Star tijdens de training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:28

Laura1982 schreef:
meis als je geen commentaar wilt dat je niet aan kunt waarom zet je dan hier een filmpje neer.
Doe dat met het goed bedoelde advies.

Ik zie een sneltrein haflinger die constant aan de mond gezeten wordt (remmen) en vervolgens op het zelfde moment met een spoor geprikt wordt omdat jij je been niet stil kan houden. Daarnaast vind ik dat je de figuren netjes afmoet maken want nu is het een rommeltje. Ik zou zeggen kijk een paar keer naar dit filmpje en haal er je leerpunten uit! en wees vooral eerlijk tegen je paard want nu geef je hem van alles de schuld en hij is wat jij van hem maakt...

Volgens mij heeft ts meermaals aangegeven wat te zullen doen met de onderbouwde kritieken. De manier waarop jij commentaar geeft daar kan de ts inderdaad vrij weinig mee. Constateren dat iets niet goed is is niet moeilijk. Hoe moet ze het volgens jouw oplossen? daar heeft men meer aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:29

themuisje schreef:
Laura1982 schreef:
meis als je geen commentaar wilt dat je niet aan kunt waarom zet je dan hier een filmpje neer.

Ik zie een sneltrein haflinger die constant aan de mond gezeten wordt (remmen) en vervolgens op het zelfde moment met een spoor geprikt wordt omdat jij je been niet stil kan houden. Daarnaast vind ik dat je de figuren netjes afmoet maken want nu is het een rommeltje. Ik zou zeggen kijk een paar keer naar dit filmpje en haal er je leerpunten uit! en wees vooral eerlijk tegen je paard want nu geef je hem van alles de schuld en hij is wat jij van hem maakt...

Volgens mij heeft ts meermaals aangegeven wat te zullen doen met de onderbouwde kritieken. De manier waarop jij commentaar geeft daar kan de ts inderdaad vrij weinig mee. Constateren dat iets niet goed is is niet moeilijk. Hoe moet ze het volgens jouw oplossen? daar heeft men meer aan :)

Idd, je zegt nu alleen maar hoe het niet moet, maar zeg dan ook hoe het wel moet volgens jou.

996981

Re: Star tijdens de training

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:32

Ooit op een dag, worden wij het nog wel eens Joolien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:32

themuisje schreef:
Ooit op een dag, worden wij het nog wel eens Joolien :D

Haha zou het ooit? :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:33

[/quote]
Volgens mij heeft ts meermaals aangegeven wat te zullen doen met de onderbouwde kritieken. De manier waarop jij commentaar geeft daar kan de ts inderdaad vrij weinig mee. Constateren dat iets niet goed is is niet moeilijk. Hoe moet ze het volgens jouw oplossen? daar heeft men meer aan :)[/quote]

Idd, je zegt nu alleen maar hoe het niet moet, maar zeg dan ook hoe het wel moet volgens jou.[/quote]

in mijn optiek staat er al wat advies(snelheid) en been stilhouden ivbm tegenstrijdige hulpen. figuren netjes afmaken...en dat ze naar het filmpje moet kijken omdat er leerpunten in zitten... ik zeg beter lezen.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 18:38

Ik heb nogmaals naar het filmpje gekeken + een filmpje van vandaag.
Ik heb (voor mijn gevoel!) niet anders gereden, maar zie wel duidelijk verschil. Dus ik
zal onbewust toch iets anders gedaan hebben. Misschien omdat hij erg heet was ik toch wat meer alles
aanspande.
Hij was een stuk rustiger dan van de week, dus loopt een stuk ruimer en niet zo diep.
Omdat hij ruimer loopt houd ik mijn benen ook een stuk stiller omdat het makkelijker uit te zitten is.

Kan dit filmpje niet uploaden, er waren mensen in de bak aan het springen en slalommen enz. maar zie
mezelf af en toe door beeld heen gaan.

Sammie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:39

Ik vind ten eerste dat e echt een leuke haflinger hebt!
Denk dat er al veel tips zijn gegeven, e denk dat je daar zekr wel mee kan oefenen!
Waar je ook zeker aan kan werken, is je tempocontrole. Doordat je basis tempo al zo hoog is,
komt zijn middendraf er minder uit, en dat i zonde. Ook vind ik dat hij zch er een beetje uitdrukt in de draf.
Ik denk dat, als je eerst even wat aan de ontspanning gaat werken, en je hem hier echt lekker laag en los mee gaat rijden, je tempo veel beter word, hij er niet uitloopt en alles er wat mooier uit gaat zien.
Als hj wat langzamer gaat, zal je ook wat lekkerder kunnen zitten en dus ook gaan werken aan de puntjes als je benen. Als hij goed ontspannen is heb je oo geen kracht in je armen nodig en zal het allemaal makkelijker gaan! Ook zal je ziendat hij ect nagefelijk wordt dan en losser in zijn lichaam.
Ik weet niet hoe je hem warmrijd, maar ik zou lekker veel gaan buigen, voltes sluiten en groter maken, dan moet hij wel zijn acherbenen er meer onderzetten. Ook veel overganger rijden, stap-stilstand en verder. Als hij wat warmer is kn je ook de draf erbij pakken. Maar ook in de ganger zelf. Probeer je stap eens wat te verruimen zonder dat hj echt sneller gaat, maar groter stappen maakt. Zelfde geld voor de draf. En zoals gezegd, probeer dit dan wat meerop te lossen met e zit!
Vind dat het wijken er al aardig uitziet hoor! En je galop ziet er ook al aardig net uit! Hij kan nog net wat lossen, maar dit komt vanzelf. Vind dat je echt een heel leuk paard hebt met zeker veel potentie! Jullie komen er wel:)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:39

goed dat je al verschil merkt! misschien anders een keertje met je intructeur het fimpje bekijken en dan in je les je verbeterpuntjes meenemen.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 18:42

