hoe krijg ik mijn pony alleen mee naar buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:20

Dankje evelien, ik ga het proberen hopen dat het werkt!

Aeolusar als jij na een paar zinnen die conclusie trekt oke..
Maar op de Veluwe had ik alle ruimte om hem aan te pakken en hier als hij achteruit gaat kom je gelijk bij een sloot dus dan is het logisch dat ik dan opgeef als hij vervelend gaat doen, want hij past dan gewoon niet op voor verkeer en sloot.

En dat de basis er nog niet goed inzit dat slaat echt nergens op want je zegt zelf dat hij mij niet als leider ziet maar waarom zou hij dan iemand die er nooit op rijd wel ineens als leider zien? Dat heeft in mijn ogen niks te maken met een goede basis of niet maar met eenkennigheid en vertrouwen met buiten wandelen. En in de bak heeft dat te maken dat hij heel erg uitprobeert om niet voor diegene te werken en als je hem dan niet aanpakt tja dan lukt het je niet en probeert hij je van z'n rug af te krijgen.. Dat heeft hij ook gedaan bij mij toen ik hem net had maar nadat ik een band met hem kreeg heeft hij het nooit meer gedaan.

Maarja deze discussie leidt toch nergens toe want je kent heel mij en mijn paard niet dus ik snap niet hoe je dan gelijk kan oordelen over dat de basis opleiding van mijn paard niet in orde is.

EvelienKiss

Re: hoe krijg ik mijn pony alleen mee naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:49

Anne, bij mijn paard had ik ook het probleem van de sloten. De weg naar het bos toe staakte ze (tot dat ik dus de eerder genoemde training ging toepassen) en IN het bos was dat probleem er niet meer. Inderdaad, omdat ik beter kon corrigeren op het paard omdat ik niet bang hoefde te zijn voor de sloot. Dan maar een paar stappen achteruit, geen probleem. Op de autoweg met sloten was dat te gevaarlijk.

En dat je op de Veluwe geen probleem ervaarde, kan ook te maken hebben dat je het paard uit zijn vertrouwde omgeving haald, waardoor het geen punt meer had om naar toe te trekken. Je ontregelt een paard zodanig, dat het wel op eigen benen moet staan. Prima oplossing toch?

Anne_Sproet

Re: hoe krijg ik mijn pony alleen mee naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:00

Ja inderdaad ik ben het met je eens, ik heb inderdaad hetzelfe, ook als ik hier op een plek met veel ruimte rij lukt het wel, jammergenoeg moet ik eerst een stuk langs de weg en sloot.
als je het zo als jij kan oplossen is dat juist super, bedankt voor de tip!