Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LUNNAAX schreef:lrtj_ schreef:
Maar als ze een blessure heeft waarom wil je haar daan aan de teugel laten lopen en uiteindelijk aan het werk zetten. Als ze niet in de bak mag is het een reden dat ze niet zwaar aan het werk mag. Ga gewoon lekker buiten rijden en hou het bij ontspannen lopen.
rij haar gewoon eerst naar de ontspanning toe dan komt aan de teugel vanzelf.
Ze kan Gwn alles hoor en met buiten rijden rijden we ook Gwn in t zand?
LUNNAAX schreef:Als ik alleen maar word afgekraakt heb ik er weinig aan hè en nee zo als al een paar x gezegd hè. Geen les

LUNNAAX schreef:Als ik alleen maar word afgekraakt heb ik er weinig aan hè en nee zo als al een paar x gezegd hè. Geen les

melody7 schreef:Waarom wil je haar eigenlijk laten nageven?
Iris82 schreef:melody7 schreef:Waarom wil je haar eigenlijk laten nageven?
Waarom niet? Beter dan dat ze met hun hoofd in de lucht lopen nietwaar?
Maar TS: het valt niet erg mee om 'aan de teugel' te leren. Het makkelijkste is toch echt wel tijdens les in een bak.
Verder is het heel erg moeilijk om vanaf de computer tips te geven, want we kunnen zo niet goed zien waar jij en je paard aan toe zijn.
nageeflijkheid is niet voor de mooi, maar omdat het veel beter is voor de rug van het paard
Ariebren schreef:@melody7
Je bedoelt dus dat het paard in balans moet komen en zo zelf er achter komt dat hij op vier benen moet gaan lopen.
En gaat dat goed dan komt het hoofd naar binnen.
Afhankelijk van de bouw van het paard met een ronde, kwpn, of rechte, horizontale hals. zoals bij de quarters.
en omdat ze niet nageeflijk hol lopen in de rug, en dat niet goed is voor de rug
ik leer het zelf trouwens op IJslanders, weet niet of dat scheelt
superwoman schreef:melody7 schreef:jepen omdat ze niet nageeflijk hol lopen in de rug, en dat niet goed is voor de rug
ik leer het zelf trouwens op IJslanders, weet niet of dat scheelt
Maar in de krul zorgt niet voor eeen bolle rug....
Een actief gereden paard wat z'n achterbenen goed ver onder de massa brengt wel.
(zo leer ik het tenminste
)