Sjolvir schreef:Dorine92 schreef:
Ja in stap wel idd ik denk nu vooral aan halsstrekken, dan gaat het het beste. Als ik erbij ga drijven wordt het een dribbelstap. Ze heeft nu een half voetje overstap maar ik wil meer. Ontspannen stappen dat is helemaal geen probleem.
Impuls werken we aan (momenteel vooral in draf) maar dat krijg ik nu dus nog in mijn hand terug. Een kwpn-er kun je net zolang naar voren drijven tot ie van de hand af is maar dat gaat bij Vera niet werken, als ik haar echt aan dr lot overlaat aan de voorkant dan gaat dr nek naar voren en gaat ze versnellen ipv verruimen en ze valt compleet en niet-meer-te-herstellen uit elkaar (dan komt de fjord naar boven: jaaa lekker rondjes racen door de bak!)
Maar dat zeg ik, dit is een fase, ze moet uiteindelijk gewoon weer lichter worden, maar dan wel met een verbeterd achterbeen![]()
Ik moet nog even uitvogelen hoe ik die uitgestrekte stap er maximaal uit kan krijgen
met mate bijdrijven, bij Sjol en Toobs hetzelfde probleem, als ik te veel doe, krijg ik dat meteen op mijn bord met een drafdribbel
en weg punten. Je moet haar ook niet losgooien he?! ruimte geven is iets meegaan met de hand, zorgen dat het paard iets
kan verruimen in het frame, niet uit elkaar laten vallen. Je voelt dan als het waren de benen verder grijpen en achter verder onder
treden.
Hoe is haar stap zonder iemand erop? Kan ze dan ruim overstappen? Niet ieder paard is begenadigd met een goede stap.
Die van mij heeft nog een trucje in het assortiment.. jij vraagt en geeft iets, zij neemt een snoekduik, rukt de teugels uit je
handen en draaft alvast maar aanKen het probleem dus.
Blijven oefenen is het devies..
Neej niet losgooien maar ze heeft die extra steun nu even nodig dus de verbinding is ff wat zwaarder dan normaal (niet dat ze hangt hoor)
Stap zonder iemand erop is hetzelfde. Ze heeft gewoon een goede basisstap hoor, maar bij uitgestrekt is de overstap niet groot, half voetje. Maakt niet uit of er iemand op zit of niet. Aan de dubbellonge probeer ik ook wel dingen hoor, want dan zie ik precies wat voor effect het op de paslengte heeft. Maar vooralsnog is mijn conclusie dat de stap het ruimst de krijgen is vanuit haar schouder wanneer je de hals laat "afrollen" zegmaar, dus dat haar hals vanuit de schoft uitrolt.
Teugels uit de handen rukken doet ze niet gelukkig
Ken het probleem dus. 

.jpg)