euro per uur. Tot 40 euro per uur.

Wil je goed les en 40 euro per uur betalen, en red je het niet?
Waarom dan niet 1 keer in de maand? Beter 1 keer in de maand goed les, dan elke week slecht les!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:22

Ik heb mijn paard vanaf mijn 13e en moest vanaf mijn 15e ook de lessen zelf betalen. Nu staat mijn paard wel op een manege waar goede instructrices rondlopen, wat het natuurlijk een stuk makkelijker maakt, maar goedkoper is het niet. Ik heb altijd gedaan dat ik eens in de zoveel tijd een lesje nam, niet strak elke maand of elke twee weken, omdat ik dat soms qua geld en qua tijd niet redde.

Doe het nu al ruim twee jaar zo en heb gemiddeld denk ik een keer per maand/twee maanden les. Het is niet veel, maar het is wel goed les! En dat is imo belangrijker. :j

Waarom neem je er niet een kranten/folderwijk bij? Of probeer een paar oppasadressen te vinden. Het zou niet veel zijn per keer, maar elk extra centje brengt je weer dichter bij een les toch?

Succes! :)