conditie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:14

wellicht heeft je paardje iets teveel gedaan en daar heeft hij niet genoeg vrij gehad om goed te kunnen begrijpen wat hij heeft moeten doen en daardoor kan dat de conditie slechter is als eerst.

Dat had mijn paardje ook en toen heb ik haar inplaats van 3 keer maar 2 keer gereden en na 4 weken ging het veel beter. Want niet alle paarden zijn hetzelfde

En omdat ze bloed wormen heeft gehad kan ze nog een beetje zwak zijn omdat ze min of meer door die wormen ziek is geweest.

Kijk maar als je zelf ziek bent dan duur het soms ook wat langer voor je weer helemaal vrolijk en fit bent.
Dus mijn tip doe een beetje rustiger aan en doe vooral lekker veel knuffelen en vertroetelen dan komt het vanzelf goed.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:17

eridinges schreef:
Ik zou zeggen laat bloed afnemen en observeer je paard goed tijdens de arbeid die die doet.
Op basis daarvan zal je zelf vaak al je conclusies hebben. Je kent je eigen paard immers het best. tenminste dat hoop ik.

Als je het idee hebt dat er iets niet goed is moet je handelen. Bokt gaat je daar niet bij helpen.
Laat ik het zo zeggen als je paard een goede basisconditie heeft en nu anders is als normaal dan weet je al genoeg.

tuurlijk ken ik me eigen paard het besten. Maar wij nemen geen bloed bij der af als niet nodig is. Want ze niet ziek hoor en die bloedwormen waren op tijd ontdekt.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:19

haffylover schreef:
wellicht heeft je paardje iets teveel gedaan en daar heeft hij niet genoeg vrij gehad om goed te kunnen begrijpen wat hij heeft moeten doen en daardoor kan dat de conditie slechter is als eerst.

Dat had mijn paardje ook en toen heb ik haar inplaats van 3 keer maar 2 keer gereden en na 4 weken ging het veel beter. Want niet alle paarden zijn hetzelfde

En omdat ze bloed wormen heeft gehad kan ze nog een beetje zwak zijn omdat ze min of meer door die wormen ziek is geweest.

Kijk maar als je zelf ziek bent dan duur het soms ook wat langer voor je weer helemaal vrolijk en fit bent.
Dus mijn tip doe een beetje rustiger aan en doe vooral lekker veel knuffelen en vertroetelen dan komt het vanzelf goed.

dank je

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:22

valerie2012 schreef:
eridinges schreef:
Ik zou zeggen laat bloed afnemen en observeer je paard goed tijdens de arbeid die die doet.
Op basis daarvan zal je zelf vaak al je conclusies hebben. Je kent je eigen paard immers het best. tenminste dat hoop ik.

Als je het idee hebt dat er iets niet goed is moet je handelen. Bokt gaat je daar niet bij helpen.
Laat ik het zo zeggen als je paard een goede basisconditie heeft en nu anders is als normaal dan weet je al genoeg.

tuurlijk ken ik me eigen paard het besten. Maar wij nemen geen bloed bij der af als niet nodig is. Want ze niet ziek hoor en die bloedwormen waren op tijd ontdekt.

Oke, maar hoe weet je dan of alle waardes wel goed zijn en dat haar conditie niet is teruggelopen door een eventueel tekort?
Als ze na een 1,5 week rust niet de oude is zou ik het toch overwegen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:51

[quote="haffylover"]

[/quote

Ik mis handel mijn paard temisten niet zij heeft goed bij mijn ze heeft een goed huis bij mijn gekregen

Ik ben temisten geen dierenmishandenlaar ik ben temisten tijd goed voor haar

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:56

valerie2012 schreef:
eridinges schreef:

Oke, maar hoe weet je dan of alle waardes wel goed zijn en dat haar conditie niet is teruggelopen door een eventueel tekort?
Als ze na een 1,5 week rust niet de oude is zou ik het toch overwegen.[/quote]

Nou omdat daar niets mis mee is en wij doe geen dingen die niet nodig zijn haar conditie is trug gelopen omdat niets mee gedaan is en in 3 weken kan conditie door minder doen dan normaal echt wel trug lopen hoor en weten dat die dingen echt wel weten horen nu is gewoon weer gezond hoor en bloedwormen waren in beging stadum
Hoor die zijn op tijd ontdekt hoor

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:03

valerie2012 schreef:
de vraag is hoe ik de conditie weer op het oude niveau krijg.

