paard gaat liggen bij opstappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:33

Ik heb getemd op het filmpje, ik vind dat het aan de TS is om dit soort filmpjes te plaatsen en anders niet.
Daarnaast wil ik alle volwassenen in dit topic er even op wijzen dat TS dus idd pas 15 is, en misschien niet eenzelfde 15-jarige als die sommigen van ons waren. Penny is hier denk ik redelijk op z'n plaats. En daar kun je dan hard op in gaan, of je kunt denken 'dat gaat vanzelf wel weer over'. Tweede lijkt me voor alle betrokkenen een betere benaderingswijze. Hulde dan ook voor sommige reacties hier! (met name Bonita en Zwartsnoepje, dikke pluim +:)+ )
Laatst bijgewerkt door Sofy op 08-08-12 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:34

Ach ja, waarschijnlijk weet TS ook niet beter en is dit hoe zij heeft leren rijden, als iedereen je altijd vertelt dat je het goed doet dan geloof je dat natuurlijk ook.

TS, ik zou dat paard uit je hoofd zetten, voor je eigen veiligheid. Als jij het echt bent op dat filmpje heb je zeker niet genoeg handigheid om hiermee om te gaan. Sorry.
En als dat filmpje een goede weergave is van hoe ze jou daar leren rijden, dan zou ik toch eens rondkijken naar andere maneges, of misschien een verzorgpaard waarmee je privélessen mag nemen. Het is gewoon niet goed. Dit zeg ik niet om je te beledigen, want ik weet zeker dat je met wat goede lessen en veel oefenen al heel anders rondrijdt. Ik hoop alleen dat je dat inziet. ;) Wees een beetje volwassen en kijk eens kritisch naar jezelf, je wordt er alleen maar beter van. Niemand is perfect en iedereen maakt fouten, ookal zijn ze overtuigd van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:35

Hahaha, er in getrapt...cool 8-)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:37

russel schreef:
Hahaha, er in getrapt...cool 8-)

Was het een slechte grap?? *\o/*

Bokkertje21

Re: paard gaat liggen bij opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:42

Ik ga niks zeggen over de problemen met het manegepaard van TS, ik heb er niet genoeg verstand van om te weten waar dat vandaan komt en wat je er tegen doet. Ik weet wel dat het niet heel slim is om op 15jarige leeftijd een "probleempaard" te kopen.
Ik wilde vooral reageren omdat ik even zou zeggen dat ik het echt niet vind kunnen dat TS tegen een andere bokker zegt dat ze ernaar uit kijkt om haar tegen de grond te zien gaan :? . Dit kan gewoon niet. Erg jammer dat TS niet gewoon normaal kan reageren.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:45

hahah vond het verhaal al teveel "kijk mij.. ik durf alles en niemand durft erop paard en ik kan alles temmen " verhaal. De foto's en verhalen in profiel zeiden ook al wel wat.

Lieve ts. Denk dat je nog wel veel te leren hebt, jij kan dan wel de moeilijkste paarden toegewezen gekregen hebben maar die zijn na jouwn rijkunsten ook zeker niet makkelijker geworden. Sorry. Maar net wat gezegd wordt, je staat er in ieder geval wel voor open.

vind de schimmel op het filmpje best leuk beesie.. die laat alles gelaten over zich heen komen. De schat.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:49

Popcorn en cola gehalte?
Tja een paard dat gaat liggen... Of het is pure stress/ellende of een hele slimme die weet hoe onder het werk uit te komen....

Ik weet niet hoe oud het filmpje is, maar als dat recent is dan is het nivo bedroevend laag en gok ik bij het paard op stress en ellende en een verwoede poging om eronder uit te komen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:55

Alane schreef:
Popcorn en cola gehalte?
Tja een paard dat gaat liggen... Of het is pure stress/ellende of een hele slimme die weet hoe onder het werk uit te komen....

