Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Toralone schreef:Alex, jij stond ook op het punt Kyra te verkopen!! Hou je dat ook even in je kop? Dus, zij ego, jij kort door de bocht! (nu ben ik kort door de bocht) Jij had ook liever Bokkie gehad en je wilde haar inruilen en alles, dus beoordeel een ander niet op iets wat jij ook heb mee gemaakt. Toevallig heb jij na 2 maanden een iets betere relatie met je paard, maar desalniettemin, jij wilde haar binnen 2 maanden al verkopen, TS heeft het paard al 5(?) jaar!
Dus, mijn ongezouten mening. Ik vind geduld goed, maar ik ben ook van mening dat je moet kunnen kiezen je paard te verkopen als het eind in zicht is.
Ik zou mijn paard ook verkopen na 2 jaar omdat de klik er niet was en ik na 30x er vanaf te zijn gegooid (zonder iets te breken gelukkig), maar dat paard werd toen gestolen door dergelijke. Maar goed.
Blijf bij mijn mening. Het is egoistisch als je het paard niet wil verkopen omdat je dan geen ander paard krijgt. maikeltje schreef:Alexandra, TS vraagt om tips. Jouw post voegt zo niets toe. Dus ga ergens anders olie op het vuur gooien en proberen reacties uit te lokken. Er zijn vast wel minder serieuze topics te vinden in het jeugdhonk waar je je kunt vermaken.

unicorn_kiss schreef:Alexandra_ schreef:Ik vind je vooral bestwel egoïstisch,
je omschrijft dat je het paard wil houden omdat je anders geen paard meer kan rijden,
lijkt me niet de juiste instelling?!
Mijn paard (was) precies hetzelfde als jouwe, alleen hebben wij 't overwonnen.
Na nog niet eens 2 maanden- Het heeft alles met jezelf te maken, jíj moet je paard leiden, als jij onzeker bent is zij het ook. Er zijn geen slechte paarden, maar wel slechte ruiters
Dit vind ik een zeer ongepaste reactie.
Als het zo simpel was was het probleem al lang opgelost waarschijnlijk - elk paard is anders
bovendien suggereer je nergens in jouw post ook maar één vorm van raad, maar ratel je maar een paar (on)zinnetjes uit
aeolusnr1 schreef:je hebt gelijk hoor "Renske"
En ieder paard reageert zeker anders, maar je kan nooit verwachten van het paard van doe nu eens normaal, het paard doet wat hij doet, en het is aan de mens die er op dat moment mee aan het werk is, om dat verkeerde gedrag te sturen naar een meer aanvaardbaar gedrag.
Het is net die zoektocht die je als mens moet durven aangaan, enkel zo kan je dan het probleem ook echt gaan verbeteren.
aeolusnr1 schreef:je hebt gelijk hoor "Renske"
En ieder paard reageert zeker anders, maar je kan nooit verwachten van het paard van doe nu eens normaal, het paard doet wat hij doet, en het is aan de mens die er op dat moment mee aan het werk is, om dat verkeerde gedrag te sturen naar een meer aanvaardbaar gedrag.
Het is net die zoektocht die je als mens moet durven aangaan, enkel zo kan je dan het probleem ook echt gaan verbeteren.
unicorn_kiss schreef:aeolusnr1 schreef:je hebt gelijk hoor "Renske"
Volgens mij is TS al 5 jaar op zoektocht, ik denk dat het dus zinvoller is om gerichte tips te geven
, als dat zo was ...
, een dag moeten overslaan terwijl het mijn vrije namiddag was ... Mijn hart bloedt echt... WildThing schreef:Nee helemaal niet, als dat zo was ...
omdat er geen betere in de buurt is... In België heb je niet zoveel stallen als in Nederland helaas en de keuze is erg beperkt. Wil wel terug naar mijn vorige stal maar daar zijn we met wat strubbelingen vertrokken (en niet over de paarden maar over een onfrisse amazone die met mijn ex aan de haal gegaan is ...) en met hangende pootjes teruggaan is ook niet alles he... Ik zou het nog wel durven want die was ook altijd open... Ben gisteren voor de allereerste keer, in 15 jaar dat ik een eigen paard heb (uitz vakantie buitenland, een dag moeten overslaan terwijl het mijn vrije namiddag was ... Mijn hart bloedt echt...