Jaja, sportshet moet weer aan de bak!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:07

Wat jammer dat mensen altijd weer een topic verpesten door te zeiken.
Vind je hem heel netjes rijden TS, in tegenstelling tot andere meisjes van 15 die met jou lengte op zo'n shet rijden.
Je bent misschien dan wel lang, maar je oogt vrij licht. Ik raad je wel aan mits je nog groeit om later een wat grote pony te rijden. :j

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:17

Ik denk dat TS wel rond de 50kg weegt, dus dat kan een shetlander zeker dragen. Haar lengte is misschien eerder een probleem, maar je voelt meteen dat je pony dan zonder evenwicht gaat lopen en dat is hier het geval niet?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:34

Been there don that!! en weet je wat?! Mijn pony heeft nog steeds geen lichamelijke problemen doordat ik hem op niveau gereden heb. Ik zie hier een pony die makkelijk loopt en erg leuk kan bewegen. Ik zie ook dat hij door de ondergrond hij wat moeite met zijn balans heeft. Ik zou hem graag op een betere ondergrond zien lopen!

Erg leuke combinatie, mijn complimenten TS je hebt hem lekker aan het lopen, alleen erg jammer van de ondergrond, dat maakt het hem wel een stukje moeilijker.
Probeer hem iets meer aan het been te krijgen in stap door reactie op je been te krijgen en niet te blijven drijven. Daarna zul je zien dat hij in de draf en galop meer aan elkaar komt en zijn hoofd stiller zal gaan houden. Hij mist de verbinding van achter naar voor op het moment. In de galop mag hij meer sprong houden in het terugrijden.

little_birdy

Re: Jaja, sportshet moet weer aan de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:41

TS mooie shet vind het nog net gaan ;)
ik denk dat als je hem meer aan het been hebt je de galop beter kan sluiten :)
dat blijft ie wat meer op de achterhand
ukkiepuk TS vind ik nog passen maar als ik jouw foto's zie :oo
je bent nog langer en zwaarder als TS in verhouding :n

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:45

Ik vind het leuke foto's! Vind dat je hem heel netjes aan het lopen hebt, dat zie je niet vaak bij shetten aangezien ze zo'n kort halsje hebben.
Over het commentaar dat iedereen heeft dat je de groot bent, ik moest meteen aan Zorro denken, baasje van hem heeft net boven mij ook al gereageerd. Kijk hoe hij loopt, en op wat voor 'n niveau! Volgens mij heeft hij ook geen last van zijn rug oid hoor... Ik heb het idee dat heel veel mensen de kracht van een shetlander onderschatten, het gewicht kan hij prima aan, de lengte ook, zolang jij maar netjes en onafhankelijk kan zitten ten op zichte van de pony.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:45

little_birdy schreef:

Knap dat je dat van een foto kan zien ;) We zijn hier niet om mij en Zorro te bespreken dus deze opmerking had je beter via PB kunnen sturen :Y)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:46

dat is waar sorry :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:14

Moderatoropmerking:
Ik heb weer een heel aantal reactie's verwijderd die onnodig onvriendelijk waren over of TS nog op haar pony past. Hier was al eerder een moderatoropmerking over geplaatst door Coby. Nogmaals, hier is nu genoeg over gesproken. Laten we het gezellig houden!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:55

aerdenhout1 schreef:
Als er een iemand is die reageert van .. te groot zoek een andere pony....ben ik dat wel denk ik.
Berucht op bokt zo langzamer hand!
En JA je bent te groot, maar eerlijk is eerlijk, je kan hem wel fijn rijden!
En ik zie 10.000 keer liever deze foto's en filmpjes, dan al die 14/15 jarige meiden die over van alles en nog wat springen met hun benen in de nek!
Hier word in elk geval de pony verder fijn doorgereden.

