Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
aerdenhout1 schreef:Laura_x_ schreef:Ik ben niet iemand die denkt: 'Rechtrichten is in een rechte lijn laten lopen'. We trainen volgens de klassieke dressuur, ook met buiging enzovoorts.
De komende tijd gaan we niet meer met haar aan het werk, enkel conditiewerk. Er komt een osteopaat binnenkort.
Nee... was ook niet zozeer tegen jou hoor!!! Maar neem een osteopaat die ook dierenarts is!
Ik kan je Sandra van Leeuwen aanbevelen!
murphy102 schreef:Rindin, een paard kantelt zijn hoofd omdat er probleem is. Dit kan puur medisch zijn, denk aan gebit,of vastliggen, een val of een aangeboren iets.
Indien een paard verreden is, omdat het te lang in een valse knik heeft gelopen en niet op een correcte manier wordt rechtgericht, wordt het vanzelf een medisch probleem.
Om díe reden wordt er ingegaan op het incorrect "rechtrichten".
Als je een probleem hebt, krijgt zoals bijv. het kantelen, dan probeer je altijd eerst uit te sluiten dat het een medische achtergrond heeft. Zo heb ik ook van Mirgino vernomen via PB.
Als alles goed is, ga je verder kijken en neem je je eigen manier van rijden onder de loep.
Alleen een ostheopaat eraan zetten is niet voldoende en zal slechts symptoombestrijding zijn.
Als je rijtechnisch verkeerd bezig zou zijn, ligt dáár dus de oorzaak en zul je dat moeten veranderen.
Daarom heb jij misschien het gevoel "niet door die discussie over rechtrichten heen te komen".
Dit is echter wél de meest voorkomende reden van kantelen van het hoofd.
Laura_x_ schreef:Terpentijn, aan een strenge ruiterhand kan het niet liggen: wij rijden haar op ontzettend licht contactBedankt voor je duidelijk uitleg!
Eerst maar eens afwachten op de osteopaat, ben benieuwd.