Twee keer per dag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Re: Twee keer per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:36

Nee, ik rijd nooit meerdere keren per dag.
Ik merk dat mijn paard veel afwisseling nodig heeft om het leuk te blijven vinden. Ik rij dus 4 à 5 keer per week en de rest van de dagen doe ik andere dingen. Laat staan dat ik 2 keer per dág rij, dan vind hij er volgens mij binnen een week niks meer aan :P.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:43

xApple schreef:
Suus schreef:
Ja dat begrijp ik wel maar ik vind 5 uur per dag echt teveel. Dat is uitbuiterij.

Ik reageerde niet op jouw reactie hoor ;)
5 uur is teveel maar 4 uur vind ik voor een zaterdag of woensdag nog wel kunnen.
Het zijn vaak geen zware lessen.

Ik vindt dat ook wel kunnen, zolang het niet elke dag is..
paarden die een paar uur lopen voor endurance enz. hoor je niemand over, dat kan toch ook best. en dat is denk ik inspannender dan die manegelessen.

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:06

Ik reed eerst ook vaak 2 keer op een dag, pony vond het ook leuk dus zie het probleem niet.
Met trainingsweek rijd je ook minstens 2 uur op een dag, waarom zou het dan wel kunnen en gewoon niet ..

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:32

Ik vind dat het erg van het paard/pony afhangt. Hoe het met de conditie zit, met de leeftijd,...
Zo staat er bij ons een pony van 23 jaar, de eigenaar durft nogal eens beide verzorgsters (ik en een ander meisje) op dezelfde dag te laten komen. Ik ben hier helemaal niet blij om, en weiger dan ook nog te rijden. Pony is 23 jaar, zijn rug is naargelang zijn leeftijd ingezakt, dus vind ik het niet verantwoord nog 2 x per dag te rijden.

Anoniem_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:19

Ik denk dat als je paard een goede conditie heeft dat dat best kan?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:32

Ik rij nu ik vakantie heb best vaak twee keer per dag. Paard kan het makkelijk aan, goed voor zijn spieren, conditie en vetjes.
Voor mijn conditie ook goed dusja. En hij vind het echt niet erg om wat extra aandacht te krijgen :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:51

x_ldc schreef:
Nou mijn verzorgpaardje vind het dus allemaal prima als ie extra gereden wordt. Hij vind het allemaal wel leuk, is ie lekker weer een uurtje uit z'n stal.

Serieus?

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:49

Normaal niet, maar als ik haar meeneem op ponykamp wel gewoon 2 keer per dag en dat kan ze makkelijk hoor, kan ook echt geen kwaad :)

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:33

Ik heb het met Tinus 1x gedaan..

Mijn bijrijdster had 'sochtends gereden, en ik had savonds
zin om er even op te stappen..

Kan helemaal geen kwaad hoor.

bwpLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:33

Het is wel eens een tijdje voorgekomen in de tijd dat ik een bijrijdster had. Sinds ik het weer alleen doe komt het eigenlijk nooit meer voor. Het kan in principe best, mits het paard in goede gezondheid verkeerd natuurlijk.

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:53

Ik rijd eigenlijk ook nooit twee keer. Zou wel kunnen. Soms dat we 's ochtends heel vroeg rijden en dat we dan 's avonds de koeien op halen, maar dit is gewoon een ontspannen stap ritje. Verder staan ze de hele dag buiten en dan kunnen ze samen lekker gek doen. en springen ze wel over greppels heen :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:08

Ja hoor, als ik zin heb rijd ik ooit wel eens 3x :)) Of een uur intensief trainen en dan nog een uurtje naar buiten, gaat makkelijk :j

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:26

Voor training is het juist wel goed, trouwens. Het is beter voor de spieren om 2x 10 minuten hard aan het werk te moeten dan 1x 20. 4 keer vijf minuten is zelfs nog beter :+ (afgezien van opwarmen-uitstappen dan)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:46

Nee ik niet...

