Blijven zitten in de galop ? Help..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:57

Pienie_ schreef:
m'n beugels verlies ik niet ik ga eigenlijk meer met m'n voeten helemaal naar voren .

bedoel je dat je doorschiet in de beugels??

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 21:38

Imke1998 schreef:
knollentuin schreef:
juist zonder beugels leren veel mensen zich aan om te gaan klemmen... ik zeg eerst leren zitten met beugels en dan gerust eens zonder, maar leer zitten zonder klemmen!

Ik denk dat zonder beugels goed zou gaan. klemmen neemt na een tijdje wel af.
De beste adviezen zijn al gegeven, maar als je je ontspant zonder beugels, en niet klemt, zul je het beste blijven zitten. Zoiets leer je met vallen en opstaan, maar na een tijdje zul je merken dat je erg vooruit bent gegaan, en daar heb je je hele paardenleven plezier aan. misschien kun je eens vragen of je ook een keertje een zitles mee mag doen met je zus.

Nee , mijn zus geeft MIJ zitles ;)

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 21:39

Imke1998 schreef:
Pienie_ schreef:
m'n beugels verlies ik niet ik ga eigenlijk meer met m'n voeten helemaal naar voren .

bedoel je dat je doorschiet in de beugels??

Ja zoiets .. Als ze korter zijn gebeurt dit niet

minajtje

Re: Blijven zitten in de galop ? Help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:05

dat kan best gevaarlijk zijn dat doorschieten met je voeten, dan zou ik veiligheidsbeugels kopen. ik kende iemand die is in de beugel blijven haken toen ze er van af viel en een heel eind achter het paard aan gesleept. die heeft het niet overleefd :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:36

Je schreef dat je toch nieuwe beugelblokjes nodig had, misschien is dit iets voor je ?

Afbeelding

Kun je gewoon in je eigen stijgbeugels doen :)

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 07:50

Shirley schreef:
Je schreef dat je toch nieuwe beugelblokjes nodig had, misschien is dit iets voor je ?

[ Afbeelding ]

Kun je gewoon in je eigen stijgbeugels doen :)

Nee ik had alleen die blokjes nodig , deze beugels houd ik niet van .. Vind ze ontiegenlijk lelijk en heb al een keer op een andere pony gereden had dit ook en dit is erg irritant :( Ik heb nu al nieuwe blokjes besteld want die van mij waren helemaal versleten ;(

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 07:58

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:20

Ik zou geen boktriempje kopen hoor, daarvan ga je alleen meer botsen. Het is niet de bedoeling dat je je 'in het zadel trekt' maar wel dat je erin zit.
Wat je volgens mij zou kunnen helpen is gaan doorzitten in draf, aanspringen, enkele passen galopperen en die passen goed los laten en zitten en nog voor je opspant terug naar draf en weer los en zitten. Denk aan 'los', 'ontspannen' en 'zitten'.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 12:15

ik ga ook altijd eerst heel lang doorzitten (halve volte) en dan spring ik aan .

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:40

Juist niet te lang aan één stuk proberen, korte stukjes, maar dan wel echt ontspannen! Het probleem met lange stukken is dat je de tijd hebt om je op te spannen en zo spanning creëert, dus slechts korte stukjes en terug naar draf vóór je lichaam tijd heeft om gespannen te worden!

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 21:31

Niet altijd heel lang , soms 3 passen en hoppetee

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:49

Ik denk dat hij dan gewoon nog wat te snel gaat, wat ik bij jonge paarden altijd doe. Ik ga in de verlichte zit zitten en dan als ze wat rustig worden, dan ga ik rustig 2 á 3 galopsprongen even zitten en dan weer staan, je moet even in het ritme komen, maar als hij zo snel gaat kan jij je niet ontspannen en gaan zitten. Dan moet je hem meer op z'n achterbeen zetten zodat hij 'onder' je gaat galoperen, als je dan rechtop met je benen ontspannen naar beneden, dan gaat het als vanzelf.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 12:52

Elan_GV schreef:
Dan moet je hem meer op z'n achterbeen zetten zodat hij 'onder' je gaat galoperen, als je dan rechtop met je benen ontspannen naar beneden, dan gaat het als vanzelf.

Hihi , wat betekent dat ?

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 08:34

Pienie_ schreef:
Elan_GV schreef:
Dan moet je hem meer op z'n achterbeen zetten zodat hij 'onder' je gaat galoperen, als je dan rechtop met je benen ontspannen naar beneden, dan gaat het als vanzelf.

Hihi , wat betekent dat ?

Wat betenkt dat ? hihi , weet het nog steeds niet

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 10:52

Ik denk dat de conclusie gesloten is ( oke geen idee of ik dat zo goed zeg , maarja klinkt zo spannend _O- ) Ik moet ene keer zonder beugels galoperen .... :=

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 21:31

Het gaat al supergoed ! Ik blijf de eerste 7 - 8 passen al heel goed zitten ! Daarna weer ietsje minder maar ook wel weer goed :)

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 09:20

:) Hier ik heb weer een hele goede foto :) ( geen commetaar over trekken want pony vond het zo leuk en ging van stap met 1 x been geven naar de galop _O- , en mevrouwtje moest ook even gewoon gaan draven :+ ) Afbeelding Dit viel niet uit te zitten omdat ze zo hard ging en zo leuk vond , maar in de bak gaat ze zachter en blijf ik ook beter zitten en hoef ik niet zoveel aan de teugels te zitten trekken :)