Door wie laat jij je inspireren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Re: Door wie laat jij je inspireren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:27

Ik laat me inspireren door de paarden...(en het luisteren naar hun signalen)
Ik krijg echt de rillingen van het eerst filmpje
het feit al, dat je met een 4 jarige gaat springen, kan er bij mij niet echt in.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:52

Mikey Wanzenried, niet alleen als het aankomt op liberty, maar op alle fronten, geweldig gewoon!

Kalley Krickenberg, meer dan geweldig.

Zoe van Kruiningen-Coade, love her! Geweldige instructeur, mag haar op alle fronten, maakt me een beter (paarden) mens.

Pignon van cavallia, eigenlijk het hele concept cavallia, het showelement, de verschillende dicsipline's(en de combi ervan), respect voor het paard, 1 grote inspiratiebron.

Natuurlijk nog vele anderen en als laatste, maar niet als minste, mijn eigen paarden! <3

spiritajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:54

Jesse Drent, Eva Roemaat, en de paarden zelf <3

Never give up <'3

xcowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:57

Mijn Moeder :o

op paardengebied ' Eva Roemaat :)

Sunny2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:33

Een van mijn grote voorbeelden is toch wel Ijsbrand Chardon.
Maar wat Eva Roemaat, Jesse Drent, Marieke, Jocye de Vos enz... allemaal doen met vrijheidsdressuur vind ik ook ongelofelijk!
Toch is mijn allergrootste voorbeeld mijn verzorgpaardje Sunny, zij laat dingen zien dien we samen bereikt hebben <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:31

Helen Langenhanenbergh, Ingrid Klimke, mijn Duits klassieke instructrice die me echt heeft leren paardrijden en mijn eigen paarden die zo eerlijk spiegelen en waarvan ik zoveel geleerd heb.

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:38

Ik heb niet echt een inspiratiebron uit de paardensport want daar ben ik ook niet echt mee bezig.
Ik kijk wel echt op naar mensen zoals Monty Roberts en Pat Parelli omdat ze anders durfden te zijn en hun methoden ook echt doeltreffend zijn!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:56

Ik vind emmelie scholtens heel goed!
en idd dat duo van casper one year! petje af hoor

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:08

Dat filmpje uit de openingspost... Wat een draak van een paard :oo !

Mijn instructrice, Marieke Hofs, is mijn inspiratiebron. Ze verbaast me bijna elke les weer met de kleine dingen die ze ziet in mijn rijden. Haar zicht op paardrijden en haar kunde in de omgang met paarden motiveert mij om verder te leren met mijn merrie!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:10

Kennen jullie het boek: Op de adem van de wind van Mary Midkiff? Prachtig boek, inspireerde mij enorm. En buiten de paarden om... Nelson Mandela!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:38

Frederic Pignon!

Heb hem op Horse Event bezig gezien met zijn paarden (Zelfde show als hier boven) en dat is echt genieten.... Hoe hij met zijn paarden omgaat, lacht gewoon om de streken van zijn paarden en zijn paarden zijn ook zó gek op hem.

Ik heb altijd paard gereden, maar doe dat helaas al een behoorlijke tijd niet meer. Hij is nu echt mijn grote voorbeeld :)

Zie het stukje vanaf 4 minuten ook, zelfs het afvegen van het zand van de ruggen van zijn paarden gaat met zo veel liefde <3

Olympico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:23

dat filmpje uit de beginpost is wel echt bijzonder!

lovesRagebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:46

Mijn voorbeeld en inspiratie is zeker weten mijn vriendin Cathleen met dr pony Mees.
Dat is zo'n top team nu!
Daarom zoek ik nu elke dag of er nog een bijrijd/verzorgpony in de buurt is zodat
ik van de pony leer en andersom.
Ben echt bereid om veel dingen nog te leren en een band te krijgen zoals die 2 hebben
En mijn onzekerheid weg kan werken zodat ik meer durf

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:28

Ik laat mij inspireren door hele bekende en goede dressuurruiters (vb. Charlotte Dujardin), door mensen die ik tegenkom op wedstrijd, springers met een perfecte houding, en mensen van de manege hier die enorm verbeteren :D

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:49

Door mijn eigen lesgever, ze kwam op de open dag van de manege rijden. En ik stond echt versteld.
Ik wou dat ook wel kunnen :D

NinaTeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:07

Op wedstrijden heb ik vaak gehad van goh, die rijdt echt goed of jeetje wat heb jij hier te zoeken :=
Heb niet een specifiek iemand maar ik vang dingen van andere op wat ik op dat moment goed/beter vind

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:12

Gemma en Murphy :D

Ik vind gewoon dat ze veel heeft bereikt met haar Murphy en ze is gewoon mijn voorbeeld want ik vind het een prachtig stel samen :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:37

Ray Hunt.
Maar zelfs nog meer mijn eigen trainer.

Mensen die jaren eerst vechten met hun paarden en dan pas beseffen dat er een andere manier is, kan ik niet als inspiratie zien. Ben ook totaal niet onder de indruk over het filmpje in OP.

FriesDres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:29

Mijn trainer.

Begrijp niet dat iemand waar je zo ver van af staat jou kan inspireren. Vaak laat ook media of de stal deze mensen op een bepaalde manier uitschijnen.

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:50

dat eerste filmpje kan ik idd echt geen fan van zijn.Ze mag blij zijn dat er niets ernstigs gebeurd is.
Ik zie elke.keer hetzelfde: eem vier jarige die door een parcours gestuurd wordt. Waarom springen met een paard die je niet onder controle kunt houden? Veel eerder moeten stoppen en zorgen dat iig van de grond af een leiderschap is en dan erop zonder springen. Jammer :j

Ik heb eigenlijk niemand. :)al heb ik wel respect voor de engelse charlotte en haar paard.

DanonePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:39

Door Emma Massingale /3

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:29

Adelinde Cornelissen

joelleo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:33

Lisanne Zoutendijk, dit omdat ik haar al van kleins af aan ken en ze een goede vriendin van me is.
Iedere keer mee naar de grotere concoursen en hoe dan ook flikt ze het iedere keer.
Ben haar ook heel dankbaar voor alles wat ze me geleerd heeft en wat ze me nu nogsteeds bijbrengt.
Respect voor haar!

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:37

nombrado schreef:
Ik laat me inspireren door de paarden...(en het luisteren naar hun signalen)

Hier ga ik helemaal in mee. Verder staat hoog op mijn lijstje Mark Rashid. In zijn boeken die ik gelezen heb kwam heel veel "oh-ja-momenten" voor.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:52

Voor mij zeker Frederic Pignon, maar aangezien ik niet zo goed met paarden om kan gaan als hij... hahaha

Vind alle mooie spaanse mannen met mooie spaanse paarden ook heerlijk om naar te kijken, mits ze goed gereden worden en niet in een houdinkje 'rondjes huppelen' :+