De training weer opbouwen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 23:12

antje_vip schreef:
valerie2012 schreef:
de vraag is hoe ik de conditie weer op het oude niveau krijg.

De training weer opbouwen.

Dank je voor de tip

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 06:30

valerie2012 schreef:
haffylover schreef:

Ik mis handel mijn paard temisten niet zij heeft goed bij mijn ze heeft een goed huis bij mijn gekregen

Ik ben temisten geen dierenmishandenlaar ik ben temisten tijd goed voor haar

Dit stuk snap ik niet, haffylover geeft je een paar goede tips en dan zeg jij dat je geen dierenmishandelaar ben? Ze helpt je toch?

Solaria_Liz

Re: conditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:08

Ik ben altijd een stille meelezer geweest in al je topics, maar 2 dingen snap ik echt niet.

Elke keer vraag je om advies maar zodra je het krijgt, weet je het altijd beter. Waarom vraag je het dan nog?

Ten tweede.. In vorige topics vertelde je dat je je paard wat nu 3,5jaar is nu al 1,5 jaar hebt. Dan heb je haar dus vanaf dat ze 2 jaar is. In je vorige topics vertelde je dat ze zadelmak en bereden is op haar 2e. Dan is dat dus gebeurd vanaf dat ze bij jou is. In dit topic vertelde je dat je vanaf vorig zomer al logeerd. En in oktober ga je je eerste wedstrijd rijden en wil je niet te lang in de B blijven.

Het lijkt mij (als ik je topics lees) dat je wel degelijk teveel van haar vraagt.

Misschien moet je eerst lezen wat voor advies je krijgt en wat andere mensen zeggen.
Niemand beweerd dat je je paard mishandelt en iedereen geeft advies op de informatie die jij geeft.
Als niemand goed advies geeft, geef je vast de verkeerde info.

Denk eerst rustig na bij jezelf of alle mensen die je advies geven, misschien toch een goed idee hebben en doe er iets mee. Je bent nog jong. Het kan niet dat je alles beter weet. Je kan altijd iets over het hoofd zien.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:09

Happy_Liz schreef:
Ik ben altijd een stille meelezer geweest in al je topics, maar 2 dingen snap ik echt niet.

Elke keer vraag je om advies maar zodra je het krijgt, weet je het altijd beter. Waarom vraag je het dan nog?

Ten tweede.. In vorige topics vertelde je dat je je paard wat nu 3,5jaar is nu al 1,5 jaar hebt. Dan heb je haar dus vanaf dat ze 2 jaar is. In je vorige topics vertelde je dat ze zadelmak en bereden is op haar 2e. Dan is dat dus gebeurd vanaf dat ze bij jou is. In dit topic vertelde je dat je vanaf vorig zomer al logeerd. En in oktober ga je je eerste wedstrijd rijden en wil je niet te lang in de B blijven.

Het lijkt mij (als ik je topics lees) dat je wel degelijk teveel van haar vraagt.

Misschien moet je eerst lezen wat voor advies je krijgt en wat andere mensen zeggen.
Niemand beweerd dat je je paard mishandelt en iedereen geeft advies op de informatie die jij geeft.

Denk eerst rustig na bij jezelf of alle mensen die je advies geven, misschien toch een goed idee hebben en doe er iets mee. Je bent nog jong. Het kan niet dat je alles beter weet. Je kan altijd iets over het hoofd zien.

