Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolindaa schreef:Ik heb een afspraak met Navanja aankomende vrijdag. We gaan eens kennismaken en een lesje volgen. Ik ben erg benieuwd wat hieruit voort komt.
Verder ben ik bang dat wanneer ik hem niet aanbied om naar beneden te komen, hij te gespannen gaat lopen en daarmee teveel spanning opbouwt. Maaaaaar als het goed is gaan we helemaal de goede kant op!
Ik ga eerst eens de les van Navanja afwachten en dan kijken hoe het gaat!
Bizzybijtje schreef:Activeren die handel!
Vooral niet blijven aandrijven, drijven = reactie. Consequent in zijn, dus nooit accepteren dat je geen reactie krijgt als je been geeft. Nageeflijkheid kun je even wat achterwege laten, vooral naar voren drijven, zorgen dat de achterhand er beter onder komt en dan krijg je vanzelf dat ruggebruik wat je wil hebben. Als hij zo blijft lopen (in een houding) nodig je enkel uit om op de voorhand te gaan lopen.
Je zit verbetert waarschijnlijk al heel wat als je stopt met dat drijven
Jolindaa schreef:Oke Langcara! Zal het morgen eens proberen! Ik had vandaag al met intervallen gewerkt. 10 minuten werken, 5 minuten stappen met lange teugel, 10 minuten werken, 5 minuten stappen met lange teugel en tot slot weer 10 minuten werken. De middelste 10 minuten liep hij wel echt op zijn top!
Hier was hij zeer goed voorwaards en had het tempo er bizar goed in. Hier zijn helaas geen fotos van. Mijn moeder kwam wat laat aan en heeft van de laatste werksessie wat fotos geschoten. Helaas zakte hij hier al wat in, maargoed. Heb vooral geen haast en doe ook veel buigingsarbeid in stap.
Ik ga morgen die oefening die jij beschrijft eens doen. Dan zal ik weer posten wat zijn reactie was. Zijn er nog meer oefeningen die ik kan doen om hem sterker te maken in de achterhand?
Hij is van Arjuno x Palisa v Nizjni!
Jolindaa schreef:Ik kan helemaal rechtop gaan zitten! Hij vindt dat geen probleem en hij werkt erg hard met me mee. Het is echt een ontzettend fijn paard! Ben erg blij met zijn instelling, want elke dag weer zet hij zijn allerbeste beentje voor.
Ik ga eens kijken voor laarzen. Stalgenootje van me zei dit inderdaad ook! Een reden om de ruitershop te plunderen, hihi.
Nee geen El Beauty op zijn papiertje Langcara! Galopsessies doe ik wel, maar eigenlijk nog maar vrij kort. We hebben 500 meter renbaan die dwars door onze weilanden gaat en daar kan je heerlijk galopperen. Hij doet dit ook met veel plezier, maar hij vindt het snel moeilijk worden. 1 rondje galoppeert hij prima en zonder problemen. Bij het tweede rondje wordt het al moeilijk. Hij komt dan op het punt dat hij wilt stoppen met galopperen en terugvalt in draf. Vaak push ik hem dan nog een kwart, tot half rondje verder, maar dit stukje dat ik hem push, schudt hij wat met zijn hoofd.
Ik denk dat hij dit doet omdat hij dan eigenlijk moe is en de kracht er niet meer voor heeft. Dit doe ik dan ook met mate. Ik wil hem niet te ver pushen, maar hij moet wel steeds een stapje verder.
Hij is zelf wel heel meedenkend, dus hij weet wat de bedoeling is en doet zijn best om me tegemoet tekomen. Dit waardeer ik al enorm, maar om te trainen moet je altijd net een stapje verder he, haha.