PsymaliPKA schreef:Zoals ik al zei, dit voerbeleid hebben we overlegd met de dierenarts en een gediplomeerd natuurgeneeskundige. We laten zoveel mogelijk het voer op eigen verzoek maken, dus dan weten we wat er precies in zit en kunnen we zelf bepalen hoeveel suikers en eiwitten etc. we erin willen. Als we dit 'kracht'voer weg zouden laten, dan zou hij meteen weer invallen en dat wil ik al helemaal niet. We merken ook juist dat hij op stal en aan de hand veel rustiger is nu hij geen brokken meer krijgt maar dit mengsel. Voor we dit voerden was hij ook al erg heftig
Je hebt dus eerder gemerkt dat je paard heter kan worden van ander eten, ik zou dus zeker niet uitsluiten dat de voeding op dit moment nog een factor is. Je zou kunnen overleggen of je (een deel van) met meel kunt vervangen voor meer ruwvoer (lucerne) of gras (dat is het allerbeste om een paard dikker te krijgen).
Dat je dierenarts en natuurgeneeskundige gediplomeerd zijn betekent niet dat ze in je paard kunnen kijken; het zou ook kunnen zijn dat je paard bijvoorbeeld overgevoelig is voor één van de bestanddelen en daarom zo heet wordt of dat hij toevallig heel sterk reageert op iets wat in theorie 'bijna niets' is. Ze hebben je waarschijnlijk advies gegeven; maar bij dit paard en jou als team past het schijnbaar niet.
Voer heroverwegen lijkt me minder drastisch dan het paard laten staan of omruilen.