Prachtige 4-jariga Haifa Van 't Meuleneynd aan het werk !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:59

freeride schreef:
Joolien schreef:
Opa is waarschijnlijk van de oude stempel? Dat ken ik, is moeilijk mee om te gaan, maar neem het voor jezelf mee :)

En idd, ik rijd met losse teugel maar krijg ook nog blaren, geen idee waarom. :')

Allergie voor leerbehandelproducten,huidvet van paarden of je eigen zweet:
als je zweet in je handen( niet kliedernat, maar gewoon omdat je iets doet met je handen), openen de porietjes zich, en kunnen bepaalde producten zelfs huidvet van paarden voor allergische reacties zorgen, daardoor krijg je branderige blaren...
voordat je gaat rijen even de teugels goed schoon en droog maken en ook je handen niet vergeten...ook een tipje dat de TS misschien aan de amazone kan doorgeven?

Daar zat ik ook al aan te denken, ik trek nu maar gewoon weer braaf handschoenen aan want die blaren deden wel ergg veel zeer en je ziet nog een beetje littekens ervan.. :Y)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:03

freeride schreef:
Heleennn schreef:
Is ze bij de andere draf foto dan wel actief met het achterbeen?

Nee, ook niet,sorry.

Heb jij misschien ook nog een tip? Als ik er dan zelf nog eens mee rijdt... Ik leer graag bij :)

Heleennn

Re: Prachtige 4-jariga Haifa Van 't Meuleneynd aan het werk !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:04

Nou jongens, heel erg bedankt :) ik ga nu slapen...heb morgen een presentatie op school. Ik hou jullie zeker op de hoogte ;)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:08

Ik reageer eigenlijk nooit op HAW omdat ik vind dat er niet genoeg verstand van heb. Maar omdat het om een 4 jarige gaat en ik ook met een jong paard bezig ben ( ahum...al wel 6 maar nog maar paar mnd ohz) kijk ik soms wel om te vergelijken.

Maar als je zegt dat je je vingers kapot hebt omdat je geen handschoenen aan had- dat vind ik best wel schokkend eerlijk gezegd. Ik heb dat uberhaupt nog nooit gehad, bij mijn eigen paarden niet of in de tijd dat ik op een manege werkte bij manegepaarden (en ik heb behalve wedstrijden zelfs nog nooit handschoenen aan !)

Met deze (misschien beperkte info) krijg ikhet idee dat er teveel gevraagd wordt van dit paard ( 4jr en na 3/4 uur rijden nog eens gaaan springen) los nog van de hulpteugels....zoals iemand al eerder zei: je begint niet met er "vanalles" aan te hangen, dan is de basis niet goed!

Heleennn

Re: Prachtige 4-jariga Haifa Van 't Meuleneynd aan het werk !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:18

Daar waren we even geleden al op uit gekomen... :) maar zoals er al duidelijk werd kan dit paard het werk makkelijk aan, en komt de pijn aan de handen niet door ruk en pluk werk .

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:47

Moderatoropmerking:
Zoals omschreven staat in de regels van bokt: [RT-HAW] Regels en Richtlijnen [HAW] Horses At Work is het niet toegestaan om als ts foto's te plaatsen van paard bereden door iemand anders. Immers, de ruiter kan zelf een topic plaatsen. Vandaar ook dat ik een slotje plaats op dit topic.