Z. voor de 4e keer met S&T

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 20:08

Hahaha.. in dat geval.. leuk dat je reageert! Nou.. eknein... het was absoluut een neuroot eerste klas.. maar het is niet zo'n bokker onder het zadel gelukkig.. ze was vooral goed in onder je vandaan stuiven. :=

Ze was al een paar jaar onder het zadel.. maar eigenlijk was ze nog helemaal niet goed "doorgereden". Qua "ervaring" en "kracht" was het net een slap jong paard zonder balans. (viel ook echt "om" naar binnen op voltes op 1 kant en op de andere kant rende ze over de schouder weg als je licht probeerde te begrenzen, rechte lijnen was slalommen.. en op een normaal tempo draven kon ze niet (of dribbelen of met weggedrukte rug onder je vandaan) en ook rustig galopperen zat er niet in (ze kende de galophulpen nieteens.. ze deden dat of met zweepje of met stem) en als ze eenmaal in de galop zat was het een uit elkaar gevallen slagschip die zo hard ging dat je in 8 passen in de andere hoek was (20x60). Dat was bijna niet te filmen voor mijn moeder destijds :=

En verder... jaaa.. dat komt vast wel goed... als ik zie wat voor rust en sereniteit dat paard nu uitstraalt :D Hoeveel ze al verbeterd is en hoeveel ze nog steeds per paar weken verbeterd... dan moet dat wel gaan lukken :j

Februari 2011 (net een maandje bij mij)
Afbeelding

April 2011
Afbeelding

Juli 2011
Afbeelding

September 2011
Afbeelding

November 2011
Afbeelding

Januari 2012
Afbeelding

met foto's als deze werd ik helemaal gelukkig.. een paardje die durft te zakken

Juli 2012
Afbeelding

En die gekke deuk bij haar schoft is weg, over haar hele lichaam heeft ze veel meer spiermassa al gekregen (en de plekken waar ze nog gespierder mag worden daar werken we aan)

Afbeelding
Afbeelding
Het is nu gewoon een sexy merrie <3

Ze is nu eindelijk zover dat ik ook écht steeds een beetje "meer" kan vragen ipv enkel naar ontspanning toe werken. (vroeger raakte ze bij iedere prikkel teveel ontzettend gestresst... als in.. opkroppen... dribbelen.. en dan voelde je haar rillen onder het zadel. En dat is wat jij ook zag in dat tweede filmpje.. tikkende tijdbom)

Vandaar ook dat ik best wel trots ben als er gezegd word dat het er zo "braafjes" uit ziet. (daar heb ik al die tijd naartoe gewerkt.. want ik KAN haar niet verbeteren als zij niet met zelfvertrouwen op haar gemakje rond kan draven.) Met het oefenen met S&T (wat ik dus bijna nooit doe) vond ik het belangrijk dat ze lekker durfde te zakken naar mijn handen toe. (dat vond ze in het begin (de vorige paar keren verdeeld over enkele maanden) nog best wel spannend) missie bereikt dus wat mij betreft. En vanuit die ontspanning kunnen we gaan werken aan meer nageeflijkheid en meer/beter lichaamsgebruik. Eerst zonder S&T zodat ze het straks met S&T op haar fluitjes doet.

Ik merk dat ze steeds enthousiaster word en steeds fijner gaat voelen. In draf maar ook in galop en we zijn er nog lang niet.. maar wel op de goede weg.

Ze komt er wel <3 (ze heeft al zoveel overwonnen en gaat nu al veel "makkelijker" vooruit dan destijds.. dat kan gewoon niet anders..)

De rest, thanks!

eknein

Re: Z. voor de 4e keer met S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:33

Wat een super stoer verhaal! Hier mag je zeker trots op zijn. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier en succes met haar!

S_en_Z

Re: Z. voor de 4e keer met S&T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 18:41

Ja sorry daarvoor (het lange verhaal) := dankjewel!