paard steekt tong uit hoe oplossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: paard steekt tong uit hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:39

Nee hoor die van mij loopt er lekker mee te zwabberen _O- soms bij zn neusgaten, dan weer onder zn kin, dan bij mn oor _O-

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:55

Ik las je verhaal en ik dacht meteen;een Draver?
Ik wist al niet wat ik me bij een Amerikaans volbloed moest voorstellen.een Draver dus.

Mijn Draver deed precies hetzelfde en mankeerde ook niets.
Het was een soort van afreageren,een zenuwtrekje(ook al hoefde ze niet zenuwachtig te wezen van wat ze hier moest doen :+ )

Met bit indoen altijd mond opensperren en tong eruit naar de zijkant.en vaak met mond gek doen tijdens het rijden.
Ik had er geen last van,reed toch recreatief,en nam het er maar bij,ze was ook zo'n schat,superlief.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 08:04

janieke_t4 schreef:
Op wat voor manier steekt je paard zn tong uit? Mijne heeft het ook gedaan, laat hem gewoon uit zn mond hangen. Osteopaat er een keer bij geweeest, hij had een blokkade in zn eerste halswervel( vlak achter te oren). Mijne had het al van jongs af aan en moet hem altijd goed loswerken. En als alles helemaal fijn zit is de tong weg. Zodra die weer iets voelt, niet los is, zich niet ontspant etc. Is de tong erweer.

heel klein stukje maar, hij klapperd meer met zn lippen. hij is gister gemasseerd en hij kwam hellemaal tot rust toen heb ik 20 minuutjes in het bos gereden en toen was hij heel ontspannen, maar toen ik terug thuis kwam en er een kudde paarden begon te rennen begon hij weer, denk dus dat het uit zenuwen bestaan ofzo vind eht wel jammer want het is een heel mooi paard en dat is zo echt niet te zien op concour doet hij het ook maar als hij de ring uitkomt is er niets meer aan de hand, trailer op... begint het weer zenuwen?

boedjang

Re: paard steekt tong uit hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:25

de mijne doet het ook op de paddock in de groep, als er iets gebeurt dat ze spannend vind, even aflebberen en dan weer terug, ik maak er niet zo'n zorgen om, ik weet wanneer ze iets spannend vind, de een rent als een malle er vandoor als er iets engs gebeurt en zij doet het op deze manier.