Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cassidy schreef:Een goede trainer heeft geen deadline. Een goede eigenaar ook niet. Het is de eigenaar die aan een dergelijk dier vastzit (of de bijbehorende portemonnee) die de deadline stelt.
Joolien schreef:Cassidy schreef:Afgezien van het feit dat niemand in de portemonnee van een ander kan kijken, vind ik het nu wel erg cru wat je stelt.
Hoezo cru? Ik zie het gewoon heel veel in mijn omgeving. Mensen die haast hebben of geen geld hebben(het geld er niet voor over hebben). Trainingsstallen die met harde hand een paard 'beleren' en doorrijden en dan zo snel mogelijk want tijd is geld.
Ik weet niet op welke roze wolk je leeft, maar dit is echt wel werkelijkheid. Ze zijn er wel, maar niet veel... Bovengenoemde is toch vaak de meest voorkomende gang van zaken.
ponyparadijs schreef:Toch is het een kromme gedacht Joolien.
Want of paard A er nu 3 maanden staat of dat paarden A-B en C ieder 1 maand staan om te beleren maakt dat voor de portemonnee van de trainer niet uit. Want al die paarden betalen neem ik aan het zelfde bedrag per maand. Want de meest stallen betaal je niet per ingereden paard maar per maand training.
Dus voor die trainer maakt het niet uit als het 3 maanden duurt.
ga ik wel wegbrengen om door te laten rijden (Is al zadelmak, staat sinds februari stil).
) riagr schreef:Joolien: misschien moet je het niet de stallen verwijten dat de eígenaren er vaak niet voldoende geld voor over hebben.
Want goede stallen genoeg, en dat zijn echt wel mensen die weten wat ze doen, en die wéten dat het zich tegen je keert als je het paard niet de tijd geeft die het nodig heeft. Maar ja.. dan moeten mensen daar wél ook een reele prijs voor willen betalen. En ik zie helaas toch vaak dat, als puntje bij paaltje komt, dan toch gekozen wordt voor de "bekende van een bekende" omdat deze "niet zo moeilijk doet", je er direct terecht kunt, goedkoper is én het sneller doet. De vraag naar of dit dan ook kwaliteit is wordt dan vaak niet eens meer gesteld .De belofte snel en goedkoop zelf op je eigen paard te kunnen is dan voldoende..
En ja.
Dat kun je degenen die echt professioneel en vakkundig beleren natuurlijk niet verwijten