Achteruit lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:29

Locanda schreef:
1 er op, 1 er naast. En dan de grondhulp langzaam omzetten naar de rijhulp, even kort gezegd.

De meeste paarden gaan ook gewoon als je trekt TS, ze hebben geleerd dat ze dan van de druk af komen.
Niet de juiste manier, maar het werkt bij veel paarden...
Anyway, gezien je paard het niet snapt (voor de wagen wordt achterwaarts gaan ook afgestraft) brengt mij dat weer terug bij bovenstaande quote.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:06

LittleDream4 schreef:
Hallo,
Heb een klein paard, die van sulky afkomt, enige wat zij niet kan/vertikt is achteruit lopen, als ik erop zit en zo ook als ik er langs sta, ze kan het alleen als zij op poets plaats staat. Ik ken de techniek al lang op veel pony's/paarden gedaan daar licht het niet aan. Heeft er iemand nog oefeningen of tips?
Alvast bedankt :)

ik herken dit precies, ik gebruik een commando, heb het commando eerst gezegt met grondwerk en later ging ik er op zitten en deed die 1 pasje gelijk (snoepje) belonen!
en vanuit daar ging ik ietsjes veder en nu kan die 2 stapjes *\o/*
heb ook een draver -O-

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:14

haha dit herken ik, mijn pony vertikte het ook. dit komt omdat een paard van nature niet achteruit ''kan'' lopen. een paarden het wild zou nooooit achteruit lopen. :j

ik heb het vanuit de hand geleerd, met een balk voor dr te leggen en die richting paardje rollen, het heeft best een tijdje geduurd voordat ze het snapte.. toen het woordje ''terug'' ik haar vocabulair had, ben ik dit hetzelfde gaan doen, alleen met iemand erop, die de hulpen van ''achteruit'' erbij gebruikte. en nu kan ze aardig achteruit lopen :D

heeel veel succes ermee!!