Luz_ElenaE schreef:Voor zover ik weet zijn PRE en lusitano warmbloed paarden
Wakker hoor.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jus schreef:Weet niet of ze aan het stampvoeten waren misschien aan het klappen maar een beetje getraind paard zou hier niet op moeten reageren , bedoel Valegro was lekker los aan het rondgaloperen bijv Heb jij de ere ronde weleens gezien van Reiner Klimke mensen gingen te keer en hij was gewoon aan het wisselen om de pas
http://www.youtube.com/watch?v=UbLXpW5-DG0
Dressuur hoort meer te zijn dan alleen een reprise te rijden in een 60x20
Melisding schreef:Ieder paardenras heeft zo zijn en voor en nadelen. Maar als de pre's zoveel beter zijn voor dressuur, waarom worden ze dan niet zoveel gefokt en verkocht voor topsport als kwpners enz.? Dit bedoelde ik in ieder geval niet als belediging voor pre's voor als het zo opgevat zou kunnen worden! En als dit soort paarden echt zo slecht waren met dressuur dan zouden ze nooit doorgefokt zijn toch?
Nog iets anders: inderdaad wel erg mooie filmpjes!
(ik persoonlijk niet hoor wij rijden wedstrijden) Bij dressuurwedstrijden hier lopen wel gewoon veel PRE's mee hoor vooral met kinderen vanwege hun karakter , Spanje had makkelijk een team kunnen hebben voor de olympische spelen met 4 PRE op hoog niveau. Maar nogmaals het is niet een ras wat speciaal gefokt word voor de (sport) dressuurring maar toch steeds populairder wordt bij dressuurruiters