vragen over mijn zit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Re: vragen over mijn zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:55

Uhmm.. ze biedt netjes haar excuses aan. dan is het toch goed?
Ik vind het heel knap dat je netjes sorry zegt.
kijk de tips nog eens door anders, er zittn echt wel goede bij.

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:07

Dankjullie wel ik ben heel erg goed naar de tips aan het kijken en mijn andere filmpjes waar ik ze moet toepassen :)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:25

Ik heb vandaag in mijn rijles zelfs gekeken of ik het zelf ook had, de punten die jij moest verbeteren :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:27

en?

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:33

Bij mij? Nja wiebelhanden en benen kan ik wel wat aan verbeteren. En mn schouders zijn niet erg recht, zal eens kijken of ik een keer een topic kan openen :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:34

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:13

Moderatoropmerking:
Ik heb hier wat reacties verwijderd. Oneliners zijn niet de bedoeling. Daarnaast kan het op Bokt inderdaad ook voorkomen dat je wellicht commentaar krijgt dat je niet verwacht. Er staan ook nuttige tips in het topic dus ik laat het topic open.

Robynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:14

tahorselover schreef:
i snap wat je bedoelt in bepaalde dingen, maar je weet niet precies hoe dit paard is. Ik vroeg naar mijn zit alleen om dat dit paard nieuw was(Zoals ik al had gezegd) en dus niet te hard wilde rijden of goed wilde werken. Ook zeg je dat ik 7jaar rijden en dat dat nog maar het begin is, maar voor mijn leeftijd is dat geen begin. voor mijn leeftijd ben ik al erg ver. ik zit in de hoogste groep met alleen maar oudere meiden omdat mijn instructrice vind dat mijn ervaring op jonge leeftijd ook erg hoog is. dat in de galop van omhoog stuiteren klopt. hij gooide erg hoog op en ik kende hem nog niet dus moest het nog even goed aanvoelen helaas heeft mijn moeder de laatste galop niet gefilmd omdat ik hem toen beter kon aanvoelen. toch bedankt voor de tips. en het aansporen was omdat hij voor zijn lengte en energie erg langzaam ging en als ik hem een tik gaf hij er vandoor schoot probeerde ik hem toch te laten doorlopen. en bij een paar shots waren we bezig met een oefening over doorrijden en terug trekken en opnieuw waardoor het lijkt alsof mijn benen heel erg bewegen.

Je vraagt naar je zit, daar geeft ze antwoord op. Nu kun je natuurlijk melden dat de laatste galop beter ging, maar dat kunnen wij ook niet aanvoelen. Als je hier niet op beoordeeld wil worden denk ik niet dat het een goed idee is om dit filmpje hier neer te zetten, aangezien je bij elke tip een excuus hebt.

Dan hier de tips:
In de galop ga je iets te ver uit je zadel, armen kunnen meer aangesloten worden, je geeft inderdaad veel been, als hij niet op je been reageert is het beter om hem gelijk een tik te geven zodat hij goed doorloopt i.p.v de hele tijd been te geven, daar verpest je je paard een beetje mee. Over-all vind ik je houding wel netjes, snap eigenlijk niet waarom je daar zo afgerekend op wordt bij wedstrijden. Dit zijn natuurlijk puntjes om op te werken maar zo heeft iedereen die, heb niet het idee dat je het paard stoort met je zit.

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 14:12

ik heb mijn excuses aangegeven.

elisa_beth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:26

ik vind dat je best wel netjes rijd, maar er zijn idd wel nog wat verbeter puntjes ( die al uitvoerig zijn aangegeven ;) )
Dus moest je de mogelijkheden hebben, zou ik een paar privé - en of zitlessen nemen en deze dan filmen, zo kan je je voor uitgangen en je verbeter punten goed zien (wat alleen maar positieve gevolgen heeft).
Als je dan verbeterd bent, zul je al gauw merken dat je wat meer uitdaging in de lessen zult willen hebben en dan mss op zoek zal gaan naar een andere manege met een hoger niveau :j (niet afbrekend bedoelt :D )
Nog veel succes!!!