Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Peelie schreef:Jury, ik laat me ook niet zo snel dingen meer wijs maken. Dat heb ik vroeger te vaak gedaan. Dat heeff er voor gezorgd dat ik tot nu toe nog nooit dat gene berijkt heb, wat ik wil berijken. Nu kom ik eindelijk in de buurd van wat ik wil. Ik heb de lol in het rijden weer terug. Mijn paard gaat steeds fijner lopen, en ik steeds fijner zitten.
We zijn er nog lang niet, maar de 1e stappen zijn gezet. En daar ben ik heel erg blij mee :-D
Vulina schreef:Ik vind je tempo helemaal niet zo verkeerd voor de L. Je zou het jezelf wel een stukje makkelijker maken met een iets lager tempo, maar ik zie dit liever dan een te laag tempo..
Hoe rijd je haar nu nageeflijk? Hoe je het niet doet staat in je openingspost, maar ik vroeg me af hoe je het wel doet.
@Frieswytske; ik kom toch echt uit dezelfde buurt dan jij en zie wel degelijk goede punten met zo'n tempo hoor. Mijn ervaring is zelfs dat er meer jury's zijn die liever een te hoog tempo zien dan te laag. Vanuit een wat hoger tempo kun je makkelijk terug rijden. Vanuit een te laag tempo zul je sowieso geen activiteit krijgen. Eerst voorwaarts en vanuit daar ga je werken aan de activiteit en de nageeflijkheid.
Gefeliciteerd met je punten TS! En als jij je punten bij elkaar rijd en je hebt er zelf een goed gevoel bij, dan lekker zo doorgaan! (met deze instructrice)

wat soms best lastig is. Ze maakt zich dan vaak sterk in de mond, waardoor ze weer omhoog komt. Van vorige instructie kreeg ik dan altijd de opdracht om 'pompend' te remmen. Maar dat werkt bij haar echt niet. Daar word ze alleen maar sterker van. Ik ben nu dus voor mijzelf aan het leren om haar meer op zit te remmen en te sturen.
Maar ik zie niet graag dat er met sporen wordt gereden wanneer het nog niet lukt om je been stil te houden. Ook het tempo stoort me, nu lijkt het allemaal erg loperig, zonder activiteit, en dan mis je inderdaad de gedragenheid. Goed dat je hier vollop met aan de slag bent, en als het is zoals je zegt, dat het 6 maanden geleden nog sneller was, dan ben je in ieder geval wel al goed bezig!
Doe zo verder, en blijf goed les nemen. Het komt vast allemaal goed!
Succes!
Peelie schreef:De scheinovergangen zijn dingen waar we nu een 3 a 4 weken mee bezig. We vonden het belangerijk dat Mara eerst constanter is in de basis. En nu zijn we dus bezig met het constand houden van de aanleuning tijdens de overgangen.
Mara mist nog kracht van achter om makkelijk de overgang van gallop naar draf te maken. Vaak word ze rennerig. Maar we zijn nu veel meer terug aan het schakelen in gallop en daarbij impuls houden, en op eigen benen. Best lastig, maar ook dit gaat langzaam aan beter.