Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Apple_ schreef:Jongens, het is juist als ik dan vanaf die plek ergens anders heen wil, hij weigert te gaan en als je wel door pakt gaat hij steeds dichter naar de bakrand en gaat hij rechtop steiegeren en alsnog, je krijgt hem er echt niet langs, want weet wel dat ik de vorige keer dus eigenlijk alle tips van hierboven ehb uitgeprobeerd, maar nee, hij gaat maar rechtop blijven steigeren, en hoe vaker je hem door pakt, hoe erger het wordt en hoe sneller en onverwachter hij het doet.
catalyst1 schreef:Dat zal dan toch het verschil zijn in western rijden en dressuur. Wij willen dat een paard 'willingly" is, terwijl jullie dus liever je paard ergens doorheen meppen?
mick75 schreef:Paard hoeft er helemaal niet bij na te denken of ie een hoek wel of niet in wil. Je moet 'm zo bezig houden dat ie wel wat anders aan z'n kop heeft dan bedenken of ie iets wel of niet leuk vindt, of de tijd heft te bedenken dattie ook kan steigeren
.
catalyst1 schreef:Sammie..lees eerst even je eigen post door voordat je mij gaat zitten vertellen dat ik iets provocerends schrijf. Ik heb TS serieus proberen helpen, met filmpjes en uitleg,maar als jij me dan gaat zitten vertellen dat je zo moe wordt van dat gepamper, dan ben ik er ook wel klaar mee...
, maar toch echt niet passend....want kennelijk is het erg moeilijk...je zult maar zadels hebben die niet passen binnen het budget van de ruiter en toch moeten verkopen...dus dan past het altijd..... Jetta schreef:TS , ik heb even in je profiel gekeken. Je bent twaalf. Je hebt dan geen zeven jaren ervaring, maar zeven jaren hobbelervaring. Dat is goed, dat is leuk. Zo moet je ook zeker beginnen en plezier maken met ponies. Maar nu heb je een eigen pony en je hebt een probleem. Dat probleem ligt niet aan de pony. Dat probleem is ontstaan, omdat jij hem zijn zin hebt gegeven. Ponies en paarden zijn van twee dingen bang: dingen die bewegen en dingen die niet bewegen. Jij moet je dus de leiding nemen en je pony gaan rijden en ook aan de hand gaan trainen. Zoek een goede instructeur. Neem les bij mensen met verstand van paarden. Dan leer je lekker veel over paarden. Je hebt duidelijk nog veel te leren over hoe ponies en paarden denken, over gedrag in de kudde en over leiderschap. Ik wens je succes met je pony. Je mag me altijd Pb - en als je vragen hebt.