Coco voor het eerst in RT-HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cocodox

Re: Coco voor het eerst in RT-HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:13

TS moet echt nog veel leren volgensmij xD
Ze komt er vanzelf wel achter allemaal mensen, aangezien ze advies niet aanneemt!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:26

ts je hebt een leuk paard onder je kont, maar het is jammer dat je alleen naar de oppervlakkige opmerkingen kijkt.
Zoals al gezegd een passend zadel is ontzettend belangrijk koop dan een goedkoper 2e hands zadel die wel goed past en spaar door voor het zadel wat je zo graag wilt. Als je de rug van je paard kapot rijd ben je nog duurder uit.

Mensen proberen je te helpen en niet je aan te vallen

(dacht dat je 14 ofzo was blijkt dat je 17 bent)

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:32

Als ik jou was had ik echt al het advies ten harte genomen dressuur matig is dit paard echt niet ver genoeg om correct door het lijf te kunnen springen nog veel succes met het paard

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 06:06

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:28

Wat een leuk paard heb je, en jullie zijn een mooie combinatie, dat belooft wat voor de toekomst +:)+

Ik twijfel wel heel erg aan de kwaliteiten van je instructeur.... :=

Iedereen kan zien dat je zadel totaal niet goed ligt, dat jouw beugels veels te kort zitten en dat je veels te ver omhoog komt uit het zadel. Bovendien spring je veels te vaak en gebruik je spoortjes op de verkeerde manier.

Een instructeur die over deze zaken niks zegt en ze wellicht zelfs aanmoedigt is GEEN goede instructeur.

Misschien vind je wel dat je nu lekker over de hindernissen heen vliegt maar je basis is momenteel gewoon heel erg slecht. Dressuurmatig is het niet veel, dier zet te vroeg af en ontspant niet, je zadel past niet en je zit is niet effectief zo met die hele korte beugels.

Probeer wel zelf kritisch te blijven en in te zien dat je op deze manier niet ver gaat komen, je gaat zo heel snel tegen je grenzen aanlopen. Dat is heel erg oneerlijk tegenover je paard, en ook erg zonde voor jullie als combinatie.

Als je serieus verder wilt in de springsport dan komt er een moment waarop je in gaat zien dat je helemaal overnieuw moet beginnen, terug naar de basis.

Het is verstandiger om dat nu meteen te doen :)*

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:36

Ts wat ontzettend jammer dat je niks "wil" doen met de gegeven tips, en mijn inziens heel erg goed bedoelde adviezen! Als je echt verder wilt komen met dit overigens leuke paard, ga dan heel goed nadenken over hoe je dat wil doen. Ik ben er heel erg bang voor het resultaat als je op deze wijze door gaat.
Je bent trots op je paard en terecht, zorg ervoor dat je in ieder geval rijtechnisch gezien maar ook qua verzorging datgene doet wat nodig is om ook daadwerkelijk verder te komen. Een goed passend zadel, goed les nemen, en zuinig zijn op je paard!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:32

Leuk paardje heb je
Volgens mij moet je gewoon een zadelmaker laten komen en zadels passen die ten eerste bij je paard goed liggen en dan moet jij erop gaan zitten en kijken wat jij lekker vind rijden en niet naar het merk kijken misschien kom je wel op een heel ander merk als je dacht volgens mij gaat het belang van het paard voor toch
Verder is het echt niet goed dat je elke dag met een paard springt want de dressuur is altijd nog de basis en ik neem ook niet aan dat je elke dag les heb dus kun je zelf toch ook beslissen om het springen een dag te laten liggen echt je paard zal je er dankbaar voor zijn.
Veel succes verder je hebt een leuk paardje geniet ervan