ik heb haar niet beleerd hoor ik heb haar gekocht toen ze 2 was en toen was al zadelmak. En ik zeg helen maal niet dar ander half is ze is 3 half hoor kan je tellen ze is 15 maart 2010 geboren en we zitten nu 2013. En het gaat om hoe ik haar het besten haar conditie weer op kan bouwen. En wij kunnen der niets aan doen dat al zadelmak was toen we haar kochten. En wat jij zegt klopt voor geen een meter. Als iets niet snap zet hier dan niet neer. want jij zegt is totaal niet zo. Ik ben goed voor mijn paard en ik bedoel dat geen 2 jaar B wil rijden dat noem met lang. Sowieso ben nog B hoor als ze 4 is maar niet tot haar 5e En dat is geen advies hoor wat hier gegeven word. Dat gewoon af zeiken dat niet goed zou doen in jullie ogen of dat me paard wat al mankeeren maar ze makeerd niets. Ze heeft minder conditie omdat veel met der gedaan is.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:15

en wat boeit dat ik in okt start moet zelf toch weten het is bij me eigen club dus niets mis mee plus dat start om wedstrijd evaring op tedoen. Pech als je der tegen bent mensen om me heen zeggen dat juist moet doen dus. EN dat jullie je paard 5 jaar hebben en dan pas gaan starten moet je zelf weten. Iereen is ander plus dat van af 1 okt mag starten dus waarom niet. Wat is op tegen tewel gewoon bij me eigen club plus ook nog een aan over kant van me stal. En als iets niet weer over hoe iets gaat oordeel der niet over en ga geen dingen zeggen die ik nooit gezegd heb en als iets niet weet over hoe ik iets bedoel vraag dan en trek niet zelf conklusies. Want ik doe niets wat me paard niet leuk vind of niet aan kan. En mijn paardje en ik zijn der gewoon klaar voor om evaring op tedoen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:26

valerie2012 schreef:
Ze heeft minder conditie omdat veel met der gedaan is.

Spreek je jezelf nu niet heel erg tegen? Eerst schrijf je dat er weinig mee gedaan wordt, dan nu weer dat er veel mee gedaan is.

Meisje, het boeit ons inderdaad niet dat je in oktober wilt gaan starten, er is ook niemand die zegt dat je dat niet moet doen. Er wordt ook echt niet afgezeken zoals je dat zelf noemt, er worden alleen goede adviezen gegeven, o.a. van mensen die al jaren op paarden rondreden toen jij nog geboren moest worden. Die hoef je echt niet onbeschoft te antwoorden...

En ten slotte: je mag dan een taalstoornis hebben volgens je eigen onderschrift, volgens mij weet je prima wat je zegt en schrijft, een beetje duidelijkheid in je zinnen scheelt ook al een heleboel ergernis.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:33

kleinvosje schreef:
valerie2012 schreef:
Ze heeft minder conditie omdat veel met der gedaan is.

Spreek je jezelf nu niet heel erg tegen? Eerst schrijf je dat er weinig mee gedaan wordt, dan nu weer dat er veel mee gedaan is.

Meisje, het boeit ons inderdaad niet dat je in oktober wilt gaan starten, er is ook niemand die zegt dat je dat niet moet doen. Er wordt ook echt niet afgezeken zoals je dat zelf noemt, er worden alleen goede adviezen gegeven, o.a. van mensen die al jaren op paarden rondreden toen jij nog geboren moest worden. Die hoef je echt niet onbeschoft te antwoorden...

En ten slotte: je mag dan een taalstoornis hebben volgens je eigen onderschrift, volgens mij weet je prima wat je zegt en schrijft, een beetje duidelijkheid in je zinnen scheelt ook al een heleboel ergernis.

als goede zins bouw had had niet in me inderschrijft staan. En ik spreek me zelf niet tegen maar ze is in helen 3 weken maar 3 keer gereden. Waar van in 1st week niet. En in 2e week is maar 1 keer gereden. EN in 3e week maar 2 keer. Dus dergerlijk minder dan ze normaal in 1 week woord gerede. IK doe niet meer dingen mee dan ze niet mag of dan niet aan kan. Nou weet niet hoe oud jij denkt dat ik ben maar ik ben nog niet niet op stal geboren. Maar heb van me geborten tot nu altijd in paarden gezeten. En mijn moeder zit al jaren in paarden dus wij zijn geen groeitjes. Hoor als dat soms denkt. En mijn moeder heeft altijd jongen paarden gehad. Pony's en paarden zelfs dus ga mijn niet les lezen over dat slecht voor mijn paard zou zijn want dat zijn wij niet. Mijn paardje heeft goed huis bij mijn. EN woord temisten niet verwaarloost. En ze woord goed verzorgen zo als hoor. Het welzijn van mijn paard staat duiderlijk op 1. Voor haar welzijn naar zelf verhuist naar ander stal. Waar door nu stuk langer moet fietsen maar dat heb ik voor haar over.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:38

