Lichtrijden en zachtjes in het zadel terug niet ploffen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:17

Bovenbenen aanklemmen is wel het laatste wat je moet doen.
Heb je geprobeerd recht te blijven staan in je beugels?

Ik begin steeds meer te begrijpen waarom zoveel mensen in mijn clinics niet goed lichtrijden. Er zijn ontzettend veel mensen die net iets achter de beweging aan komen en als ik het gros van de opmerkingen hier lees, dan wordt het op die manier aangeleerd. Jammer want goed lichtrijden zorgt ervoor dat je paard al actief voorwaarts kan bewegen zonder dat je daarvoor veel moet doen.

_michelle15Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:36

Probeer erop te letten dat je je knieen goed aangesloten houdt (maar niet gaan knijpen) en je gewicht een beetje op de bal van je voet houdt.
Je laat je als het ware opgooien op de beweging van je paard en hoeft maar heel licht weer te gaan zitten, een soort van het zadel kussen met je billen, haha :)
Verder werken aan je balans (instructie?).
Succes

appiesjappie

Re: Lichtrijden en zachtjes in het zadel terug niet ploffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 10:43

het gaat gelukig al steeds een beetje beter!!! ik probeer dicht bij het zadel te blijven. Ga niet echt staan in de beugels. Als ik het gevoel heb dat ik ga vliegen probeer ik te ontspannen endoo te zitten zodat ikalsnog bij het zadel blijf. Probeer van alles uit