Ik weet niet hoe oud het filmpje is, maar als dat recent is dan is het nivo bedroevend laag en gok ik bij het paard op stress en ellende en een verwoede poging om eronder uit te komen.

is geplaatst in 2010 dus eigenlijk niet eens een goede vergelijking met nu natuurlijk. Ondanks dat ik er ook wat van schrik en zeker omdat je zegt hoe je het betreffende paard aangeschaft hebt maar dat geheel terzijde.
Herhaal ik nogmaals wat ik gezegd heb ren zo hard je kan van zo'n knudde manege. Een manege hoort zulke paarden niet in te zetten in de lessen zeker als ze weten dat dit probleem niet opgelost is is dit zeker niet aan klanten om het op te lossen of zelfs erger te maken. Zoek gewoon en fatsoenlijke manege waar ze tenminste aan het paard denken want 2 uur les rijden omdat hij anders te weinig beweging krijgt is ook al zo'n dom iets van de manege dat ze dan een prof inhuren om het paard weer recht te breien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:00

Ik zie nergens een filmpje staan....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:09

Oke dat scheelt alweer dat het filmpje al 2 jaar oud is. Ze heeft wel een onafhnkelijke zit en mag hopen dat de manier van communiceren met paarden verbeterd is.
En voor de rest, hoppa galoppa naar een andere lesgeefgelegenheid.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:13

Oh my god, noem me grof maar dat kind kan gewoon NIET rijden :oo
Het maakt niet uit dat je op je 15e nog geen ster ruiter ben, dat ben ik nu nog niet, maar dit is een kind die gewoon wat aan het rond butsen is op dat arme beest. Ik denk dat als ik nu mijn zusje die maar een aantal keren op een paard heeft gezeten zou laten rijden dit er ongeveer zo uit zou zien. Ik vond het topic vanaf het begin al apart...het kan natuurlijk anders zijn maar als je een eigen paard hebt en zo geweldig kunt rijden ga je meestal gewoon prive lessen toch? Waarom de moeite nemen op manege paarden te gaan lessen. Maar goed...TS staat zoals iemand idd al zei weer met beide benen op de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:17

Ow my goodies.....ik hoop dat ts les heeft genomen ondertussen.... :(:) ...

annelies86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:31

Ik heb verder niet echt een mening hierover omdat ik denk dat het verhaal niet helemaal de waarheid is. Zo ja zou ik aanraden het paard niet te kopen voor je weet wat er echt aan de hand is.

En voor de rest die vonden dat het filmpje niet helemaal op zijn plaats was. Volgens mij vroeg zei het zelf. En was het filmpje gewoon het antwoord daarop.
Laatst bijgewerkt door Apple op 10-08-12 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onnodige quote verwijderd

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:01

Heb meteen een hele andere kijk op het begrip been geven ;)
Waarom de hele tijd doorzitten.? Ook dat zal een jong paard met klachten niet pikken....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 23:27

op dat filmpje ben ik het niet!!! het is wel mij paard, amar ik heb vriendinnen met dezelfde naam (alsof niemand dat heeft??) en die reed olaf in dat filmpje. en trouwens al zou ik het zijn, dat filmpje is 3 jaar geleden opgenomen, 2 jaar geleden op youtube gezet, het is oud!!
Geloof me maar niet, als er eens een ongewoon probleem komt loopt iedereen meteen van: dat is niet waar, penny verhaal.
Ook steekt iedereen het hier op de manege, ik rij er graag en het zijn goede lessen, heb veel dressuur bijgeleerd daar.
De comments van: waarom les je niet met je eigen paard. wel dat is omdat ik geen trailer tot mijn beschikking heb.
Ik wou niet grof overkomen, maar ik kan er niet tegen als je me bekritiseerd op men rijdtijl als je nieteens weet hoe ik rijd!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:39

Olaflover heeft als tekst bij het filmpje "IK op MIJN paard"...

