Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liespower94 schreef:Heeey!
Zoals veel van jullie wel weten ben ik 8 weken geleden met mijn fries over de kop gegaan op een buitenrit.
Hierbij had ik een hersenschudding en een gebroken sleutelbeen maar dat was alles.
Volgens de artsen ben ik er goed vanaf gekomen aangezien er 600 kg over mij heen is gerold.
Het paard had gelukkig helemaal niks!
Ik ben nu het rijden weer aan het oppakken en iets valt mij op.
Dit was voor de val ook al het geval maar toen stond ik er niet bij stil.
Het probleem is namelijk dat ze heeeel erg vaak struikelt.
Ik denk dat in een halfuur 10 keer niet overdreven is.
Meestal met het instappen, draven en galoperen gaat het goed maar als ze nog een keer moet aangaloperen struikelt ze, of in draf en zelfs al in stap.
Ik heb gewoon een vlakke bak met een goede grond dus daar zou het niet verkeerd aan kunnen gaan.
Mijn instructrische zei dat dit lag aan slechte hoeven dus heeft de hoefsmid ze de hoeven goed gechecked en bekapt. Het probleem is nog steeds niet verholpen.
Z e is ook klinisch goedgekeurd dus medisch zou er ook geen probleem moeten zijn.
Ze is ook niet stijf oid want figuren gaan haar makkelijk af, ook appouyementen en travers zijn totaal geen probleem.
haar zadel is ook nagekeken en hier was ook niks mis mee.
Wat misschien mee zou kunnen spelen is haar leeftijd. Ze is nu 18 jaar, maar 18 jaar en zo slecht lopen vind ik toch wel wat apart.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en wat ik zou kunnen doen?
Ik ben radeloos! (En ook bang om nogmaals zo hard samen over de kop te vliegen)
Alvast bedankt,
Lisa

.