Ik heb geen bijrijder en ik kom gewoon 1x per dag. Rest van de dag staat hij lekker te grazen en spelen of wat hij ook wil.

GeorgetteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:48

Als je er tijd voor hebt is het natuurlijk handig. Alleen moet je jezelf eerst afvragen of het handig is. Wat wil je die keer extra bereiken? Hoe ging het de eerste keer die dag?

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:00

Jahoor, wij doen 1 paard met zijn vieren, 2 à 3x per week wordt hij 2x per dag gereden ;)

Paard heeft trouwens een vrij goede conditie en vind het niet erg om nog een keer te moeten, zit meestal ook wel een aantal uren tussen.
Laatst bijgewerkt door marijkiiii op 27-06-13 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:00

Ik ben nog op zoek naar een goede plek voor mijn pony, maar denk er serieus over om hem op de manege te zetten en hem dan 2-3 uur per dag te laten lopen. En dan zou ik zelfs daarna zelf er nog even op stappen :j

Mijn pony is jong en sterk genoeg, ik heb hem liever aan het lopen dan dat hij maar een beetje op stal of in de paddock staat. En als hij daarnaast nog even los mag op de wei lijkt mij dat meer dan prima.

Gisteren heeft hij ook een kleine 2 uur gelopen achter elkaar, terwijl hij normaal 3x per week een uurtje max doet. Ging prima en hij was lekker rustig en tevreden daarna. 't Beestje was eindelijk zijn ei kwijt! Want op de wei beweegt hij wel, maar echt niet uit zichzelf dat hij een sprintje gaat trekken. En dan zie ik hem ohz in een flinke middendraf over het ruiterpad gaan... oortjes er op en lopen. Mij maak je in ieder geval niet meer wijs dat hij daar niet van geniet.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:06

Er zijn manege's die hun paarden gewoon 6/7 uur per dag laten lopen bijna 7 dagen per week en dan kopen ze om de zoveel jaar als zo een pony op is vervanging. Dat dat soort manege's bestaan en dat mensen er willen rijden is mij nog altijd 1 groot vraagteken. maar goed valt een beetje buiten sit topic. 2x per dag rijden kan best ligt eraan hoe zwaar je pony of paard belast.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:49

Mijn oude manege liet een pony of paard max. 2 lessen per dag lopen. Welzijn van de pony/het paard ging voor de ruiter. Vol is vol;)

Zelf zou ik zeggen dat je je paard of pony wel een paar dagen per week rond de twee uur kan laten lopen, maar niet elke dag per week.

haribootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:15

Nouje kan beter 2x op een dag kort rijden dan 1 keer 4 uur ofzo! Dan heeft je pony nog wat rust:)

MeLikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:20

Op de boerderij waar ik rijd gebeurt het inderdaad ook dat sommige paarden twee keer per dag lopen omdat er gewoon niet meer paarden zijn. Dan rijden ze 's middags een beginnersles met veel stap, een beetje draven en heel soms een galopje, en dan rijden ze 's avonds met mijn lesgroep intensief :) De pony's die dat doen vinden het wel best :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 01:44

gebeurt wel eens dat ik gereden heb en dan een sms of zo krijg van een nicht om nog samen te gaan buitenrijden, maar dat gebeurt niet vaak

Jamiee__xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:26

Mijn paardje rijd meestal wel 1 a 2 keer per week 2 keer per dag. Verzorgster komt dan 's ochtends en kom ik meestal laat in de middag of 's avonds nog. Hij vind het zelf geen probleem. Heeft ook altijd nog voldoende energie. Maar wij rijden dan ook niet heel intensief dressuur meer buitenritjes.

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:36

Nee ik doe dat nooit. Daar heb ik geen tijd voor.

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:40

als het paard genoeg conditie heeft, lijkt het mij geen probleem al zou ik het zelf niet 2 keer op een dag doen .