Dankjewel! Echt fijn om te lezen! :D Op zo'n manier vind ik het niet erg om te horen dat ik te lang ben. Wat eerlijk is eerlijk, ik kom onder zijn buik uit, maar heeft hij last van mij? nee. :n :)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:55

Ik ga even op iedereen individueel reageren! :D Komt een storm van posts aan dus! :)) :')

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:56

Borisje schreef:
Jeutjamina Bokt, wat zijn jullie een stel zeikerds! :oo Als er iemand op een grotere pony rijd met zijn voeten
eronderuit is het geen probleem, ookal loopt die pony met zijn kop in de lucht.
Deze shet wordt echt super gereden door dit meisje, ik heb ook nog nooit een shet zo ruim en netjes zien lopen,
mijn complimenten TS!

aerdenhout1 schreef:
Als er een iemand is die reageert van .. te groot zoek een andere pony....ben ik dat wel denk ik.
Berucht op bokt zo langzamer hand!
En JA je bent te groot, maar eerlijk is eerlijk, je kan hem wel fijn rijden!
En ik zie 10.000 keer liever deze foto's en filmpjes, dan al die 14/15 jarige meiden die over van alles en nog wat springen met hun benen in de nek!
Hier word in elk geval de pony verder fijn doorgereden.

Inderdaad :j
Je bent wat lang, en ja je zal ook op je gewicht moeten letten. Maar zolang jij hem zo netjes blijft rijden is het echt niet schadelijk voor hem.
En hier ook eentje die HEEL fel is op te grote ruiters, gezien ik zelf bijna op die manier mijn pony verpest heb.

Ts, ga zo door!

Dankjewel! :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:58

Annabel schreef:
Hè, wat is dit toch weer jammer van bokt!
Het had natuurlijk wel wat aardiger gemogen ;)

Joël, ik vind het echt knap van je hoe je Mickey laat lopen!
Je rijd hem erg netjes en fijn, met het feit dat je toch wel lang bent,
maar ik zie ook op het filmpje dat hij echt geen last van je heeft,
en gewoon lekker loopt :)
Zelf had je al aangegeven dat je Mickey bij iedere stap moet aansporen,
maar zo word de pony wel luier aan het been..
Probeer been te geven wanneer het echt nodig is, dat hij ook beter op jouw been gaat reageren!
Heel veel succes! +:)+

:*

Dankjewel! Ik heb vandaag alleen gestapt, i.v.m. tijd en ik dacht: Misschien is dat ook wel een keertje lekker voor hem! Gewoon lekker stappen en allerlei stapoefeningen doen. Lekker wat overgangetjes en wijken. Tempowisselingen en ik merkte dat hij aan het eind, heel goed aan mijn been was! :D Iedereen dus bedankt voor alle tips! :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:58

sanne05 schreef:
Leuk beestje heb je!! Wat ik wel vind is dat je langzaam iets te groot wordt :D Maar je laat hem echt geweldig lopen!! Super hoor :D

Dankjewel! :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:59

Cremoris schreef:
Wat jammer dat mensen altijd weer een topic verpesten door te zeiken.
Vind je hem heel netjes rijden TS, in tegenstelling tot andere meisjes van 15 die met jou lengte op zo'n shet rijden.
Je bent misschien dan wel lang, maar je oogt vrij licht. Ik raad je wel aan mits je nog groeit om later een wat grote pony te rijden. :j

Ik krijg binnenkort een leasepony. Dat wordt een D-pony. Ik ben dus al wel opzoek naar een grotere pony, maar ik blijf Mickey ook wel rijden en lekker verzorgen :D
Ik weeg inderdaad niet erg veel nee := Dankjewel :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 22:00

jumpiewumpie schreef:
Ik denk dat TS wel rond de 50kg weegt, dus dat kan een shetlander zeker dragen. Haar lengte is misschien eerder een probleem, maar je voelt meteen dat je pony dan zonder evenwicht gaat lopen en dat is hier het geval niet?

Voor mijn gevoel loopt hij niet uit evenwicht. Zo vind ik het er op de filmpjes ook niet uit zien eerlijk gezegt. Behalve op de stukjes waar de grond zacht is. Maar dat is voor hem natuurlijk wel heel erg lastig, omdat ik toch te lang ben! :j Dankjewel :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 22:01

ukkiepuk schreef:
Been there don that!! en weet je wat?! Mijn pony heeft nog steeds geen lichamelijke problemen doordat ik hem op niveau gereden heb. Ik zie hier een pony die makkelijk loopt en erg leuk kan bewegen. Ik zie ook dat hij door de ondergrond hij wat moeite met zijn balans heeft. Ik zou hem graag op een betere ondergrond zien lopen!

