Arwen: een waarheidsgetrouwe training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Arwen: een waarheidsgetrouwe training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 15:25

Adin: zo zou ik hem ook graag willen zien hoor (zoals aan het einde van het eerste filmpje) maar rijd er maar eens naartoe, dat valt niet mee!

Ik ben het overigens niet met je eens dat je op een paard met KS niet moet rijden, dat hangt helemaal af van de mate waarin hij het heeft. Mij werd juist geadviseerd om hem lekker in beweging te houden, ook door te rijden, zodat zijn rug niet vast gaat zitten :).

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:47

Juist, want rust roest!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:58

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 18:09

Leuk linkje Jannepauli!

Maar mocht je bedoelen dat ik over mijn eigen zitten heen klets en het belang van zitles lijk te onderkennen: dat is niet zo hoor, echt niet :). Misschien lijkt het alsof ik er overheen praat omdat ik aldoor zeg dat het aan de beugelophanging ligt en blablabla, maar dat is echt zo :')
Vandaag heb ik geprobeerd een filmpje te maken terwijl ik aan het rijden was met touwhalster om te controleren of ik inderdaad geen teugels nodig heb, maar dat is zo wazig geworden dan je helaas nauwelijks wat kan zien...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:21

Goed zitten heeft niks met beugels te maken. Als je afhankelijk bent van je beugels, dan is je zit niet in orde.
Beugels naar voren plaatsen zal niet helpen: hoofd|schouder|knie|voet moet een verticale lijn opleveren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 19:26

Hoe kunnen beugels daar nu niets mee te maken hebben :) Je beugels dwingen je voet en been in een bepaalde positie. Als ze te ver naar achteren zijn opgehangen liggen ze achter je zwaartepunt en trekken ze je been naar achteren, zitten ze te ver naar voren, dan trekken ze je been naar voren :).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:05

Blijkbaar zoek je dan dus steun inje beugels. Als je onafhankelijk kunt zitten, dan heb je die dus niet nodig.
Kijk eens op de site van Heather Moffett, daar staat redelijk goed beschreven he je moet zitten en waar je beugels horen te hangen om je niet uit een balans te halen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 23:57

Je moet wel in die mate steun hebben in je beugels dat ze niet om je voeten heen zwabberen :P. Het is niet de bedoeling dat je beugelriemen in een boogje hangen en de beugel om je voet slobbert. Er moet wel contact zijn :)
Ik zal even kijken naar de site.

Hopelijk kan ik binnenkort weer een waarheidsgetrouwe cameraman meenemen om jullie een filmpje te laten zien van de nieuwe beugelophanging...

jenniexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:50

Leuk paard heb je! :) Maar probeer je benen wat stiller te houden, je ziet vaak dat je been een eigen weg lijdt. Probeer ook wat meer je hakken uit te drukken zo kun je je benen vaak ook wat stiller houden. Voorderest zag het er wel netjes uit !

Fendt936

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:17

een mooi paard, je rijdt hem erg vriendelijk. op het 2e filmpje ziet het er al een stuk beter uit!

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:48

leerzaam topic! Aandachtspunten die ik zie zijn al uitgebreid besproken;)
ben benieuwd naar je nieuwe filmpje!

TornadoSchat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:31

je hebt een zachte hard, alleen zit je in het begin met je voeten erg naar achter en een paar keer verder in het filmpje heb je dat nog een paar keer. Voor de rest vind ik het er netjes uitzien alleen dat ze soms wat versnelde in die galop?