heeeeel snel buiten adem tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:20

Morgen!? Je bedoelt maandag denk ik!?!? Het is morgen zondag namelijk :D

Tuurlijk haal jij je doel morgen!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 21:46

Narnia schreef:
Morgen!? Je bedoelt maandag denk ik!?!? Het is morgen zondag namelijk :D

Tuurlijk haal jij je doel morgen!

haha maandag,
ik hoop het ga er wel voor..

roombolletje

Re: heeeeel snel buiten adem tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:34

En hoe is het gegaan vandaag?

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:59

Ik ben een verstokte roker geweest en ben gestopt via de stoppen met roken poli in het ziekenhuis.
En ik ben gestopt met het medicijn Champix, ik heb niet eens de kuur afgemaakt en volgende maand ben ik inmiddels 3 jaar gestopt. Had ook een vader met COPD en kreeg longkanker erbij en dit wil je echt je kinderen niet aan doen. En de deur open helpt niet, je kinderen ruiken naar rook en man wat vindt ik dat nu smerig. Bij de poli kijken ze welke manier het beste bij je past zodat je op de voor jou meest fijne manier stopt. Tevens is dat toch een stok achter de deur want je wilt toch niet vertellen dat je weer stiekem hebt gerookt. En die sigaret (dat heb je al in de gaten) die doet niets voor jou hoor! De dagelijkse probleempjes (b.v.kinderen die niet luisteren) worden echt niet minder door die sigaret. Heb je verdriet maakt die sigaret het ook niet minder voor je. Je moet het echt zelf weten maar als ik dit eerder had geweten had ik echt veeeeeeeeel eerder gedaan.
En je kan echt binnen no time heerlijk genieten van je paardje en echt dat rondje extra nog even meenemen.
Ik wens je heel veel wijsheid en succes met je beslissing (denk aan dat kindje in je buik)

groetjes Irene

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 20:41

boyca schreef:
Ik ben een verstokte roker geweest en ben gestopt via de stoppen met roken poli in het ziekenhuis.
En ik ben gestopt met het medicijn Champix, ik heb niet eens de kuur afgemaakt en volgende maand ben ik inmiddels 3 jaar gestopt. Had ook een vader met COPD en kreeg longkanker erbij en dit wil je echt je kinderen niet aan doen. En de deur open helpt niet, je kinderen ruiken naar rook en man wat vindt ik dat nu smerig. Bij de poli kijken ze welke manier het beste bij je past zodat je op de voor jou meest fijne manier stopt. Tevens is dat toch een stok achter de deur want je wilt toch niet vertellen dat je weer stiekem hebt gerookt. En die sigaret (dat heb je al in de gaten) die doet niets voor jou hoor! De dagelijkse probleempjes (b.v.kinderen die niet luisteren) worden echt niet minder door die sigaret. Heb je verdriet maakt die sigaret het ook niet minder voor je. Je moet het echt zelf weten maar als ik dit eerder had geweten had ik echt veeeeeeeeel eerder gedaan.
En je kan echt binnen no time heerlijk genieten van je paardje en echt dat rondje extra nog even meenemen.
Ik wens je heel veel wijsheid en succes met je beslissing (denk aan dat kindje in je buik)

groetjes Irene

vandaag is het wel goed gegaan, 5 sigaretjes gerookt tot nu toe, best knap van mijzelf.

maare dat poli gedoe moet ik dat bij de dokter aanvragen? morgen heb ik namelijk een afspraak dan kan ik het hem gelijk eens voorstellen misschien.
werkt dat echt zo goed dat je echt niet de zin meer hebt om te roken?
die drang ernaartoe om die sigaret te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 01:07

boyca schreef:

groetjes Irene

Idd de voordelen zijn groot ook financieel je houdt er zoveel meer aan over door te stoppen met roken...elk sigaret minder is alleen maar in het voordeel van je zelf en natuurlijk beter voor het kindje!

Radicaal stoppen als je zwanger bent is niet aan te raden btw dit omdat het mogelijk stress kan opleveren wat niet goed is voor het kindje in je!

Vijf sigaretten vandaag, kanjer! *\o/* *\%/*

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 06:40

Ja hoor dat kan je bij de huisarts voorleggen.
Met champix worden je sigaretten gewoon vies en je hebt niet zo gauw behoefte meer.
Tenminste ik niet, mijn zwager is er ook mee gestopt (had nog nooit een poging ondernomen).
Heel heel veel succes

groetjes Irene

Maupie2783

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:43

Lieve TS, ten eerste: gefeliciteerd met het nieuwe leven wat in je groeit.
Even inhakend op het stoppen met roken: Ik, vrouw van nu 42, ben vorig jaar na ruim 20 jaar gerookt te hebben, eindelijk gestopt. Ik heb hiervoor een cursus van Alan Carr gevolgd.
Ik stond er heel sceptisch tegenover, ik heb tot aan de laatste minuut van die dag niet gedacht dat het zou gaan helpen.... ondanks dat ik periodes had dat ik wel 1 1/2 pakje per dag rookte (dan ook nog van 25 sigaretten), ben ik na het stoppen geen enkel moment een heks geweest, terwijl dit bij eerdere stopppogingen wel het geval was. Ook heb ik geen enkel moment meer behoefte gehad aan een sigaret....

Nu ben ik al weer een jaar rookvrij, tot grote vreugde van man en kind..... En wat men zegt, is waar....binnen enkele weken heb je meer lucht, je huid wordt steviger en gezonder, je ruikt meer, je proeft meer en beter.....

Wat bij mij ook nog speelde: mijn kind werd aangesproken op de rooklucht die om haar heen hing....vond ik niet prettig om te horen....man rookte gelukkig niet, en die heeft vanaf het begin flink support gegeven....

Vraag je huisarts om je even goed na te kijken. persoonlijk lijkt het zo snel buiten adem zijn, me nu niet alleen aan het roken liggen. Ik rookte dus flink, ben een manegeklant, dus rij maar 1 x per week, sport(te) verder niet, maar heb hier toch nooit last van gehad....

Probeer echt te gaan stoppen, je leven krijgt zo veel meer kwalititeit.

Heel erg veel sterkte en succes.