Voor de pony idem. Je kan het volgens mij beter zoeken in het motiveren en enthousiasmeren, dan het aangaan van een strijd die een (klein) kind toch niet kan winnen. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Voor de pony idem. Je kan het volgens mij beter zoeken in het motiveren en enthousiasmeren, dan het aangaan van een strijd die een (klein) kind toch niet kan winnen. Heukeltje schreef:Verkopen lijkt me ook nog een beetje vroeg. Ik vind het ook heel belangrijk dat er eerst gekeken word naar een lichamelijk probleem. Over het algemeen komt een paard niet zomaar omhoog. Mijn paard kwam ook ook omhoog en stijl ook hoor net na de aankoop, ze bleek helemaal vast in haar rug te zitten. Past het zadeltje wel goed? Ik zou eerst beginnen met grondwerk zodat hij leert te gehoorzamen, eventueel longeren met dubbele lijn. Als hij dat allemaal braaf doet kun je het rijden langzaam oppakken en langzaam aan beginnen. Voordat hij het zat is en gemene dingen kan doen moet je het al goed afgesloten hebben en klaar zijn met het rijden (zodat het paardje het ook leuk blijft vinden) en zo opbouwen. Dat is hoe ik het zou doen tenminste!
Theeglas schreef:Het gaat hier om een eigen pony van deze meiden (dochters van staleigenaresse), de pony is volledig nagekeken, zadel is nagekeken dus dat is allemaal uitgesloten.
larissa288 schreef:zit het zadel wel goed? past hij wel
misschien wil hij met met bokken van de pijn af te komen
gabyfedde schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar een pony met dergelijk gedrag is gewoon géén kinderpony.
Theeglas schreef:En ja oke, kinderpony is niet het juiste woord. Maar dat gebruikte ik meer om het doeleinde aan te geven. Ik ben het met jullie eens dat hij niet voldoet aan het plaatje "kinderpony".
Zij blijft hem voorlopig 1x in de wek bijhouden
Maar een pony die zulke vervelende dingen doet vind ik geen kinderpony...