Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
unamie schreef:Jullie zijn best lief![]()
Wat een nuttige en leuke reacties! bedankt allemaal!
@Sanso
Wie ben je?![]()
@Akke_sSpring
Ik mocht de teugels juist niet korter maken in galop
Zodra ik dat doet krijg ze spanning omdat ze weet dat de galop eraan komt...![]()
Herman wil juist meer lengte/rek in het lijf..alleen moet ik dan natuurlijk niet terug gaan werken![]()
We werken eraan![]()
@xDreamerx
Je hebt gelijk hoor maar ik vind het heel moeilijk![]()
Heb geen les meer van Nelleke gehad, maar er wel veel van geleerd!
@Cyrina
In een hoog tempo houd de achterhand het niet bij.
Die hand die zich (onbewust) vast zet is weer nieuw...
Ik baal ervan en het mag ook niet van Herman
Dat is dus ook een punt waar ik mee aan de slag ga!
@Splinter
Hij komt hier elke maand en ik heb nu 3 lessen gehad.
De laatste was 2 maanden geleden.
@jus
Herman is zo goed, en weet het ook goed uit te leggen
Ben er echt blij mee dat ie in de buurt komt!
@Leorah
Dat van het zadel heb je goed gezien![]()
DE boom moet iets wijder gemaakt worden omdat ze in bespiering is gegroeid maar de zadelmaker is op vakantie![]()
En dan ook nog al die weiland vetjes erbij![]()
Dat ik mijn rechterbeen optrek en dan achter in mijn zadel komt te zitten helpt ook niet echt mee![]()
@FriesWytske
Het is natuurlijk geen Fries, die achterhand is typisch Spaans![]()
En volgens Herman heeft ze uitstekende motor (tis net een Ferrari)
Het is geen stang en trens en de reden staat omschreven![]()
Ben totaal niet streng met mijn handen, maar heb juist een lichte aanleuning en zo wil ik het ook graag houden!
Met een trens rijd ik zo weg dan is ze net zo licht![]()
@Scarlatt
Bedankt de kleur staat haar zo mooi
Fellor schreef:Het is een mooi dier. Ik vind wel dat je "stangteugel" gebruik echt minder moet. Je hebt haar nu regelmatig meer op de onderste dan de bovenste teugel.
Daarbij zie ik in galop redelijk wat spanning. Ik zou ervoor kiezen de galop in wat kleinere stukjes op te breken en wat meer af te wisselen tussen rechte lijnen en voltes en niet voltes lang te sleutelen.
MissDonna schreef:Fellor schreef:Het is een mooi dier. Ik vind wel dat je "stangteugel" gebruik echt minder moet. Je hebt haar nu regelmatig meer op de onderste dan de bovenste teugel.
Daarbij zie ik in galop redelijk wat spanning. Ik zou ervoor kiezen de galop in wat kleinere stukjes op te breken en wat meer af te wisselen tussen rechte lijnen en voltes en niet voltes lang te sleutelen.
Dit viel mij ook meteen op. Ben het hiermee eens. Verder een zeer mooi paard. Maar ik verkies zelf een ander bit. Een bit is geen oplossing voor problemen..
MissDonna schreef:Dit viel mij ook meteen op. Ben het hiermee eens. Verder een zeer mooi paard. Maar ik verkies zelf een ander bit. Een bit is geen oplossing voor problemen..