Je haalt er allemaal info bij die helemaal niet terzake doet meisje. Als jouw moeder zoveel ervaring heeft, vraag het dan aan haar, of aan je instructrice. Die zouden je dan ook moeten kunnen helpen lijkt me?

Ik weet hoe oud je bent, 19, staat heel eenvoudig gewoon in je profiel. Ik schrijf geen dingen op die je niet zelf geschreven hebt...

Ik ga nu verder in meeleesstand, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor er iets wel binnenkomt...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:44

kleinvosje schreef:
Je haalt er allemaal info bij die helemaal niet terzake doet meisje. Als jouw moeder zoveel ervaring heeft, vraag het dan aan haar, of aan je instructrice. Die zouden je dan ook moeten kunnen helpen lijkt me?

Ik weet hoe oud je bent, 19, staat heel eenvoudig gewoon in je profiel. Ik schrijf geen dingen op die je niet zelf geschreven hebt...

Ik ga nu verder in meeleesstand, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor er iets wel binnenkomt...

Als jij denkt dat bij mijn niets binnenkomt der komt meer binnen dan je denkt. Maar ik ben goed voor mijn paardje altijd al geweest. Wij hebben nog nooit een paard was misdaan of over vraagt. EN der worden is degerlijk dingen gezegt die ik nooit gezegt heb en dingen die ik nooit op die meneer bedoel. Want ik ben goed voor mijn paard dus. Ten 1st ik ben geen slecht mens en zeker niet naar een dier toe. En ten 2e als niet goed voor paard was geweest of geen ruiter die goed zou kunnen rijden. Waren we nooit aan eigen paard begonnen of zeker niet aan een jong paard.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 12:06

kleinvosje schreef:

Nou sowieso doen me instuktiese der alles om me paardje weer op der oude conditie tekrijgen met mijn hoor. En me moeder ook en ik zelf ook maar die antwoorden gewoon en die zeggen zelf dat haar conditie minder in. En dat kunnen we zelf echt wel in schatje hoor wij zijn geen beginnertje die voor 1st een paard hebben. Anders waren ok niet aan jong paard begonnen. Je moet niet denken dat mijn ouders ouders zijn die paard kopen omdat ik der om zeik en ze kochten zeker geen paard die niet aan zou kunnen. Wij kochten haar omdat wij goed voor haar zijn en omdat wij weer paard wouden en dat toevallig van mijn alleen geworden is dat komt gewoon was toe gewoon zo. En al ons paarden zijn van af deze leeftijd bij ons gekomen. EN allenmaal goed gereden en allenmaal ook netjes liepen en geen 1 die kapot gereden zijn. Dus deze ook niet wij goed voor paarden altijd al geweest.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:21

Happy_Liz schreef:

_/-\o_

TS, conditie hoort in 3 weken niet zo enorm terug te lopen als jij beschrijft. Dan lijkt het me dat er meer aan de hand is dan ''alleen'' conditieverlies. Kennelijk denk jij dat ook, anders open je er geen topic over, je weet immers hoe je haar conditie weer op moet bouwen en anders weet je moeder of je instructrice dat wel.
Mensen hier bedoelen het goed....

