Het leed wat puberen heet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:19

Mijn haflinger heeft het 7 jaar gedaan en toen heb ik opgegeven na héél veel les!
Lees: Pubberen ;-)

Baily12

Re: Het leed wat puberen heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 18:30

en toen? :\

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:23

Geslacht neem ik aan...

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 19:29

nee dat ook weer niet denk ik toch?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:45

Ik ga met Joolien mee, dat het niet aan je pony ligt. Ik geloof ook niet in pubberen. Jong en oud, een paard kan je op een gegeven moment gaan uittesten. Goed dat je nu even niet meer zonder instructeur rijdt. Ik heb zelf zoiets meegemaakt toen mijn paard tijdelijk op boxrust moest en ik er een half uur per dag op moest rijden. Door mijn gespannenheid maakte ik er zelf een bommetje van. Dus wegschieten, bokken, schrikken van tuinkabouters etc. Doordat ik hem niet durde te rijden en hem dus ombewust tegenhield ging hij klieren (energie omhoog ipv vooruit). Ik heb toen ook direct mijn lesgeefmens ingeschakeld. Wat mij toen veel heeft geholpen is om hem aan het werk te zetten op zijn nivo. Dan hebben ze geen tijd om te klieren. En niet straffen. Dan wordt het alleen maar erger. Succes!!!

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:05

Zoals op het einde van de vorige pagina iemand al aangaf, laat je paard eens nakijken door een osteo? DA kan dan wel niets vinden, maar een goede osteo merkt andere dingen op dan een DA! Ik geloof ook niet in 3 maanden 'puberen'. Mss heeft je paard wel pijn en geeft ze dat op deze manier aan!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:44

Vanavond heeft mijn moeder een kennis van haar, iemand die goed bokken kan uitzitten en niet bang is, op Miss Grace gezet.
Nou, werken moest Miss Grace vanavond. En gelukkig, in een onverwachte ogenblik ging ze bokken, die mevrouw bleef onverstoorbaar zitten en bleef haar maar heel actief doorrijden.
Wij zijn nu erachter gekomen, dank zij die mevrouw, dat Miss Grace nog heel onzeker is met betrekking op haar benen. Zij zoekt steeds aanleuning van de bakrand, dat is voor haar veilig. Rijden op de tweede hoefslag wordt Miss Grace onzeker en probeert, vooral in de hoeken (ook tweede hoefslag) eronder uit te komen. En zoals hier eerder werd gezegd, begrijpt zij niet waarom zij niet de bakrand als steun mag gebruiken, dan gaat ze proberen eronder uit te komen door te bokken.
Volgens die mevrouw is Miss Grace een heel eerlijk en vriendelijk beestje dat duidelijkheid en bevestiging wilt, maar door haar jeugdigheid begrijpt zij soms niet wat jij wilt en door te bokken probeert zij jou duidelijk te maken dat zij het niet begrijpt.
Afgesproken is nu dat die mevrouw geregeld Miss Grace gaat rijden om een aantal dingen te bevestigen. Mijn zusje rijdt dan ook, maar weer helemaal terug naar de basis.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:05

ik heb haar nog niet laten nakijken door de osteo ik denk dat ik dat toch maar moet doen. maar mijn bankrekening houdt ook ooit een keer op :')

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:12

Ja idd geslacht en opgegeten.
Nee tuurlijk niet ;-) Verkocht aan een goed huisje waar ze heel veel naar buiten kan.
En echt op haar plek is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:38

Mwoah, zó natuurlijk is dat niet, onhandelbare paarden verdwijnen hier vaak in de pot.
Overigens "hier" als in hier in IJsland, niet hier op onze stal ;)

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 08:59

Edit***: heb vanmiddag om 3 uur me 1e les na de val :Y) ben benieuwd! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:53

Succes, en geduld he :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:01

Succes!

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:02

Joolien schreef:
Succes, en geduld he :)

gaan we doen! :) we hebben al een heel plan opgesteld haha stapje..voor stapje gaan we verder. We beginnen weer bij het begin.. De basis

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:58

* typt "Succes!", ziet dat het al 3 uur is geweest, haalt "succes!" weer weg :+ *
Hoe ging het? :)

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 21:20

heb vandaag me 1ste les gehad aan de longe. We hebben denk ik 20 minuutjes gelopen. Beetje draven en stappen en daarna was het klaar. Ze was igg heel braaf! Ze ontspande zins een paar weken eindelijk weer eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:21

Kijk dat is goed nieuws. Misschien omdat jij nu ook relaxter was?

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 21:26

mijn instructrice zei precies hetzelfde haha :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:10

Nou dat klinkt al heel goed!

Het zou ook goed kunnen dat je haar langzaamaan schever hebt gereden, waar ze opgegeven moment last van kreeg. Laat je instructrice dus ook goed kijken of je zelf recht zit. (En als jouw paard scheef is, moet je dus zelf een beetje 'scheef' zitten om weer recht te zitten, snappie?)

En kijk ook eens een keer goed naar welke spieren jij het snelst aanspant. Als jij iets aanspant of vastzet, dan kan jouw paard ook niet lekker lopen! Als je met gekke bokkensprongen ontspannen zit, kun je veel beter met de bewegingen meegaan, ook dan heb je er dus voordeel van!

En je zet heel snel iets vast, of je spant iets aan zonder dat je het doorhebt. Een lesje besteden aan ontspanning is dus geen overbodige luxe!

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 19:49

inderdaad! ik zit onbewust heel erg gespannen omdat ik me schrap zet als ze gaat. Dat merkte is gisteren zeker! ik zat aan de longe en voelde me dus ''veilig'' daarom onstande ik en zij gelijk ook. Daar gaan we heel erg aan werken!

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 15:22

Even een update: (kon het niet laten :) )

Heb nu 3 weken 2x per week les gehad aan de longe. Ze heeft sinsdien geen stap verkeerd gezet. Nu ben ik vanmiddag voor het eerst los gegaan in de les van de longe. Dat was echt een heel gaaf gevoel! ze gallopeerde zelf netjes aan en ik heb zonder zweep gereden. Wat ik normaal wel doe want als zij de zweep niet ziet loopt ze ook niet. Maar ze gaat met sprongen vooruit en ben er echt heel blij mee! zo, dat moest ik even kwijt :*

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:35

Goedzo :)
Leuk om te lezen dat jullie zo goed vooruit gaan
Ga zo door, en laat eens foto's maken ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:02

Top!
Goed om te lezen!

Heel veel succes en plezier verder! :)

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 10:48

Dank jullie! :D ik zal binnen kort iemand een paar fotos laten maken :)