"onze" hengst onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:32

Werken met smerige paarden, great! OK dan!
Poetsen is getuttel, great OK dan!

Ga zo door!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:34

Op een manier ben ik het eens met Koortje.
Bij jonge dieren zou ik toch het hele lichaam kuisen, gewoon voor het vertrouwen. Hij word er niet ziek van of van die toestanden, maar stel dat een meisje je lesgeefmens ziet rijden, dan denkt ze dat ze haar pony niet moet kuisen en kuist ook niet waar het tuig ligt (want ze kan niet door het zadel heen kijken)

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:39

Leuke foto's, op zich ook wel een leuk paard alleen vind ik die rug toch wel een beetje belabberd hoor...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 22:39

Ik, noch mijn instructrice zijn verantwoordelijk voor de daden van een ander.

Koortje, is helemaal niet waar. Dat je het geen mooi paard vind is je goed recht, maar zo'n stampij maken over wat zand (want meer is het niet) op zijn kont slaat nergens op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:46

õfftopic............. ben je bang dat je niet opvalt jady? sorrie kon het niet laten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:58

Kunnen we nu weer ontopic ipv commentaar te geven op het ongepoetste paard? Dat ie vies is weten we nu wel Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:59

Koortje schreef:
Je reageert maar hoe je wil, ik ga mijn mening niet verduzelen om een smerig paard de hemel in te prijzen omdat dat beter in jouw straatje past.

hallo zeg , hoe oud zijn we nu, en daar bedoel ik ook andere mensen mee trouwens
er staat hier een paard op de foto die toevallig niet helemaal schoon is, so what
een paard gaat er niet dood aan als zijn bips een keer geen licht weerkaatst.
1 serie foto's van 1 keer rijden waarop hij ongepoetst is buiten de tuigplekken om , wil niet zeggen dat hij nooit gepoetst is

en tuurlijk mag je zeggen wat je er van vind maar doe dat wel even zonder iemand zo af te katten
bah bah
ik heb iemand ook iets over normen/waarden en fatsoen horen blaten
maar ik geloof dat er maar weinig mensen in dit topic zijn die zich daaraan storen

mijn mening over de foto's
hij gaat er steeds gaver uit zien stef, oke zijn rug ziet er wat slap uit, maar wat wil je , nog een jong ding, trekt vast met training een eind bij
en oke voor de foto's is het jammer dat ie wat viezig is, maar ja als je instructie weinig tijd had vandaag, voor hem is het belangrijker dat ie loopt dan dat je je gezicht weerspiegelt ziet in zijn kont

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:05

Ik sluit me bij de rest aan over het poetsverhaal, ik vind dit ook geen goeie reclame voor een instructrice.

Idd een weke rug, waarom nu al met sporen en wat een gigantische pianohandjes Lips are sealed

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:07

Wat het een foutje of is er bewust gekozen een kwpn merrie te kruisen met een niet goedgekeurde fries?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 00:15

merrie is van mijn stalhouder, hengst van een kennis, 1 + 1 is 2, je kent het wel....
Zolang ie op stal staat is het overigens echt een schat van een paard, echt een kroelkont!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 00:18

Barb schreef:
Ik sluit me bij de rest aan over het poetsverhaal, ik vind dit ook geen goeie reclame voor een instructrice.

Idd een weke rug, waarom nu al met sporen en wat een gigantische pianohandjes Lips are sealed

Op enkele foto's heeft ze idd piano handjes, op andere heeft ze haar hand gewoon recht.
Zegt niet zo heel veel (buiten dat het niet hoort natuurlijk)
Ik weet ook dat ik mijn hak uit moet trappen, dat ik mijn handen rechtop moet houden en hoger, maar toch moet ze er nog steeds op blijven hameren.
Vooral mijn hak, dat lukt me gewoon niet echt, maar dat zegt niet dat ik het niet weet

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:39

*pffffff*
wat een gezeik over dat poetsen zeg!
een beetje zand op zijn kont kan ie best hebben! en hij word verder best wel reglamtig gepoetst neem ik aan, dus maken jullie je eens niet zo druk hee Scheve mond
Tis een paard, geen mietje!

Wel aan aparte kruising...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:12

Stef,
Door je handen zo laag te houden heb je een dwingende houding ten opzichte van het paard. Houd je je handen daarentegen wat hoger is het al minder dwingend.

Ik ben het met Barb eens dat dit niet de manier is om een jong dier te rijden.

Ik vroeg of het je instructrice was, omdat ik me dat eigenlijk niet zo goed kon voorstellen. Voor iemand die anderen moet vertellen hoe het moet, doet ze het zelf ook niet al te best
1. "Pianohandjes"
2. dwingende handen
3. sporen
4 ongepoest (Dat het onder het zadel schoon is intereseert me eigenlijk niet zo veel, zo'n beest heeft het gewoon nodig. Denk aan doorbloeding enz enz)

Nee niet echt een mooie reclame.

De opmerkingen zijn niet voo jou hoor meis, maar voor de persoon die het dier berijd.
Maar doordat jij de foto's hier hebt neergezet kun je ook het commentaar erop verwachten. Als je dat niet leuk vind kun je er beter nog eens goed over nadenken of je die foto's wel wilt plaatsen. Ik neem aan dat ook jij genoeg kennis en ervaring bezit om te weten dat, wat er op deze foto's gebeurd, niet goed is.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:05

Angelique18 schreef:
Daar is Orientje.. Ziet er opzich wel goed uit he.. Alleen op 1 foto zit ze wel op t verkeerde been.. *foutje Haha!*.. Volgens mij gaat t wel oke he met rijden.

Op welke foto dan? Volgens mij zit ze overal goed?!

