liesdix schreef:Misschien zijn er nog mensen die in hetzelfde schuitje zitten als mij, daarom heb ik het geopend!
Joh, die trainen gewoon door en nemen genoegen met minder, of kopen een ander paard of gaan dus lekker springen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

liesdix schreef:Misschien zijn er nog mensen die in hetzelfde schuitje zitten als mij, daarom heb ik het geopend!

Izzy19 schreef:Jammer dat je KR ineens zo beoordeeld. Ik rij bij HROV (een andere provinciale van VLP) en ik rij ook nationaal VLP mee in België. Ik heb het ook niet gemakkelijk met mijn springpaard zonder de extra dressuurgangen maar we doen het toch maar en we halen nog steeds regelmatig goede resultaten.
Kijk eerst naar jezelf voor je een volledige vereniging afschrijft als 'kijkt alleen maar naar afstamming'. Dat is een erg straffe uitspraak.
Uiteraard gaan sommige jury's veel meer beïnvloed zijn door de looks of de gangen dan anderen, maar dat heb je overal, zowel LRV, KNHS, VLP, ... Het is en blijft deels een subjectieve beoordeling, mensen zijn geen computers.
haha)
Ilse_123 schreef:Het lijkt me ook wel erg sterk dat een jury een paard met want mindere gangen maar een nette proef benadeeld om zijn afstamming.
Als je een net proefje rijdt, ookal heeft je paard geen supergangen, dan kan je makkelijk winst halen en winnen.
Alleen als er iemand is met een paard met supergangen, en die ook heel erg netjes rijdt, tja... dan zal die misschien hoger scoren.
Je moet er wat meer voor werken, maar het is natuurlijk erg gaaf als je met een springpaard, of fjord ofzo wint van al die dressuurpaarden met mega afstamming... ik zie er wel een uitdaging in
liesdix schreef:Het bewijs is gelevert, de winnaar was bekend van de kur op muziek voor de punten van mij en mijn voorganger bekend waren?! Nu mogen ze nog eens zeggen dat ik overdrijf, btw iedereen zei me dat ik een prachtige correcte proef had gereden in de A7, incl juryleden die de andere proef hadden gejureerd, gevolg 59% en 3e laatste. De eerste plaats was aan het grommelen over hoe slecht haar paard het had gedaan en ze werd eerste met 71%, ze is wel bekend bij de jurys,kan geen toeval meer zijn. Ik denk dat er nog mensen zijn die zich zo voelen, en ja de mensen die organiseren zeggen zelf dat als er "President" als vader staat dat verschillende jurys in de kr vinden dat die niet in een dressuurring thuishoren!