CoSnuf schreef:Dat zou inderdaad kunnen, vaak zit het nog lang tussen de oren. Wat heeeeel logisch is
Ja ik zou het ook niet weten anders
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tjady schreef:Ik kan vanaf een foto niet beoordelen hoe of wat je pony gereden wordt. Het enige dat ik kan zien, is dat er geen verbinding is tussen je hand en het bit (op het moment van de foto dan).
Ik zou er zeker geen hulpteugel aan hangen. Je zou de pony een keer kunnen laten nakijken of hij ergens pijn heeft. Dat is altijd goed, voor elk paard dat bereden wordt.
Misschien heeft je pony nog nooit geleerd, wat een fijne houding is om aan te nemen met het rijden. Dat doen ze nooit vanzelf. Van het been naar de hand toe rijden, vraagt veel oefening en training.
Les nemen is ook altijd fijn en ook met een goede instructeur kan je ook kijken of ze het nog niet kan of dat er lichamelijke ongemakken mee spelen.
Ik begrijp dat je niet vaker kan rijden, omdat het je eigen paard niet is, alleen om een goed africhting te krijgen is het wel wat weinig. Tenzij, de andere bijrijdster en jij met elkaar kunnen afstemmen, dat jullie de pony op dezelfde manier gaan trainen.
Ik heb ook twee bijrijdster die samen een paard delen. Ze lessen bij dezelfde instructrice en overleggen met elkaar en dat gaat prima.
Veel succes en plezier met je pony.

Narita schreef:Is bitloos rijden niet wat voor je?
Denk niet dat je de teugels maar strakker moet pakken in de hoop dat hij gaat dalen.. Hij kan nog niet eens ontspannen en vertrouwt de hand van de ruiter duidelijk nog niet. Dat heeft tijd nodig. Kilometers maken. En natuurlijk zorgen dat medisch alles is uitgesloten. En ik denk dat je les nemen onderschat, iedere ruiter heeft les nodig. Denk je dat Anky de top heeft bereikt zonder les?
Babootje schreef:Zou niet van de foto kunnen zeggen of ie ergens last van heeft. Ik denk dat je gewoon de ervaring mist om een pony die zes dagen in de week zelf kan bepalen wat hij doet, mooi nageeflijk te rijden.
Je zei dat de osteopaat was geweest? Wat was dat "oud zeer" dan? Wie heeft de osteo betaald dan (de eigenaar wilde er toch geen geld aan uitgeven?)
MyHorseGirl schreef:Ik heb het hele topic even doorgelezen en ik vind dat je een beetje agressief en ondankbaar uit de hoek komt.. Je vraagt naar andermans ideeën/oplossing(en), deze worden je gegeven en vervolgens reageer je erg aangebrand. Ze kunnen er ook voor kiezen om niet te reageren he..
Maar even OT: de pony lijkt op de één of andere manier pijn te hebben doordat hij verzet toont dmv zijn hoofd. Wat mij een goed idee lijkt is om een keer met de eigenaar te praten over dit probleem en hoe zij hier tegenover staat. Zij is en blijft de eigenaar dus zij zal de beslissingen maken. Als zij het geen probleem vindt, dan zul je je hier bij moeten neerleggen. Dan kun je zelf kiezen of je op de pony blijft rijden of dat je opzoek gaat naar een andere verzorgpony. Is de eigenaar wel bereid om te zoeken naar een oplossing voor het probleem, noem dan opties wat er gedaan kan worden: zadel nakijken, fysio, osteo, tandarts etc. Ook lijkt het me een keer handig als je hem longeert en kijkt hoe hij dan loopt en of er verschil is.
Mag ik vragen waarom lesnemen nog een aantal maanden kan gaan duren? Is opzich best belangrijk en er is altijd wel iemand te vinden (bokt/marktplaats) die jou les wil komen geven. Je kent de pony pas 2 weken, dus wie weet moet er rijtechnisch wel wat aangesleuteld worden om het op te lossen.