en je komt wel grof over, niet alleen op ons maar ook op je paard.
Hoe jong je ook bent kijk alsjeblieft naar jezelf
ga eerst eens aan jezelf, je rijkunsten en je eerlijkheid werken.
Daarna kan je hengsten gaan temmen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 23:46

dat is niet mijn youtube acount btw. die vriendin helpt me vaak bij zijn verzorgen en zegt altijd: hij is niet van u, hij is van ons allebij. Dat is men betste vriendin die daar rijd in dat filmpje

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:47

@Olafgek
Ik meende dat alleen jij en je nichtje op Olaf konden rijden en andere niet?!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 23:49

Brainless schreef:
@Olafgek
Ik meende dat alleen jij en je nichtje op Olaf konden rijden en andere niet?!

ja, op het hele begin wel, en het inrijden laat hij alleen door mij en men nichtje doen. Toen dit gefilmpt werd hielp die vriendin al een tijdje met de verzorging en dat was 1 van de eerste keren dat ze erop ging

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:53

Ts, je valt door de mand.

Als ik de foto op je profiel zie en het filmpje, schrik ook ik.
Ik raad je aan fijne pony's te gaan rijden op een manege die normale paarden aankoopt, en Allstar en die manege te laten. Is niet jouw probleem, en als ze op zo'n manege denken dat jij een prima rijniveau hebt (afgaande op foto en filmpje) lijkt het me dat het ze óf geen bal uitmaakt, of gewoon echt een raar beeld hebben. Sorry, maar zo zie ik het wel.

pshirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:02

Ik had hard hollend weg gegaan bij die manege

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 00:03

die foto's zijn ook ouder, toen had ik nog les op een anderre manege. er zijn maan 3 maneges in onze buurt:de manege waar ik heb lere rijden (verschrikkelijke manege: ze liete me men allereeste les galopeeren en hebben me nooit verteld over een cap te dragen), dan de manege waar ik 5 jaar heb gereden (ik leerde daar totaal niets bij, we hobelde alleen maar wat rond) en de manege waar ik nu rijd (goede lesse, brengt goede dressuur en spring ruiters voort, meeste paarden zij super paarden in hun disipline. Ik houd gewoon van een uitdaging)

En het is niet alleen op de manege dat word gezegd dat ik prima rijd. Ik heb ook vroeger toen ik nog wedstrijden reed altijd complimenten en zeer goede scores gekregen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:08

Vroeger? Meis je bent 15 volgens je profiel....
En een simpel rekensommetje...
1 jaar niets geleerd, 5 jaar niets geleerd, je hebt de schimmel al langer en rijdt beter en die film is 3 jaar oud, dus was je nog geen 6 toen je begon met rijden....

Het eigenlijk zeer simpel:
Je manege heeft een probleem paard, dat ze wensen in te zetten tijdens de lessen, wat geld opleverd.
Dat paard is gevaarlijk voor de ruiter, maar leverd geld op als het ingezet wordt.
Een manege dat meer waarde hecht aan opbrengst iov veiligheid van de klanten is een slechte manege.

Jij maakt nu van hun probleem jouw probleem.
Zij moeten het oplossen, niet jij.
Laatst bijgewerkt door Alane op 09-08-12 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:10

Het is ook gewoon laag dat je nu liegt over dat filmpje... Als je de waarheid onder ogen ziet en beseft dat er best wat kan gewerkt worden aan je rijtechniek komt dat de paarden die je nog gaat rijden alleen maar ten goede!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 00:12

Alane schreef:
Vroeger? Meis je bent 15 volgens je profiel....
En een simpel rekensommetje...
1 jaar niets geleerd, 5 jaar niets geleerd, je hebt de schimmel al langer en rijdt beter en die film is 3 jaar oud, dus was je nog geen 6 toen je begon met rijden....

nope, ik ben beginnen rijden het jaar dat ik 6 werd. Het paardrijden zit in de familie, meer dan de helft van onze familie begon op jonge leeftijd te rijden, zo ook mijn moeder.
Hierdoor ben ik ook zeer vroeg begonnen