Bokken tijdens beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DivaBurga

Re: Bokken tijdens beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 21:02

Nou toch even een kleine update van vandaag. Omdat er toch veel reacties gekomen zijn.

Vandaag weer even terug aan de longe gedaan, samen met een stalgenoot die hier iets meer ervaring mee heeft. Ik stond zelf op de grond omdat ze het beste reageerde op mijn commando's en stalgenoot erop.
We kwamen er zelf al snel achter dat ze inderdaad nog een aantal dingen niet helemaal snapt. Ze reageerde goed op de commando's en been tegelijk, alleen been duurde iets langer dus hebben we na 1 keer proberen even gelaten voor wat het is.
Veel overgangen van halt naar stap, ze heeft wel 2x gestaakt. 1x was omdat ze het niet helemaal kon plaatsen en 2x ging ze even uitproberen hoe ver ze der eige zin door kon zetten en kwam er een klein bokje, maar door juiste samenwerking van ons geen ze weer voorwaarts wel een drafje maar liever dat, het doel is natuurlijk voorwaarts. Na een minuut of 15 liep ze lekker ontspannen en zijn we gestopt. Het ging echt heel netjes.
Morgen nog een keertje. Zodra ze de hulpen een beetje snapt komt er begeleiding bij.
Ik is blij!!!

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:04

mooizoo!

het komt dus allemaal wel goed!

haha ik is blij

ik is blij voor jou :D

DivaBurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 22:24

Nou dank je wel hoor!!!! :-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:15

Goed om te horen dat het lukt, ga zo door.
Alles even goed bevestigen aan de longeerlijn dat je zeker bent van je zaak, mocht ze dan weer gaan staken als je los gaat kun je haar ook beter aanpakken.
Mocht ze dat staken/bokken blijven doen kun je beter stap/draf oefenen ipv halt/stap, meer voorwaarts is echt minder gelegenheid om te klooien.