Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maflinger1 schreef:Joolien schreef:De mond kan alleen maar helen als je er voorlopig niks in stopt. Ik ken paarden die en maand lang niks in de mond kunnen hebben, anders gaat het stuk. Dus dat is het enige wat verbetering zal geven.
![]()
Het komt op mij nu een beetje over alsof je perse wilt rijden en weinig tid neemt om de mond te laten genezen. Dit kan ik mis hebben natuurlijk, maar zo komthet wel op mij over en die mond heeft echt tijd nodig om te genezen. Een tijdje niet rijden maar wandelen, longeren (met halster), grondwerk en vrijheidsdressuur is ook leuk, weer eens wat afwisselin![]()
Of je gaat bitloos rijden, je kunt bij een bitloos rijden vereniging (ben de site even kwijt) bitloze hoofdstellen lenen. Als een stalhalster niet goed werkte zijn er ook nog andere oplossingen (kaakgekruist, kingekruist, sidepull, crb enz).
Sorry voor de spelfouten, mn mobiel typt niet zo lekker
branka16 schreef:Heb nog even een vraag, als je rijd zit je bit dan in de mondhoeken of rij je op de lagen?
midgie schreef:branka16 schreef:Heb nog even een vraag, als je rijd zit je bit dan in de mondhoeken of rij je op de lagen?
Op de lagen rijden is ook niet echt de bedoeling, het paard draagt het bit met de tong en als er veel druk op komt dan komt het op de lagen en dat is zeer pijnlijk en ook de tong wat een spier is word erg vermoeid.