ismy schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Om te beginnen zit je hoofdstel niet lekker. De Neusriem zit te laag en ook mag je frontriem wat hoger maar ik zie dat dat niet kan. Neusriem vind ik persoonlijk wel erg belangrijk dat ie goed hoog is anders kan er een velletje tussen bit en neusriem komen en gaat het open. Niet echt lekker voor het paard.
Ook vind ik het bijzonder link met wat je rijd. Geen cap en gewoon gympen terwijl je paardje nog aan het uitproberen is.. Ik zou nog even voor eigen veiligheid kiezen.
Je paardje loopt soms nog wat achter de teugel en het is allemaal nog niet lekker ontspannen. Zelf lekker rustig zitten en niet te veel doen willen, werk aan ontspanning.
Je zadel zit volgens mij ook niet lekker voor het paard, wat ik kan zien is na mijn idee dat er te weinig ruimte is tussen boom en schoft. Kun je er bolle hand tussen leggen als je er op zit? Ook zorgt het zadel een beetje voor een stoelzit wat hardstikke jammer is van je mooie houding.
Veel plezier en succes met m!
Volgensmij zit de neusriem niet te laag, want het is zon neusriem zonder sperriem. (ben even de naam kwijt.. Volgensmij heette dat gewoon lage neusriem maar weet het niet zeker.)
Leuk paardje heb je. Dat kruising fries maakt hem wat stoerder! Gaaf paardje zeg! Zorg dat hij niet te diep gaat lopen, dan komt het vast goed! Xx succes samen!
?
, zou het toch overwegen !
.