Pletje123 schreef:Udo2001 schreef:Positieve feedback is prima, maar er vallen hier meerdere mensen in herhaling! Tips zijn juist handig, maar meningen heeft ze voldoende gehoord!!
Dat is Bokt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Babootje schreef:Nog steeds geen antwoord op de vraag: waarom rij je met S&T terwijl je met een gewoon trensbitje al niet genoeg aanleuning hebt. Is niet op de man af spelen, maar gewoon een vraag.
Joolien schreef:Babootje schreef:Nog steeds geen antwoord op de vraag: waarom rij je met S&T terwijl je met een gewoon trensbitje al niet genoeg aanleuning hebt. Is niet op de man af spelen, maar gewoon een vraag.
Daar ben ik ook oprecht benieuwd naar, ik ben ook van mening dat het met S&T juist alleen maar erger kan worden, en die 'rukjes' die iemand bedoelde heb ik de afgelopen dagen genoeg gezien in het Z1 en Z2, maar dat heeft niks maar ook echt niks met een subtiele teugelvoering te maken.

. Je paard kruipt er teveel achter en je lijkt met je bovenlichaam niet mee te zitten. Daarbij zie ik (ondanks dat je zegt dat je geen druk hebt) toch regelmatig een strenge binnenhand. Probeer je balans wat minder achterover te vinden, heb het idee dus dat je voorover zit. Verder veel schakelen en daarbij in het terugrijden met je zit willen remmen terwijl je hand voor hebt, want je paard moet niet het excuus hebben om zich op te rollen. Dus echt hand voor en van achter naar de hand toe rijden, laat hem het contact maken, niet jij. Ik bedoel het verder niet gemeen, maar ik zie voor een M2/Z1 combinatie nog gewoon teveel wat niet in orde is. De basis is echt een struikelpunt en die heb je toch zeker nodig om verder te komen. Succes ermee!
nogmaals de verbeterpunten aankaarten is voor haar niet nodig, denk ik
Beginnen met nog geen appuyement kunnen en naar huis gaan met deze goed bevestigd, zijn er weinig die je dat na zullen doen. 
Joolien schreef:Waarom trainen voor een appuyement als de basis nog niet goed is? Waarom niet werken aan ontspanning, nageeflijkheid en een fijne aanleuning? Ik snap het gewoon echt niet
paard is een leermeester en heeft al vaker
listiglistje schreef:Joolien schreef:Waarom trainen voor een appuyement als de basis nog niet goed is? Waarom niet werken aan ontspanning, nageeflijkheid en een fijne aanleuning? Ik snap het gewoon echt niet
Misschien omdat het paard het al kan, alleen de ruiter nog nietpaard is een leermeester en heeft al vaker
met meerdere ruiters ZZ-L gelopen, dus het paard is ook gewend aan S&T en de basis is zeer goed bevestigd.
Alleen Veerle moet nu nog leren hoe ze zelf de oefeningen/proeven moet rijden, maar dat is geen schande als je dat nooit gedaan hebt (zie OP)
Maar met goede begeleiding/instructie gaat dat vast en zeker goedkomen![]()
Ik heb Veerle vak irl zien rijden, maar ze heeft helemaal geen onrustige/onvriendelijke handen, ik zie het rijden met S&T dan ook niet als issue...
Joolien schreef:Waarom trainen voor een appuyement als de basis nog niet goed is? Waarom niet werken aan ontspanning, nageeflijkheid en een fijne aanleuning? Ik snap het gewoon echt niet
Hier nog zo een. listiglistje schreef:Alleen Veerle moet nu nog leren hoe ze zelf de oefeningen/proeven moet rijden, maar dat is geen schande als je dat nooit gedaan hebt (zie OP)
Maar met goede begeleiding/instructie gaat dat vast en zeker goedkomen![]()
Ik heb Veerle vak irl zien rijden, maar ze heeft helemaal geen onrustige/onvriendelijke handen, ik zie het rijden met S&T dan ook niet als issue...
Daarbij ze is Z1 startgerechtigd (ze rijdt de laatste tijd in het M2 altijd winst en prijs), dus het oefenen van de oefeningen van het Z1 lijkt me niet meer dan normaal
KG_Images schreef:Er kan ik een paard wel een correcte basis zitten, maar in de combinatie nog niet. Ik ben het met Joolien eens. En het is heerlijk als je een paard hebt om van te leren, maar ook heel verleidelijk om teveel hooi op je vork te nemen en aan oefeningen te beginnen waar de COMBINATIE op dat moment nog niet aan toe is.
KG_Images schreef:Vanaf deze foto's maak ik in ieder geval op dat er in de aanleuning een hoop mis is, iets wat naar mijn mening noch in het M2 als in het Z1 zou mogen. Punten van juryleden heb ik niet zo veel aan, iedereen weet dat je met dezelfde proef bij de ene jury 165 rijdt en bij de ander 195. Namen doen mij eerlijk gezegd ook niet veel. Het enige wat ik zeg is dat dit beeldmateriaal niet duidt op een combinatie die klaar is voor dit werk. Als de TS met filmmateriaal komt wat het tegendeel zegt ben bereid mijn mening aan te passen, want het is en blijft een momentopname. Tot die tijd hou ik mijn standpunt in.

FriesWytske schreef:Jeetje, weer typisch bokt. Gunt een ander het licht niet in de ogen. TS zegt heel duidelijk in haar openingspost dat ze nog veel moet leren. Maar een aantal posters hier die kunnen volgens mij niet goed begrijpend lezen.
Ga vooral door met oefenen en trainen TS. Denk dat jij heel veel leert van dit paard. En daar gaat het om. Kan wel zien dat jullie plezier hebben, maar ook dat jij het soms best nog wel moeilijk vind. En dat is helemaal niet raar als je zo snel al Z1 mag starten.
@ jerich0 Duidelijk dat jij nog nooit met een stang en trens hoofdstel hebt gereden. Want dan had je geweten dat met een te loss kinketting de stang helemaal doorslaat.