Op het poetsverhaal ga ik niet in, daar gaat deze topic in eerste instantie helemaal niet over.

Apart paard, maar is geen bewuste dekking geweest?!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:50

Ontopic: het paard op zich spreekt mij niet aan.
Offtopic: het paard is niet goed gepoetst, dat is zeker geen reclame voor je instructrice, maar of ze het paard alleen poetst op de plekken waar het tuig ligt, of ze poetst het paard helemaal, dat moet ze helemaal zelf weten! Het paard gaat er echt niet dood aan hoor Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:11

Heel apart paard Haha! Ben er niet meteen helemaal weg van, maar wie weet hoe hij er over een poosje uit ziet. Over een poosje dus weer foto's plaatsen Stef!

Het zal wel in het verkeerde straatje vallen, maar zo van de foto te zien (vooral de laatste) is de houding van je instructrice ook nog wel een klein aandachtspuntje! (nu niet beginnen over mijn houding Haha! maar wel over die van mijn instructrice *LOL* )

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:33

Met alle respect hoor, maar ik vind dat er nu wel heel veel stampei wordt gemaakt over het poetsen van het paard (iemand heeft gezegd hoe hij/zij erover dacht, moet dan gelijk heel bokt maar weer meedoen).
Ikzelf heb ook altijd geleerd dat een paard gepoetst moet worden voor je het zadel erop legt (en hoofstel omdoet) en ik vind het er zelf ook mooier en verzorgder uitzien.
Verder spreekt het paard mij niet echt heel erg aan, maar hij is zeker niet lelijk.
Ben benieuwd hoe ie er over een tijdje uitziet (gepoetst en wel Tong uitsteken)

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:56

Koortje schreef:
BORSTELS????? Frusty

Ja sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen! Een bemodderd paard zo op de foto zetten, en dan trots zijn...! Je had op zn minst voor de foto de blub eraf kunnen halen!

Stoom uit je oren

nouwja, ze is toch aan het rijden Verward

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:58

en waarom rijdt ze trouwens nu al met sporen???????????????
Verward Verward Verward

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:29

Summertje schreef:
Volgens mij kan niemand ook lezen hier Lips are sealed
Maar ja dat terzijde..

Leuk paardje om te zien, zit volgens mij wel wat Fries doorheen denk ik

Dametje..ga geen comentaar leveren als je zelf ook niet perfect bent.
Zelf lees je ook niet goed...

Stef, waarom dit geen reclame voor je instructrise is?
Het gaat mij niet zozeer om het wel/niet poetsen, maar wel om de manier waarop zij rijd.
Zo behoort een goede instructrise niet te rijden, want ze brengt het alleen maar verkeerd over.
Maargoed, dat is weer een andere discussie..

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:42

Miep schreef:
Het gaat mij niet zozeer om het wel/niet poetsen, maar wel om de manier waarop zij rijd.
ik vind het anders kwalijker dat iemand zijn paard niet poetst voor het rijden. rijtalent heeft niet iedereen, maar het zand van zijn paard poetsen, dat kan iedere sukkel.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:04

Koortje schreef:
Je hebt ook altijd je antwoord klaar op alle kommentaar he...

Een paard hoort hoe dan ook geborsteld te zijn voordat je gaat rijden, dat is gewoon zo. Geen tijd? Dan maar korter rijden, jammer dan. En al gaat hij rollen, nou dan is een borstel erover kwestie van een minuutje. En dan heb ik het nog geen eens over een fatsoenlijke poetsbeurt, dat zal dan ook wel eens per jaar zijn als ze geen tijd heeft! Doei, doei Stoom uit je oren

Wat ben jij een mierenn*uker. Typisch antwoord van een pennymeisje Wat een gezeik zeg, ga jij even gezellig je paardje zandkorrelvrij zitten maken ipv over dit soort dingen te vallen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:13

Wanneer verging de wereld ook alweer???

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:19

Nou, omdat het een jong beestje is, is het inderdaad wel belangrijk om hem helemaal te poetsen zoals Dookie hierboven al schreef. Ten eerste krijgen ze er vertrouwen door, en ten tweede, is het huisje van een jong beest vaak nog heel kwetsbaar, vooral bij de singel, en als je amper tijd hebt om te poetsen, kan je mij niet wijs maken dat je al het zand en opgedroogd zweet van de vorige keer zorgvuldig weghaalt. Wat echt belangrijk is voor een beest dat net onder het zadel is. Voor je het weet sta je een maand stil omdat ie een wondje heeft wat maar niet wil helen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 16:30

Het is nog steeds zo dat men hier vanaf enkele foto's kan beoordelen hoe iemand rijdt, en zelfs al hoe iemand lesgeeft (het wordt steeds zotter)...
Niet iedereen heeft les van figuren ala Anky, zo ook ik niet.
Voor mij geeft ze goed les, ze begleidt me waar ik het nodig heb. Ik hoef geen Z te rijden.
Trouwens, als zij zo waardeloos rijdt, waarom rijdt ze dan Z1? (owhnee, dat stelt niks voor, dat is tenslotte maar basis....)
Nuv, weleens gehoord van een paard tussendoor poetsen? Zonder dat ie gereden wordt dus... Dan hoef je niet voor je gaat rijden het zand en zweet van "de vorige keer" weg te halen.
Toen Honey nog 24/7 buiten stond in de winter, denk je dat ik die dan uitgebreid ging staan poetsen? Echt niet!
Dat huidvet wat je er dan uitpoetst heeft ze nodig. Gewoon waar het zadel en hoofdstel komt schoon, en verder met een bagger pony rijden.

Daarbij ging het hier niet om mijn instrcutrice, het ging om het paard.
En nu stop ik ermee....