Kinderpony bokt en steigerd als hij geen zin meer heeft.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja_dB

Re: Kinderpony bokt en steigerd als hij geen zin meer heeft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:29

Precies, helemaal waar. En trots dat ze dan zijn als ze zomaar opeens gegaloppeerd hebben. :D Voor de pony idem. Je kan het volgens mij beter zoeken in het motiveren en enthousiasmeren, dan het aangaan van een strijd die een (klein) kind toch niet kan winnen.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:31

Verkopen lijkt me ook nog een beetje vroeg. Ik vind het ook heel belangrijk dat er eerst gekeken word naar een lichamelijk probleem. Over het algemeen komt een paard niet zomaar omhoog. Mijn paard kwam ook ook omhoog en stijl ook hoor net na de aankoop, ze bleek helemaal vast in haar rug te zitten. Past het zadeltje wel goed? Ik zou eerst beginnen met grondwerk zodat hij leert te gehoorzamen, eventueel longeren met dubbele lijn. Als hij dat allemaal braaf doet kun je het rijden langzaam oppakken en langzaam aan beginnen. Voordat hij het zat is en gemene dingen kan doen moet je het al goed afgesloten hebben en klaar zijn met het rijden (zodat het paardje het ook leuk blijft vinden) en zo opbouwen. Dat is hoe ik het zou doen tenminste!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:12

Heukeltje schreef:
Verkopen lijkt me ook nog een beetje vroeg. Ik vind het ook heel belangrijk dat er eerst gekeken word naar een lichamelijk probleem. Over het algemeen komt een paard niet zomaar omhoog. Mijn paard kwam ook ook omhoog en stijl ook hoor net na de aankoop, ze bleek helemaal vast in haar rug te zitten. Past het zadeltje wel goed? Ik zou eerst beginnen met grondwerk zodat hij leert te gehoorzamen, eventueel longeren met dubbele lijn. Als hij dat allemaal braaf doet kun je het rijden langzaam oppakken en langzaam aan beginnen. Voordat hij het zat is en gemene dingen kan doen moet je het al goed afgesloten hebben en klaar zijn met het rijden (zodat het paardje het ook leuk blijft vinden) en zo opbouwen. Dat is hoe ik het zou doen tenminste!

Stuk van een eerdere post van de ts, even teruglezen op pagina 2.

Theeglas schreef:
Het gaat hier om een eigen pony van deze meiden (dochters van staleigenaresse), de pony is volledig nagekeken, zadel is nagekeken dus dat is allemaal uitgesloten.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:14

zit het zadel wel goed? past hij wel

misschien wil hij met met bokken van de pijn af te komen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:16

larissa288 schreef:
zit het zadel wel goed? past hij wel

misschien wil hij met met bokken van de pijn af te komen

Kijk eens naar de post boven die van jou, daar staat het antwoord op je vraag die ook al dubbel gesteld werd door een andere bokker.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 10-05-12 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:17

Altijd leuk, mensen die het topic goed lezen 8)7

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:17

Magrathea schreef:

Inderdaad. :z

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:18

Lara_Silver schreef:
Magrathea schreef:

Inderdaad. :z

sorry hoor :o

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:03

Inderdaad niet gelijk verkopen, maar wel aan de longe eerst zweep erbij en zorgen dat hij niet achterover kan vallen.

Ook al heb je nog z'n brave pony, die kan ook stijgeren en achterover vallen (spreek uit eigen ervaring), dat is het risico die je neemt als je gaat rijden. En vaak gaat het ook gewoon goed.

Verder zou ik wel uitkijken met kinderen die willen leren paardrijden, z'n pony werkt niet motiverend en kan ze bang maken.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:49

Wellicht heb ik er over heen gelezen maar hoeveel wordt er met deze pony gedaan? @ ts hoe is hij met longeren? En waarom kies je ervoor om hem over zijn tempo te laten lopen?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:52

Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar een pony met dergelijk gedrag is gewoon géén kinderpony.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:13

gabyfedde schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar een pony met dergelijk gedrag is gewoon géén kinderpony.

Het is wel duidelijk dat je niet gelezen had, anders had je gelezen dat de ts heeft gezegt dat ze gewoon geen andere term wist.

Theeglas schreef:
En ja oke, kinderpony is niet het juiste woord. Maar dat gebruikte ik meer om het doeleinde aan te geven. Ik ben het met jullie eens dat hij niet voldoet aan het plaatje "kinderpony".

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:00

Ik laat hem over zijn tempo lopen om twee redenen. Teneerste omdat ik vind dat hij op een normaal tempo moet leren lopen (nu haalt mijn mini hem haast stappend in terwijl de pony draaft) en omdat ik merk dat hij iets onderdaniger is op dat moment. Maar misschien heb ik het wel mis hoor :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:23

Hoe gaat het ondertussen met de pony?

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 14:37

Gaat ondertussen stukken beter! Ik heb een kleine vriendin gevraagd en zij heeft hem een aantal keer gereden en ik hielp haar vanaf de grond. Sindsdien heeft hij geen gekkigheid meer gehad :) Zij blijft hem voorlopig 1x in de wek bijhouden :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:16

Mooi zo, dat gaat dus iets beter. Misschien kun je er anders een leuke menpony van maken :) Maar een pony die zulke vervelende dingen doet vind ik geen kinderpony... :P

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:45

Fijn dat het wat beter gaat. Goeie kinderpony's worden gemaakt/getraint en niet geboren. Beetje tijd en aandacht erin en dan komt het vanzelf goed.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:59

Fijn om te lezen dat het beter gaat, super! :)

BeauKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:24

Wat fijn dat het beter gaat!
Ik heb niet zoveel ervaring met kinderpony's, maar ik zou hier geen kinderen meer op zetten hoor!
Levensgevaarlijk.