Sammie12 schreef:
Ik vind ten eerste dat e echt een leuke haflinger hebt!
Denk dat er al veel tips zijn gegeven, e denk dat je daar zekr wel mee kan oefenen!
Waar je ook zeker aan kan werken, is je tempocontrole. Doordat je basis tempo al zo hoog is,
komt zijn middendraf er minder uit, en dat i zonde. Ook vind ik dat hij zch er een beetje uitdrukt in de draf.
Ik denk dat, als je eerst even wat aan de ontspanning gaat werken, en je hem hier echt lekker laag en los mee gaat rijden, je tempo veel beter word, hij er niet uitloopt en alles er wat mooier uit gaat zien.
Als hj wat langzamer gaat, zal je ook wat lekkerder kunnen zitten en dus ook gaan werken aan de puntjes als je benen. Als hij goed ontspannen is heb je oo geen kracht in je armen nodig en zal het allemaal makkelijker gaan! Ook zal je ziendat hij ect nagefelijk wordt dan en losser in zijn lichaam.
Ik weet niet hoe je hem warmrijd, maar ik zou lekker veel gaan buigen, voltes sluiten en groter maken, dan moet hij wel zijn acherbenen er meer onderzetten. Ook veel overganger rijden, stap-stilstand en verder. Als hij wat warmer is kn je ook de draf erbij pakken. Maar ook in de ganger zelf. Probeer je stap eens wat te verruimen zonder dat hj echt sneller gaat, maar groter stappen maakt. Zelfde geld voor de draf. En zoals gezegd, probeer dit dan wat meerop te lossen met e zit!
Vind dat het wijken er al aardig uitziet hoor! En je galop ziet er ook al aardig net uit! Hij kan nog net wat lossen, maar dit komt vanzelf. Vind dat je echt een heel leuk paard hebt met zeker veel potentie! Jullie komen er wel:)

Losstappen doe ik inderdaad zo, dan in draf en als die goed voelt ook in galop :j

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:18

Filmpje verwijderd..?
Was erg benieuwd aangezien ik een hoop negatief commentaar lees.
Jammer!

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:07

waarom heb je het filmpje verwijderd?

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:15

Ik was ook wel benieuwd, kan er namelijk altijd weer iets van leren :)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:47

Dat het fimpje verwijdert is zegt al genoeg :roll:
Zoals de rest dus zegt, als je echt zo met je benen wiebelt, kan je idd zonder zadel/zonder beugels rijden, of kortere sporen nemen.
Ik kan niet zien hoe je je figuren rijdt, en je hoeken, maar om je hoeken niet goed uit te rijden omdat je dan van de "goot" moet, is geen excuus. Duw je paard met je binnenbeen toch maar die hoek in. Hij gaat er echt niet van sterven hoor.
Omdat je zo hard naar achter zit kan je ook wat longelessen nemen puur op zit, dus pony aan de longe, teugels eraf en gewoon zitten.
Punten zijn idd geen enkel standpunt, want ik haal minder punten als jou, maar mijn paard loopt wel meer ontspannen, en ik hang niet zo aan m'n teugels, en ik doe het zonder sporen :j

grytsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:49

Ik ben het eens met bovengenoemd commentaar en ik kan mij zeer goed vinden in het bericht van themuisje.

Je hebt een prachtig paard om te rijden en niemand (hoop ik tenminste ;) ), inclusief jij, wilt zijn/haar paard pijn doen of zelfs verpesten. Ik lees dit topic omdat ik graag anderen help en zelf ook leer van anderen, en ik hoop dat iedereen die insteek heeft. Ook snap ik dat iedereen zijn mening heeft en die soms niet altijd even goed kan verwoorden of verkeerd interpreteert. Daarbij dan ook chapeau naar themuisje voor de mooie, correcte verwoording.

@TS: probeer recht boven het zwaartepunt van je paard te zitten en maak je lichaam vanaf je heupen naar onder lang en vanaf je heupen naar boven trots. Wees ook consequent, 1 keer been is reactie, daarna niet blijven duwen want dan maak je het voor je paard onduidelijk wanneer hij nu wel en wanneer hij nu niet moet reageren. Daarnaast zou ik je willen adviseren om meer met je zit te rijden waardoor je de verbinding met de mond licht kunt houden en het paard naar je hand toe kunt rijden. Ik raad je ook aan om een goede instructrice/instructeur te zoeken die jou daarbij kan begeleiden. Dit is niet aanvallend bedoeld, want ook de beste ruiters/amazones lessen nog en leren nog bij.

Succes..