Vooruitgang, of juist niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Re: Vooruitgang, of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:05

Ontspanning, nageefelijkheid en voorwaards.. en zn achterhand goed laten gebruiken.. mr da doet die van nature al best wel..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:04

leuk paard hoor! de eerste foto heb ik niet gezien, die andere stonden weer op blz 2

Op het filmpje vind ik dat je achter de beweging blijft van het paard, ik vind je niet in balans nog zitten,
goede oefening om het te testen is met lichtrijden 2 keer staan, dan zitten, zonder dat je in het zadel ploft of
te ver achterin beland.

dan kan je ook je teugels korter nemen en je hand goed voor houden, nu lijkt het alsof je aan de teugels hangt door je eigen onbalans.

Leuk paard hoor! veel succes ermee!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:41

Ik zie in je filmpje niet terug dat je aan de ontspanning aan het werken bent. Je houd heb nog steeds erg vast voor. Durf je paard los te laten vooral met het losrijden.. Losrijden de naam zegt het al is bedoeld om de spieren los te maken, dat doe je dus niet door je paard meteen daar bovenin te laten lopen. Maar lekker vw-nw, en dat je hem daarna op pakt is geen probleem. Ik zag in het filmpje ook wat splinter zegt dat je achter de beweging blijft. Ik weet niet of je les hebt maar probeer er aan te werken, is fijner voor jou en je paard.

Vind trouwens wel dat je iets vooruit bent gegaan!

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 19:27

Nieuwe foto's tijdens les:

Nog steeds niet super scherp maar mijn cameratje in de binnenbak is niet ideaal..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:54

Wauw wat een vooruitgang! Mooie ruimte in de hals en een lekker vrolijk hoofdje ;)
Let op je pianohandjes en met je schouders niet te ver naar achter hangen (foto 2), zo span je je rugspieren te veel op en is je "veer" geblokkeert om lekker met zijn bewegingen mee te bewegen.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 22:50

Dank je.. en bedankt voor de tip..