nicole_hetty schreef:heey,
gister had ik een discussie met iemand na aanlijding dat mijn paard haar dag niet had.
elk paard zal het wel eens hebben. een dag waarop het allemaal even niet zo gaat als anders.
mijn paard doet eigenlijk altijd haar uiterste best om alles aan te nemen wat ik vraag. natuurlijk gaat niet altijd alles goed, maar ze probeert het wel. nu heeft ze soms even haar dag niet. dan gaan simpele dingen verkeerd die ze anders heel goed doet. gister had ze zo'n dag. ze was iets meer gespannen dan normaal en daardoor gingen de oefeningen niet zo als dat het zou moeten. na een paar rondjes stap en draf ben ik afgestapt. heb mijn paard een aai over de bol gegeven en terug gezet in het land. morgen weer een dag!
nou was er iemand die ik dat vertelde en die vond het maar laf dat ik niet doorzette om de foutjes goed te krijgen. ze zei dat als ik dat vaker zou doen dat mijn paard daar misbruik van zou maken en vaker vervelend zou worden. omdat het afstappen een beloning voor haar foute gedrag zou zijn.
oke dat zou kunnen, zelf denk ik daar anders over.
mijn paard had haar dag niet. zelf vind ik niet dat ik dan door moet gaan tot een gevecht. dat gevecht ga ik toch niet winnen en vind ik ook niet nodig. zelf denk ik dat een paard eerder onthoud dat ik in ga op het negatieve gedrag, dan wanneer ik mijn paard weer terug zet in het land. natuurlijk wel met grenzen. een paard dat elke dag een probleem maakt zet ik er wel even doorheen. maar dit ging echt om 1x in de zoveel tijd dat een paard zijn dag niet heeft.
ik ben heel benieuwd hoe jullie hier over denken?
een paard dat altijd zijn uiterste best doet met het werk, maar wat soms even niet "wil".
toegeven en geen gevecht aan gaan of doorzetten tot het wel goed gaat?
Het ligt eraan, is dit de enige keer dat ze haar dag niet heeft of heeft ze dit vaker?