Storm HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:35

msJane schreef:
Ik heb wegens vakantie 3 weken geen les gehad(ik was eerst 2weken weg en nu is mijn instructie op vakantie) ik heb zaterdag weer les normaal heb ik gewoon iedere week priveles. aangezien hij op het harde niet kreupel loop denk ik niet dat het nodig is om op korte temijn DA er bij te halen wel komt de hoefsmid volgende week, ik zou hem ook vragen of hij misschien iets kan zien. ik ben zeker ook wel geschroken van al het commentaar omdat ik hem alleen voor de lol rij maar ik heb dit topic gestart om tips te krijgen dus tja,: ) morgen mijn vader de zadelmaker maar even laten bellen dan komt die binnenkort ook nog evenlangs: )

wie heeft ernaar gekeken? de dierenarts of iemand die dat echt goed kan beoordelen. want hij kreupelt echt (vooral duidelijk te zien op de linkerhand). laat er ajb echt goed door een deskundig iemand naar kijken (liefst DA) en monster hem op de harde volte. je hebt een echt leuk paard en het zou toch zonde zijn als je hem "stuk" zou rijden. (en ik zeg dat echt niet om je te plagen)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:17

Ik zou ook even in het zand monsteren. Sommige kreupelheden komen er duidelijk uit op het harde maar andere kreupelheden van wekere delen zie je vaak weer beter op een zachte ondergrond naar voren komen.

Ik persoonlijk denk dat de onregelmatigheid voortkomt uit een combinatie van te los-vaste teugelvoering en balans. Nog meer oefenen op actief blijven, ook in de overgangen. Je paard moet uiteindelijk voorwaarts gaan denken. Ook bij een overgang terug (van draf naar stap bv) de voorwaartse drang moet dan behouden blijven. Zie mijn eerdere post hoe je dat het beste kunt oefenen. Ook overgang stap-draf moet ie meteen goed wegdraven, zonder tussenhuppeltjes om op gang te komen zeg maar. Maar je instructrice kan je daar vast goed mee helpen. Zij/hij kan je meteen een aanwijzing geven op het moment dat je paard terugkomt in tempo. Dit helpt jou weer voelen wanneer je weer been bij moet geven en vervolgens je been weer netjes af te laten hangen zolang ie in het tempo blijft wat jij gevraagd hebt. Komt ie uit zichzelf weer wat terug dan hup, weer even benen erbij. Maar je moet dat ook leren voelen, daar kun je wel een paar lessen mee zoet zijn. Maar je leert graag krijg ik de indruk dus dat komt wel goed. Ook de aanleuning moet je consequenter in worden, paard is nu teveel zoekende. Maar het een na het ander, teveel ineens werkt toch niet.

Mabotje

Re: Storm HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:16

Je bent echt goed bezig. Je hoeft niet te schrikken van commentaar, je doet er tenminste iets mee en op een positieve manier. Je bent in ieder geval een vriendelijke ruiter en dat is fijn om te zien.
Ik ga mee in het commentaar vd aanleuning en soms enige onregelmatigheid, echt kreupel kan ik t toch niet noemen, maar 'er zit wel ergens iets'. Gewoon lekker met je paard blijven werken en dan komt t vast goed. Vooral plezier blijven houden, dat is ook heel belangrijk, zowel voor jou als voor t paard.
Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:19

Ik vind het ook knap hoe je het commentaar aanpakt, we hebben ook het beste met je voor :)

msJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 09:25

Ik laat volgende week de hoefsmid wel extra kijken. aangezien hij het nu als ik met meer tempo rij minder laat zien komt het denk ik door mij. we gaan gewoon door, als het erger wordt zal ik wel contact opnemen met de dierenarts. ik laat mijn instructrice er van het weekend ook wel naar kijken. ik neem al het commentaar mee, ik vind zelf dat hij al veel sneller voor mijn been is dan 3dagen gelden. bedankt voor de tips: )

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:45

Denk als je heel consequent bent je ook best veel resultaat in korte tijd kan behalen hoor, gewoon lekker door oefenen

msJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 09:45

we oefenen gewoon lekker door dan zien we het wel: )

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:50

laatste filmpjes is in iedergeval wel al een fijner beeld vind ik!
loopt inderdaad nog steeds stukjes onregelmatig.. kan geen kwaad toch om er even naar te laten kijken?
probeer echt te letten op je benen, je schiet uit balans dan gaan je benen naar voren en je kont komt achterin het zadel terecht. probeer je benen op de singel te houden zodat je minder snel je evenwicht verliest!