Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xSlvna schreef:Maar wat noem jij moeilijke en intensieve oefeningen dan?

Air schreef:Zou ik hem toch eens lichamelijk na laten kijken. Sommige paarden zijn erg hard voor zichzelf en lopen door pijn heen, maar op het moment dat je naar het bekende strand gaat is er spanning+ spanning= explosie. Vooral omdat het sinds een paar maanden is lijkt mij dit één van de meest voor de hand liggende dingen, gezien je hem al 6 jaar hebt.
Bo_Cassey schreef:Tja, dat laatste he? Wellicht is er iets veranderd, wat dan ook? Is hij telkens wat verder richting de grens gegaan zonder dat je het merkte en sprong hij ineens over je grens?
_Marinke_ schreef:Je hebt verkeerd gequote trouwens, het geen wat je quote heb ik niet getypt maar mijn naam staat er wel boven.
Ik denk eerlijk gezegd niet zo zeer dat er echt iets veranderd is, aangezien hij voor de kar hetzelfde vertoonde. Maar wat ik me wel afvraag, heb je hem eens of een paar keer flink laten uitrazen over het strand???
En ik blijf erbij, ga hier niet zelf mee verder klooien maar schakel hulp in...
WilmaBoy schreef:zweep tussen de oren als je voelt dat hij omhoog wilt.
beter dan je rug te breken
Ik zou beginnen met je hand. Zou genoeg moeten zijn. Tja en als je er dan niet bij kunt moet je een andere oplossing zoeken. Het levert gevaar op voor jullie allebei. Dat lijkt me niet echt de bedoeling
). Zodra we er aan toe zijn, ga ik ook dat in stappen opbouwen. Julu72 schreef:Ik denk dat het er echt mee te maken heeft dat hij ook op het strand getraind is in HARD gaan... inderdaad dat wedstrijdelement. Hij kan gewoon goed rekenen: 1 + 1 = 2 (buitenrit + strand = koersen!) Voor hem zal het na die 7 jaar training wellicht een gewoonte zijn en die zul je moeten doorbreken.
. Allereerst verken je het strand meestal eerst in een rustige draf om het paard warm te lopen, maar ook om te zien of er ergens kuilen/slechte stukken zijn
. Daarnaast wordt er veel met ze in het water gestapt en zijn er stukken die je harder rijd en momenten dat je ze minder snel rijd. Een draver word in de training enorm goed opgevoed en zal zeker niet stijgeren want geen trainer die dat pikt 
.
. Die van mij is een schat. Supergevoelig, enorm leergierig en werkt heel graag. pluisje88 schreef:WilmaBoy schreef:zweep tussen de oren als je voelt dat hij omhoog wilt.
Tja ik wilde het niet zeggen maar![]()
Als ik het goed begrijp heeft hij gewoon maling aan je. denk dat het even tijd wordt hem uit te leggen dat stijgeren toch niet zon goed idee is als jij erop zitIk zou beginnen met je hand. Zou genoeg moeten zijn. Tja en als je er dan niet bij kunt moet je een andere oplossing zoeken. Het levert gevaar op voor jullie allebei. Dat lijkt me niet echt de bedoeling
Amiigo schreef:pluisje88 schreef:Tja ik wilde het niet zeggen maar![]()
Als ik het goed begrijp heeft hij gewoon maling aan je. denk dat het even tijd wordt hem uit te leggen dat stijgeren toch niet zon goed idee is als jij erop zitIk zou beginnen met je hand. Zou genoeg moeten zijn. Tja en als je er dan niet bij kunt moet je een andere oplossing zoeken. Het levert gevaar op voor jullie allebei. Dat lijkt me niet echt de bedoeling
Nee dan krijg je heel bokt over je heen![]()
Ik zeg ook, tussen de oren slaan met je zweep of hand, levensgevaarlijk dit!
En als je voelt dat die gaat stijgeren hele kleine rondjes draaien en door laten lopen

pluisje88 schreef:WilmaBoy schreef:zweep tussen de oren als je voelt dat hij omhoog wilt.
Tja ik wilde het niet zeggen maar![]()
ruitje schreef:Julu72 schreef:Ik denk dat het er echt mee te maken heeft dat hij ook op het strand getraind is in HARD gaan... inderdaad dat wedstrijdelement. Hij kan gewoon goed rekenen: 1 + 1 = 2 (buitenrit + strand = koersen!) Voor hem zal het na die 7 jaar training wellicht een gewoonte zijn en die zul je moeten doorbreken.
Een draver die op het strand getraind is, is niet alleen gewend om hard te gaan. Allereerst verken je het strand meestal eerst in een rustige draf om het paard warm te lopen, maar ook om te zien of er ergens kuilen/slechte stukken zijn
. Daarnaast wordt er veel met ze in het water gestapt en zijn er stukken die je harder rijd en momenten dat je ze minder snel rijd. Een draver word in de training enorm goed opgevoed en zal zeker niet stijgeren want geen trainer die dat pikt
.. Buiten dat kunnen dravers ook langzaam voor de kar, een normale draver gaat pas hard als dat van 'm gevraagd word, we kunnen moeilijk alleen maar op topsnelheid trainen.
Hij neemt je gewoon zwaar in de maling, tijd om voor hem geen excuses ( zoals zijn verleden ) meer te zoeken en hem te straffen, stijgeren is gewoon een no-go...
anneliesdj schreef:Leer hem ook dat als hij zich gedraagt dat dat moment van gaan er ook wel komt.
Ik weet niet wanneer hij normaal vervelend wordt, maar zoek dat moment op, rijd hem naar die ontspanning, het strand over bv, rustig in draf en rustig in galop, gaat dat allemaal naar behoren, of in elk geval acceptabel, beloon hem dan (met stem!) door hem even te laten gaan op een moment waar het kan. Dat kun je ook meerdere keren achter elkaar doen, terugnemen, rust, even stilstaan of stappen, net wat je kunt verwachten van hem, dan weer draf en galop, is hij rustig, dan weer een paar honderd meter losse teugel en weer onder controle en rust erin.