Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Niien_ schreef:Maar Heleen, ze geven hier ook rijtechnische commentaar... ik denk dat je het gewoon nog niet wil aannemen..
Neem het van mij aan, meteen de slof erop gooien etc is echt niet goed hoor.
Deze periode is nu misschien wel voorbij, maar zoals ik het zie, loopt je paard nog altijd niet van achter naar voor, en ik geloof echt dat jij veel beter kunt met de juiste begeleiding!
Bij Joni ga je inderdaad niet mogen les volgen, daar heeft de manege een overeenkomst over.
Onze stal is er niet ver vandaan, op wandelafstand.
Natuurlijk loopt ze nog niet mooi van voor naar achteren en met de juiste bewegingen, dit moeten we juist nog oefenen
Omdat de slof er af gehaald is kwamen onze rijtechnische problemen weer naar boven en werden ze zichtbaar, hier zijn we nu dus hard aan aan het werken. _Niien_ schreef:Van achter naar voor rijden is nu net het allereerst wat je met een jong paard moet doen..
Eerst de drang naar voren opwekken en dan vanvoor opvangen, ipv meteen de slof eraan te hangen en daarmee alles op de rem zetten.
Je ziet zelf maar wat je ermee doet, maar ik zoals ik het zo lees, ben je helemaal niet van mening er iets aan te veranderen (?)
en zeker niet dat mensen die sneller gaan altijd verkeerd bezig zijn. Ik probeer alleen aan te geven dat luisteren naar je paardje belangrijk is, als je nu te veel van hem vraagt heb je straks geen fijn paard meer.Joolien schreef:Ik kan er niet zoveel van maken maar als ik naar het silhouet kijk op de eennalaatste foto zie ik een paard wat netjes met zn koppie in de krul loopt maar verder in het lijf niet ontspannen is. Hij draaft braaf rond maar meer niet. Daarom schiet het met slof rijden me ook in het verkeerde keelgat. Je leert een paard niet nageven, dat is een manier van trainen waar je de tijd voor moet nemen. 9 vd 10 keer ligt het niet aan het paard dat het niet na wilt geven maar aan de ruiter die tekort schiet. Dat is niet erg, maar grijp dan niet naar hulpmiddelen maar neem je rust en tijd om het onder de knie te krijgen.
Nu heeft het paard geleerd om het koppie netjes omlaag te doen maar verder gebeurd er niks. Ga eens op onderzoek uit hoe je het beste je paard het hele lijf kunt gaan gebruiken en niet alleen maar dat koppie omlaag te doen.
Om de achterhand inderdaad sterker te maken
We rijden ook heel veel vooruit en neerwaarts, ook voor de achterhand. Heleennn schreef:Over het zadel, ik rijdt dus bijna nooit met het slecht passende zadel, staat te koop trouwensNormaal steeds met een dressuurzadel dat wel past en waarbij ze haar lichaam wél correct kan gebruiken.
Heleennn schreef:DE SLOF IS ER AFNu werken we aan de ontspanning zonder slof, en dat ze nog in de krul loopt en niet nageeflijk is is waarschijnlijk (jammer genoeg) een gevolg van (verkeerd) gebruik van de slof.

Ik probeer haar idd nu lekker actief te rijden
Als ik goed vooruit rijd en ze aan het been hou ontspant ze meestal vanzelf.