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 12:32

amyz schreef:
Happy_Liz schreef:

_/-\o_

TS, conditie hoort in 3 weken niet zo enorm terug te lopen als jij beschrijft. Dan lijkt het me dat er meer aan de hand is dan ''alleen'' conditieverlies. Kennelijk denk jij dat ook, anders open je er geen topic over, je weet immers hoe je haar conditie weer op moet bouwen en anders weet je moeder of je instructrice dat wel.
Mensen hier bedoelen het goed....

nou wat goed dat der gezegd woord dat haar over vraagt hebben te wel dat niet eens zo is. En nou wat goed al dat gezeik dat echt niet goed bedoelt hoor. IK woord hier gewoon even neer gezet of dat slecht voor paard ben en dat nog nooit jong paard heb op geleid.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:33

:x

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 12:37

kleinvosje schreef:
:x

leuk voor je maar je heb gewoon geen gelijk hoor mijn paard ziet goed uit dus en die woord goed verzorg als wij niet haar goed verzorgte dan zag ze der niet zo goed uit als dat ze der nu uit ziet hoor. Wij zijn nooit echt voor dieren wij zijn juist tegen dieren mishandeling

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:52

och jeetje. |o |o 8)7

mai1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:53

hoi hoi,
Toen onze puber net onder zadel was had hij ook een wisselende 'conditie'De ene week had hij
veel energie en de andere week sjokte hij rond.
Volgens mij is dit bij veel jonge paarden het geval, en is het niet zozeer de conditie die verslechterd maar is het vermoeidheid.
wat wij toen deden was minder vragen en meer dagen vrij,lekker spelen op het land.

Misschien is dit ook iets wat je paard nodig heeft,succes

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:00

valerie2012 schreef:
Happy_Liz schreef:

ik heb haar niet beleerd hoor ik heb haar gekocht toen ze 2 was en toen was al zadelmak. En ik zeg helen maal niet dar ander half is ze is 3 half hoor kan je tellen ze is 15 maart 2010 geboren en we zitten nu 2013. En het gaat om hoe ik haar het besten haar conditie weer op kan bouwen. En wij kunnen der niets aan doen dat al zadelmak was toen we haar kochten. En wat jij zegt klopt voor geen een meter. Als iets niet snap zet hier dan niet neer. want jij zegt is totaal niet zo. Ik ben goed voor mijn paard en ik bedoel dat geen 2 jaar B wil rijden dat noem met lang. Sowieso ben nog B hoor als ze 4 is maar niet tot haar 5e En dat is geen advies hoor wat hier gegeven word. Dat gewoon af zeiken dat niet goed zou doen in jullie ogen of dat me paard wat al mankeeren maar ze makeerd niets. Ze heeft minder conditie omdat veel met der gedaan is.

Even 2 quotes uit je andere topic waar je duidelijk zegt dat je haar al 1,5 jaar hebt.

valerie2012 schreef:
halloo

ik heb even een vragen over de midden draf.

mijn paardje is 3 half.

heb haar bijna ander half jaar alleen rij haar nog maar 4 maanden.

en heel vaak met de midden draf als ik die wil oefen met der dan schiet ze meestal in galop ze is heel gevoelig op het been.

Maar hoe kan ik zorgen dat ze dat niet doet als ze doet dan ga wel weer nieuwe proberen dan doet als nog.

valerie2012 schreef:
ik rijd der nog maar 4 maanden intensief op en ik heb nog maar 4 maanden les maar dat komt omdat ik der kreeg toen ze 2 jaar. En heb der in november ander half jaar.

Ow.. en misschien is een beetje respect naar je mode bokkers ook niet geheel onbelangrijk. Hoe jij op sommige ( waaronder op mij) reageert kan echt niet. Je bent 19 jaar maar zo reageer je niet.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:31

Valerie2012: als je een topic opent met een serieuze vraag, mag je er op bokt vanuit gaan dat je serieuze antwoorden krijgt. Ik zie hier allemaal mensen die goed met je meedenken en je proberen te helpen. Vervolgens ga jij zó tekeer tegen degenen die je alleen maar proberen te helpen.

Als je geen antwoorden wilt, kun je beter geen topic openen. Omdat ik jou alleen maar anderen zie uitkafferen hier, heb ik er geen vertrouwen meer in dat er nog iets goeds van dit topic gaat komen, alle goede adviezen ten spijt. Daarom zet ik het nu op slot.

Lees de tips en adviezen die je gekregen hebt nog eens door als je weer rustig bent en wees ook even kritisch naar hoe je zelf in dit topic hebt gereageerd.