loopt dit paardje te diep of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 02:02

Nirvana_ schreef:
anneliesdj schreef:
Het is ook niet zo'n ramp hoor, beter dan een paard wat de kop in de lucht gooit.

Valt over te discussiëren......

Waarom? Het is niet wat je voor ogen hebt maar als je er voor het eerst op zit gaan ze bijna allemaal met de neus tussen de benen óf met de neus in de lucht.
Als je maar kunt rijden is dat toch helemaal geen probleem, elk paard moet ergens beginnen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:17

Nirvana_ schreef:
Nachtlampje schreef:
als je paard zo loopt ben je goed bezig:

[ Afbeelding ]

Je moet er toch niet aan denken dat je paard zo loopt? := Drie meter te lang en op de voorhand.

Vind dat eigenlijk helemaal geen slecht beeld. Voorhand valt mee, achterbeen is er goed bij, en ik zie liever een paard wat 'drie meter te lang is' dan opgekropt en overstrekte rug. Dit paard kan je makkelijk oppakken (korter maken) en zo wat meer verzamelen, dus als uitgangspositie is dit príma. But okay, ik zal wel weer rare ideeën hebben.

[/quote]

Eerder doelend op de hoofdhouding, maar verder zou ik mijn paard prijzen als hij zo loopt terwijl ik met hem werk, ontspannen is nog erg moeilijk vaak dus dan heb ik graag zo'n houding. Dat lange komt later wel.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:23

Vudress schreef:
Als je iets meer ervaring zou hebben, was het geen enkel probleem om je paard in deze houding te trainen. Gezien de vraag die je stelt kun je beter je paard aanleren dat hij in het tempo loopt wat jij wilt. Dus zo hard of zacht als jij wilt en dat hij iets hoger met zijn hoofd loopt en met de neus er wat meer naar voren.

Nachtlampje schreef:
als je paard zo loopt ben je goed bezig:

[ Afbeelding ]

Je moet er toch niet aan denken dat je paard zo loopt? := Drie meter te lang en op de voorhand.

Als ie 100 kilo lichter zou zijn en het achterbeen dus wat meer onder zou kunnen zetten was het idd een best fijn beeld.. Snap eigenlijk de rede van dit plaatje niet...

terpentijn

Re: loopt dit paardje te diep of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:35

Wat vreselijk, moet dit voor paardrijden doorgaan, als de instructrice van TS zegt dat het paard zo "wel goed loopt" is die de naam instructeur niet waard.
Niks "vanzelf" achter de loodlijn kruipen, de teugels staan gewoon strak, het paard duikelt zowat voorover, en hangt: en dat terwijl het zo van de foto's af te zien een heel leuk paard is.
Mond open, distressed paarden-gezicht, ik mag toch hopen dat dit paard ook nog wel eens door een wat betere ruiter onder het zadel mag lopen?

TS moet nog een hoop leren, dat is niet erg, maar dit beeld hoop ik toch niet vaker tegen te komen, als jonge ruiters NU al niet aanleren dat dit niet klopt, tsja....

Het stemt me overigens wel enigzins hoopvol, dat Ts zelf een topic er over is gestart, blijkbaar heeft zijzelf ook wel door dat er hier iets niet goed gaat.

Teugels laten vieren, zodat het paard nergens op kan gaan hangen, rechtop en "lang" zitten, en stappen, stappen, stappen, grote voltes in stap, balkjes stappen, tot er aanvoeling komt.
Paard eens per week laten doorrijden door gevorderde ruiter zou ook niet weg zijn, de bespiering is ook abominabel.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:40

Probeer je paardje sterker te laten worden op zn achterhand, zo gaat hij zn gewicht beter verdelen en komt het nagefelijk vanzelf wel. Veel overgangen en figuren rijden helpt hier erg bij :) Succes!

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:44

sabrinagirl schreef:
eff voor de duidelijk hijd he
hij doet dit uitzichzelf hij moet nog leren om dit niet te doen

Dus hij staat in deze houding in het weiland?
Als dit niet het geval is is het toch echt jouw fout.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:45

brownhorse schreef:
sabrinagirl schreef:
eff voor de duidelijk hijd he
hij doet dit uitzichzelf hij moet nog leren om dit niet te doen

Dus hij staat in deze houding in het weiland?
Als dit niet het geval is is het toch echt jouw fout.

Alsof een paard normaal gesproken wel zo gaat lopen als hij in het weiland doet.. := Beetje zwart wit he.

Kendra

Re: loopt dit paardje te diep of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:53

Volgens mij is TC verdwenen en dat snap ik wel :+ .

Dus hoe het niet hoort weet ze zo langzamerhand wel...
Wat ik nog wou zeggen, misschien helpt dat een beetje, kijk niet alleen naar het hoofd van je paard, maar kijk ook eens hoe hij z'n achterbenen neerzet. Op de foto van Nachtlampje (m.i. een correct beeld) zie je dat dat paard z'n achterbenen veel verder naar voren zet....dat moet jouw pony ook gaan doen. En dat doe je inderdaad door meer met je benen te rijden en minder met je handen. Dat kun je niet zo maar, dus goed les nemen!

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:08

saskiakefie schreef:
Hoe kan hij zijn achterhand sneller gaan gebruiken en zijn voorhand niet? Dat kan niet haha.... Langere passen maken lijkt me een beter plan.

Sneller word niet bedoeld als snellere pasjes nemen, maar als die sneller reageerd op de hulpen krijg je een betere reactie waardoor je hem makkelijker actiever maakt ;)