Erg leuke combinatie, mijn complimenten TS je hebt hem lekker aan het lopen, alleen erg jammer van de ondergrond, dat maakt het hem wel een stukje moeilijker.
Probeer hem iets meer aan het been te krijgen in stap door reactie op je been te krijgen en niet te blijven drijven. Daarna zul je zien dat hij in de draf en galop meer aan elkaar komt en zijn hoofd stiller zal gaan houden. Hij mist de verbinding van achter naar voor op het moment. In de galop mag hij meer sprong houden in het terugrijden.

Dankjewel! :D Zodra we weer een goede bak hebben plaats ik weer foto's van mijn topper :D Ik zal zo ook nog even reageren op je pb! :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 22:02

little_birdy schreef:
TS mooie shet vind het nog net gaan ;)
ik denk dat als je hem meer aan het been hebt je de galop beter kan sluiten :)
dat blijft ie wat meer op de achterhand
ukkiepuk TS vind ik nog passen maar als ik jouw foto's zie :oo

Dankjewel! :D Ik ben hard aan het werk om hem beter aan het been te krijgen :j

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:03

Wow ziet er goed uit zeg, echt knap dat je zo netjes kunt zitten met van die kleine korte pasjes.

Even uit pure nieuwsgierigheid (vind je namelijk echt niet te groot), mag ik vragen hoe lang en zwaar jij bent?

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 22:04

EllaBellaah schreef:
Ik vind het leuke foto's! Vind dat je hem heel netjes aan het lopen hebt, dat zie je niet vaak bij shetten aangezien ze zo'n kort halsje hebben.
Over het commentaar dat iedereen heeft dat je de groot bent, ik moest meteen aan Zorro denken, baasje van hem heeft net boven mij ook al gereageerd. Kijk hoe hij loopt, en op wat voor 'n niveau! Volgens mij heeft hij ook geen last van zijn rug oid hoor... Ik heb het idee dat heel veel mensen de kracht van een shetlander onderschatten, het gewicht kan hij prima aan, de lengte ook, zolang jij maar netjes en onafhankelijk kan zitten ten op zichte van de pony.

Opzich zit ik aardig stil en heb ik veel balans. Klinkt eigendunk, maar ik hoor het van iedereen en ik heb al 4 keer meegedaan met de zitcompetitie :o Ik zit best stil, dus dat is ook een rede waarom hij geen last van mij heeft. Als ik niet goed, stil en netjes kon zitten, zou ik ook niet meer op Mickey rijden, omdat hij dan wel last van mij krijgt! :j

Dankjewel :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 22:06

xAlice schreef:
Wow ziet er goed uit zeg, echt knap dat je zo netjes kunt zitten met van die kleine korte pasjes.

Even uit pure nieuwsgierigheid (vind je namelijk echt niet te groot), mag ik vragen hoe lang en zwaar jij bent?

Dankjewel D: Maar zelfs die kleine pony's kunnen lekker zitten mits ze lekker over de rug lopen en ontspannen zijn. Dan zitten ze als een stoel _/-\o_ _/-\o_

Ik weeg 46 kilo en ik ben 1,66 m

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:43

Moderatoropmerking:
Opnieuw enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van HAW

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:02

Geweldig, een shet die echt lekker aan de dressuur is.

In de stap heb ik het idee dat je hem/haar steeds met je sporen prikt?

De uitgestrekte draf gaat nog veel te hard. Probeer hem/haar (sorry, niet helemaal gelezen wat het nu was xD) iets meer van voor op te vangen en hem toch door te blijven drijven met je benen.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 16:51

Dankjewel! Ik ga met de tips aan de slag! :)

GoldenFame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:23

Ik vind je nog niet te lang/zwaar voor je shet, maar ik zou wel opletten wanneer je groter/zwaarder wordt.
Wat je vaak krijgt wanneer je te lang bent voor een pony, is dat je je benen naar achter legt om zo te kunnen drijven met je hielen. Dat zie je bij jou wel eens gebeuren, ik zou daar ook vooral op letten dat je je kuiten gaat gebruiken.
Verder idd proberen niet iedere stap een schopje te geven, want hierdoor gaat ie alleen maar minder reageren op je been.
Ik vind dat je erg goed kunt zitten bij de kleine pasjes die hij maakt, en verder vind ik je houding ook goed.
En het is wel echt een leuke shet!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 12:28

Dankjewel!